Dato og tid er 25.11.2017 08:36:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 295 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Næste
Forfatter besked
 Titel: Dansk post-punk?

Hvilke danske post-punk plader bør man have fat på?

Titel:
- inaktiv -

Geografisk sted: Planet Earth
Jeg er lige akkurat for ung til at have oplevet den første punkbølge, men til gengæld nåede jeg lige at se røven af det sorte trip og der skete da en lille smule. Nu er postpunk jo ret svagt defineret, men jeg går ud fra du kender Before og de andre mere kendte ting, så her er lidt obskur viden:

De bedste danske ting fra den periode kom desværre kun på kassettebånd - som for eksempel Alive With Worms, der lavede tre styks - men de var/er rigtigt fede. Der er også en ret cool CD/LP fra midthalvfemserne, som burde være til at finde og en live vinyl bootleg fra en fantastisk koncert på Roskilde som vist desværre er ret sjælden. De er vist også ved at lave en ny plade iøvrigt. Alive With Worms var vel nærmest goth før genren blev opfundet. Meget mørkt og dramatisk.

Jeg kan også huske et band der hed Cinema Noir der vist lavede et par meget limiterede 7" singler og en 12" EP der hed "Ø" som jeg selv var ret begejstret for. Ret avantgarde/støj orienteret så vidt jeg husker.

Så var der et jysk selskab der hed Replik Muzick der udgav en masse singler med bands som De Må Være Belgiere, Sort Hvide Landskaber og End Of Your Garden. Jeg har et par stykker stående og jeg ved ikke hvor gode de er - men det er ihvertfald hvad jeg forstår ved dansk postpunk om noget. Jeg synes de er ret sjove at hive frem en gang imellem.

Du vil måske også finde følgende opsamlinger interessante hvis ikke du kender dem allerede: Somewhere Outside 2LP på Irmgardz. Complication - a danish compilation på Bondeskiver. Nosferatu LP'en. Concert Of The Moment 3LP på Irmgardz. I det hele taget bør du nok kigge nærmere på Irmgardz. Der er en masse sjove ting.

Hvis du kan li' rigtig punk så skal du næsten prøve at finde Bloodstains Across Denmark LP'en - den er vist fra en gang i senhalvfemserne og indeholder en håndfuld af de bedste og mest sjældne danske punksingler som Gate Crashers, Electric Deads og Dream Police. Den vil jeg iøvrigt anbefale alle at tjekke ud!

Jeg kan da også lige nævne en håndfuld mærkelige små plader på små labels som du måske vil kunne li' hvis du kan finde dem:

Atrocity 7" (Hub Records)
NRG: Sort 7" (Hub)
Kalashnikov 7" (Hub)
Rosegarden 7" (Hub)
Freshly: Air Quoth She LP (Bondeskiver)
Grønvirke 12" EP (Gry Records)
Scatterbrain: Keep Dancing LP, Angry Young Men EP (Irmgardz)
WEEK 20/21: Action Before Silence 7"(Irmgardz)
Tee Vee Pop: 7" (Irmgardz)

Prøv også at kigge her: http://www.keeprocking.com/dkpunk/index ... hy.pic.php

Profil Hjemmeside 

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nøøøj jeg blev skuffet, da Alive With Worms afløste Fu Manchu i sidste øjeblik på Roskilde.

Ja, jeg troede faktisk at det var et Goth-band...

Titel:

syresødsovs skrev:
De bedste danske ting fra den periode kom desværre kun på kassettebånd - som for eksempel Alive With Worms, der lavede tre styks - men de var/er rigtigt fede.

Hov, jeg har da haft en LP med Alive With Worms? Den var sgu flot! Den blev købt hos Candy (og tilfaldt desværre kæresten da jeg flyttede fra ham, damn!)

Kirsten Marie

Titel:
Brugeravatar

Jan H skrev:
Nøøøj jeg blev skuffet, da Alive With Worms afløste Fu Manchu i sidste øjeblik på Roskilde.

Ja, jeg troede faktisk at det var et Goth-band...

Alive With worms har også afløst Live (altså bandet) på Roskilde engang. Jeg har hørt at de blev buh´et ud ud. Det lkyder som om de har haft verdens uheldigste afløsningstjanser

Profil Hjemmeside 

Titel:
Brugeravatar

For hulan!

Er jeg blevet senil, eller hvad?

Jeg mente helt bestemt at det var Fu Manchu de afløste.
Hmmm... eftersom jeg var tilstede ved begge aflysninger, kan der meget vel have været sket en fejl i mit indre arkiv.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvem der så afløste FM?

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: århusss - 7 maj 1973
Ja, jeg var der ihvertfald da de afløste Live. Det var dengang hvor gul og hvid scene lå lang pokker i vold væk.... Men der var mange fede koncerter på netop de to scener....

Hvis jeg ikke husker fejl: Lisa Germano, Frank Black, Jeff Buckley, Deus osv......

Profil Hjemmeside 

Titel:
- inaktiv -

Geografisk sted: Planet Earth
AWW har kun spillet på Roskilde en gang - som afløsning for Live - og det var en smuk koncert, selvom mange gik i skuffelse over at det der latterlige grungeband ikke kom.

LP'en består af genindspilninger af et udvalg af numre fra deres kassettebånd og den er helt ok. Jeg har faktisk et ekstra eksemplar hvis nogen gider gi' et par hundrede for den.

Deres første båndudgivelse er helt tilbage fra 83 mener jeg og indeholder blandt andet et nummer der hedder Die Drechtigen Juden Marchieren Nach Den Gaskammer hvor Janine mest råber "Ein, Zwei, Ein, Zwei!"

Profil Hjemmeside 

Titel:
Brugeravatar

fatcap skrev:
Ja, jeg var der ihvertfald da de afløste Live. Det var dengang hvor gul og hvid scene lå lang pokker i vold væk.... Men der var mange fede koncerter på netop de to scener....

Hvis jeg ikke husker fejl: Lisa Germano, Frank Black, Jeff Buckley, Deus osv......

De hed nu altså gul og rød. Men gul var i hvidt telt og rød var i blåt telt. Hvorfor mon de har ændret scenenavnene. Jeg kan også huske at have set Spiritualized, Ash og Tori Amos på de scener.

Men nu handlede tråden jo om danske post-punk og ikke nedlagte scener på Roskilde. Jeg må indrømme, at jeg ikke kender så meget af det, selvom jeg rigtigt godt kan lide meget fra den tid. Men det er ikke lige det man oftest støder på. Jeg har dog hørt den første med Ballet Mechanique og en med Scatterbrain, der begge var fede.

Husker jeg i øvrigt helt galt, eller lavede Before ikke også en plade for et par år siden?

Titel:

der var osse SW-80..
jeg kan huske jeg var rimeligt glad for deres første
( hvor coveret var en plastic-pose ? )
jeg er sikker på jeg vil hade det hvis jeg genhørte den
men sån er det jo..

- der var osse noget der hed "det neo-depresionistiske danse-orkester"
fra århus som var ret irriterende..

Kim

Profil Hjemmeside 

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 295 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Næste

Alle tider er UTC + 1 time