Dato og tid er 25.11.2017 08:40:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel: Myrkurtråden
Brugeravatar

Geografisk sted: Working class hero.
Spotify: 114022072
Du godeste...

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Titel: Re: Myrkurtråden
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
:|

Brugeravatar

Stod lige på Hovedbanegården og dyrkede det seneste The Wire, hvor Attila CSZZIISZVARRR bliver testet i hendes plade.
"Black Metal! It's all about spirituality, bro!"

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Brugeravatar

Not cool:
Myrkur lukker tilgang for private beskeder efter "too many death threats". That shit loses it's charm after a while.

http://www.metalunderground.com/news/details.cfm?newsid=119307

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Brugeravatar

Murkyr blev spinnet i et Invisible Jukebox interview med Attila Csihar i The Wire.

Billede

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Brugeravatar

Geografisk sted: Progland
Intervieweren prøver lige at få et trve kvlt-statement ud af ham, men så tager dude-Attila bare luften ud af spørgsmålet med "I like music, bro", haha.

I øvrigt helt ekstremt og absurd, at dødstrusler har været så stort et issue, at hun må lukke for privatbesked-funktionen. Altså, hvor mange metalmusikere/bands, black metal eller ej, har det været et problem for? Det er vel noget, der er kommet efter Facebook, men jeg kan ikke mindes at have hørt om det før. Metalmusikere har vel i højere grad slået hinanden ihjel end sendt onde breve.

Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
Dødstrusler har der da været i black fra dag 1. Mellem den svenske og norske scene, den norske og finske scene, internt i scenerne, på den polske scene, på den tyske scene osv. Det har sikkert været for nedadgående, men det plejede at være standard. Det er lige, før jeg tror, at nat inc. kan fortælle anekdoter. Der var såmænd også masser af dem på clonemetal i gamle dage.

Det er til gengæld svært at sige, hvor meget folk mener/har ment dem.

Det er lidt ærgerligt, at hun ikke lægger dem frem. Det synes jeg da, hun skulle gøre. Men mon ikke en del af dem er sådan nogle "Jeg håber du dør!"-agtige "trusler"? Ikke så sympatisk, og folk burde da hellere bruge dødstrusselkvoten på noget, der for alvor betød noget, ligesom det er vildt ubehageligt. Men umiddelbart har jeg svært ved at tro, at de skal tages så alvorligt. Til gengæld er det ærgerligt, at brevkulturen ikke længere er der - så havde hun da modtaget nogle flot udsmykkede breve i stedet for.

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: for enden af markvejen...
jeg får dagligt dødstrusler

Brugeravatar

Geografisk sted: Progland
Fisker Thomas skrev:
Dødstrusler har der da været i black fra dag 1. Mellem den svenske og norske scene, den norske og finske scene, internt i scenerne, på den polske scene, på den tyske scene osv. Det har sikkert været for nedadgående, men det plejede at være standard. Det er lige, før jeg tror, at nat inc. kan fortælle anekdoter. Der var såmænd også masser af dem på clonemetal i gamle dage.

Det er til gengæld svært at sige, hvor meget folk mener/har ment dem.

Det er lidt ærgerligt, at hun ikke lægger dem frem. Det synes jeg da, hun skulle gøre. Men mon ikke en del af dem er sådan nogle "Jeg håber du dør!"-agtige "trusler"? Ikke så sympatisk, og folk burde da hellere bruge dødstrusselkvoten på noget, der for alvor betød noget, ligesom det er vildt ubehageligt. Men umiddelbart har jeg svært ved at tro, at de skal tages så alvorligt. Til gengæld er det ærgerligt, at brevkulturen ikke længere er der - så havde hun da modtaget nogle flot udsmykkede breve i stedet for.

Okay, det anede jeg så ikke. Det giver selvfølgelig meget god mening set i lyset af vold- og mordraten inden for black metal sammenlignet med andre subgenrer. Jeg kan bare vitterligt ikke mindes at have hørt om tilfælde, der minder om Myrkurs i den tid, jeg selv har lyttet til metal - udover dengang et par sure Metallica-fans sendte dødstrusler til Lou Reed efter Lulu udkom.

Jeg forstår ikke nødvendigheden af at skulle se beskederne. Når der nu er tradition for det inden for den scene, så er det vel ikke svært at tro på det. I den her noget overfladiske DR-artikel uddyber hun lidt og fortæller blandt andet, at det primært er hvide amerikanske mænd, der står bag truslerne. Og at hun er klar til at forsvare sig når hun går på scenen. Men det er ikke til at se, at hun selv har nævnt det/de våben, journalisten nævner i overskriften.

Var Clonemetal udtryk for det intellektuelle niveau og omgangsformen inden for den danske metalscene eller var det bare internet-bullshit fra før Facebook tog over?

Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
Fuzz Pig skrev:
Okay, det anede jeg så ikke. Det giver selvfølgelig meget god mening set i lyset af vold- og mordraten inden for black metal sammenlignet med andre subgenrer. Jeg kan bare vitterligt ikke mindes at have hørt om tilfælde, der minder om Myrkurs i den tid, jeg selv har lyttet til metal - udover dengang et par sure Metallica-fans sendte dødstrusler til Lou Reed efter Lulu udkom.

Jeg forstår ikke nødvendigheden af at skulle se beskederne. Når der nu er tradition for det inden for den scene, så er det vel ikke svært at tro på det. I den her noget overfladiske DR-artikel uddyber hun lidt og fortæller blandt andet, at det primært er hvide amerikanske mænd, der står bag truslerne. Og at hun er klar til at forsvare sig når hun går på scenen. Men det er ikke til at se, at hun selv har nævnt det/de våben, journalisten nævner i overskriften.

Var Clonemetal udtryk for det intellektuelle niveau og omgangsformen inden for den danske metalscene eller var det bare internet-bullshit fra før Facebook tog over?

Der var nogen, der i sin tid forsøgte at sætte ild til Therion-fyrens hus, fordi han ikke var trve nok. Blazing Eternitys guitarist fik vist også dødstrusler, fordi han spillede iført hvid skjorte - i dag er han og trusselsfyren fine venner. På clonemetal var det nok mest internetbullshit, og i praksis var der vel ikke ret mange mord sammenlignet med antallet af dødstrusler i den skandinaviske scene.

Det er bare lidt svært at vurdere, om det er seriøse dødstrusler eller bare mundlort, når hun ikke vil offentliggøre dem. Ikke at det gør det nemmere at håndtere for modtageren, men altså... Det ville da kunne lukke munden på alle dem, der spekulerer i, at det er endnu et marketingstunt.

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time