Dato og tid er 19.02.2018 13:14:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1346 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 131, 132, 133, 134, 135  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: vi rejser
Brugeravatar

Kalnæs skrev:
Gentrificering
Det er tre år siden, jeg var i Madrid, og der kunne man godt se, at det var den vej, det gik i Malasaña. Ligesom det er gået i Chueca. Jeg har det ret dobbelt med det: Det er da vildt ærgerligt, hvis La Catrina er blevet dårligt, men på den anden side er det også ret godt gået, at den comedor var så god i så mange år. Det er synd, at Lateral efterhånden er flagskibsbutikker op og ned ad gaden, til gengæld er det rart, at den er blevet gågade. At bilerne i det hele taget er lidt mindre dominerende nu i Madrid, at der er cykelstier og alt muligt. Jeg har det ambivalent med, at Casa de Campo er blevet ryddet for prostituerede, men på den anden side virkede det også rimelig hårdt at stå derude.

Overordnet kan man sige, at ja, Madrid er blevet shinet gevaldigt op, siden jeg boede der i 2004-5, men udgangspunktet var godt nok også noget slidt. Hvis man har børn, er det fedt med den tovbane, der er kommet langs floden nedenfor Príncipe Pío.

Jeg vil fandme snart til Madrid. Jeg havde håbet, at vi skulle derned til foråret, men den ældste har insisteret på, at vi skal til Athen og glo på ruiner.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Din ældste lyder fornuftig. Han skal klart være oldgræsk filolog.

Brugeravatar

Geografisk sted: Karachi
Jeg skal en forlænget weekend til Manchester. Er der nogen, der har tips til, hvad man skal se, som ikke er fodbold-relateret, og hvor man skal spise og drikke?

Brugeravatar

Der er ikke noget fodboldrelateret der er værd at lave i Manchester alligevel :mrgreen:

Brugeravatar

Geografisk sted: kbhØ
Badutten skrev:
Jeg skal en forlænget weekend til Manchester. Er der nogen, der har tips til, hvad man skal se, som ikke er fodbold-relateret, og hvor man skal spise og drikke?

Jeg har primært været der arbejdsrelateret, så det er mest noget med bare at vade rundt og glo og så spise, når jeg har haft fritid. Og så drikke. Altså, jeg har ikke de store kulturelle tips, udover at jeg så en fantastisk Oasis udstilling sidste år 8) som dog desværre blot var midlertidig.
Èn generel ting om England er, at de har en række franchise restauranter, som modsat i DK - og sikkert rigtig mange andre steder - rent faktisk er rigtig gode. Full English laver Koffee Pot eksempelvis rigtig godt og deres afdeling på Oldham St. er lige ved siden af Turtle Bay, som er sådan et caribisk inspireret spisested; så har du morgen- og aftensmad på plads. Oldham St. og Northern Quarter generelt det område, hvor du finder både pladebutikker og hvad unge friske svingere nu ellers synes er sagen. Hvis det skal være mere autentisk kan du få både offal, ligegyldige pints og rimelig dodgy stemning på ret uforlignelige Mother Mac. Generelt ift. pubs, så ville jeg nok bare forsøge at undgå Wetherspoons.
Jeg har selv sådan en lettere fetich for storcentre, og det bliver altså ikke meget bedre end Arndale, som ligger midt i Manchester. Det er et helt særligt sted at gå rundt og observere Chav-kulturen, som virkelig er helt exceptionel i og omkring Manchester, og især hvis det er her til Jul, du skal afsted? Har ikke helt ord for, hvor stærkt et indtryk, det gjorde på mig første gang. Jeg er selv født og delvist opvokset i England, og af og til tager jeg mig selv i at tænke, at jeg gerne gad bo der, og forskellene på UK og DK er minimale, men lige nøjagtig den der agro-hooligan-chav ting er bare off the charts, og der en ingen knallert-bande-unge-mødre forstads typer herhjemme, der kan matche den på noget plan.
Derudover har Arndale også en kæmpe HMV og Waterstones, så det er lidt ligesom, jeg forestiller mig, det måtte være rent fysisk at befinde sig i amazon.com - eller .co.uk, as it were. Og ja altså, shop! brug penge! der er 20% på det hele.

Brugeravatar

Tak for tipsne. Det skal siges, at jeg faktisk selv bor i England, dog helt nede i Portsmouth, men jeg ser frem til at få bekræftet fordommen om, at stodderfrekvensen kun stiger, jo længere mod nord man kommer, - selvom jeg allerede hernede jævnligt studser over mængden af ansigtstatoveringer og teenagegraviditeter.

Brugeravatar

Geografisk sted: Vesterbro
Jeg er opvokset lidt udenfor Manchester men har underligt nok aldrig været i selve byen. Jeg bor i London nu, og det er højt på dagsordenen.

Jeg tror, du får en kæmpe positiv overraskelse over folket, når du kommer derop. Nordenglændere er et virkeligt venligt folkefærd! Næsten alle englændere, jeg har snakket med, er enige. Også dem fra Sydengland.

God tur, og giv lyd hvis du skal London og mangler nogen at tage til koncert med. Jeg kan sikkert godt overtales. :)

Brugeravatar

Spotify: 113192036
J Spaceman skrev:
Jeg tror, du får en kæmpe positiv overraskelse over folket, når du kommer derop. Nordenglændere er et virkeligt venligt folkefærd!

Billede

HEEEeeeere's Johnny... ya daft 'apeth

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

J Spaceman skrev:
Jeg er opvokset lidt udenfor Manchester men har underligt nok aldrig været i selve byen. Jeg bor i London nu, og det er højt på dagsordenen.

Jeg tror, du får en kæmpe positiv overraskelse over folket, når du kommer derop. Nordenglændere er et virkeligt venligt folkefærd! Næsten alle englændere, jeg har snakket med, er enige. Også dem fra Sydengland.

God tur, og giv lyd hvis du skal London og mangler nogen at tage til koncert med. Jeg kan sikkert godt overtales. :)

Tak. Det kunne sagtens blive relevant i det nye år, jeg er forholdsvis ofte i London, fordi, ja, Portsmouth.

Brugeravatar

jeg skal med studiet til glasgow i midten af april. så jeg vil høre om folk herinde har gode anbefalinger hvad angår fast food, museer og klubber?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1346 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 131, 132, 133, 134, 135  Næste

Alle tider er UTC + 1 time