Dato og tid er 21.11.2017 07:06:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Bisse
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
Man kan jo også håbe på, at de har fanget, at han rent faktisk er OK interessant at høre på både live og på skrift. Jeg kunne rigtig godt lide, da han var inde at tale om Nick Cave på P1, i hvert fald. Der skal selvfølgelig ikke gå Emma Holten i den. Jeg har ikke hørt ham i Bearnaisen, men det vil jeg prøve at gøre.

Brugeravatar

Josti skrev:
Jeg er ret sikker på, at vejen til Aftenshowet er at udgive plader med bred appel. Hvis du udgav fem black metal-plader, som kun blev hørt af et lille segment på Svingninger tror jeg sgu ikke, at Aftenshowet var interesserede, om de så var udgivet på halvandet år.

Vejen til Aftenshowet er selvfølgelig at lave noget musik, der ikke støjer alt for meget. Men han var aldrig kommet derind, hvis han havde udgivet 2 plader uden hits på halvandet år.

Brugeravatar

Geografisk sted: På tønden
PerH skrev:
Josti skrev:
Jeg er ret sikker på, at vejen til Aftenshowet er at udgive plader med bred appel. Hvis du udgav fem black metal-plader, som kun blev hørt af et lille segment på Svingninger tror jeg sgu ikke, at Aftenshowet var interesserede, om de så var udgivet på halvandet år.

Vejen til Aftenshowet er selvfølgelig at lave noget musik, der ikke støjer alt for meget. Men han var aldrig kommet derind, hvis han havde udgivet 2 plader uden hits på halvandet år.

Ja, det er jo lige dét, jeg siger.

Josti skrev:
Jeg er ret sikker på, at vejen til Aftenshowet er at udgive plader med bred appel.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Vi taler forbi hinanden. Ja, ikke mange metalbands kommer i Aftenshowet, men min pointe er, at hvis Bisse havde kun udgivet Happy Meal og Højlandet på halvandet år, så var han højst blevet inviteret i Bearnaise Er Dyrenes Konge af de fire nævnte medier/programmer. Men i og med, at han har udgivet 5 plader, synes journalister, at det er da helt vildt, så alle vil lave portrætter af manden på samme tid. Og det er som sagt ikke en kritik af Bisse, det er fedt for ham, men en kritik af uopfindsomheden hos #dkmedier.

Brugeravatar

Geografisk sted: På tønden
Og min pointe er, at det ikke de fem plader, der giver ham taletid i Aftenshowet. Adgangsbilletten er bangers med bred appel. Tænk på, at i april spillede han på fucking Tape i Aarhus for 50 kr. og nu skal han spille festivaller. Hvis han havde gjort den form for #kometkarriere med ét album var han også kommet i Aftenshowet.

Så kan det godt være, at det er uopfindsomt at alle interviews raver om fem album på halvandet år, men det er på den anden side også et ret oplagt emne at fokusere på. Det ville da være mærkeligt, hvis det ikke blev nævnt.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Han skal spille på Northern Winter Beat i januar i 2017. Det foregår i Aalborg. Kunne være, man skulle derop. Jeg er blevet meget begejstret for ham, især Højlandet synes jeg er helt suveræn. Han lyder lidt som C.V. Jørgensen, men har en hæshed, og hans stemme knækker nogle steder - det går lige i hjertet. Måske også noget Eik Skaløe over ham.

Seks hjerter, Bisse, seks hjerter.

Billede

That's my daily fare

Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
Ja, jeg overvejer faktisk også Winter Beat. Fedt program indtil videre.

Jeg kunne godt lide denne artikel/reportage om Bisse.

https://www.information.dk/mofo/si-haelder-verden-igennem-saa-kommer

Brugeravatar

Josti skrev:
Og min pointe er, at det ikke de fem plader, der giver ham taletid i Aftenshowet. Adgangsbilletten er bangers med bred appel. Tænk på, at i april spillede han på fucking Tape i Aarhus for 50 kr. og nu skal han spille festivaller. Hvis han havde gjort den form for #kometkarriere med ét album var han også kommet i Aftenshowet..

Men han har jo aldrig lavet en banger(jeg gætter på, at du mener et hit) med bred appel. Han er totalt ukendt for 99% af alle danskerne, så umiddelbart disket i Aftenshowet. Men så har en eller anden på redaktionsmødet sagt "men han har altså udgivet 5 plader på halvandet år!" og så har folk sagt "ej ok fuck hvor vildt, ind med ham". Men vi kan jo spekulere om det herfra og til Bisses 10. plade. Jeg siger bare, at med en sætning som "5 album på halvandet år", så er det verdens letteste ting at komme i medierne. Langt de fleste journalister falder pladask for den slags.

Edit: Og igen: Det er der ikke noget galt i - hverken fra journalisterne eller Bisses side. Jeg tror bare ikke på, at han var blevet beskrevet så voldsomt meget af mainstreammedierne, hvis han havde udgivet 2 plader på halvandet år.

Brugeravatar

Bisse har lavet en julesang. Tragisk nat i Aleppo.

That's my daily fare

Brugeravatar

Lidt af et outfit Bisse var iklædt til Nørlunds Coen-halløj.
Spoiler:
Billede

Hvor er penis? Tappet om i sprækken?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time