Dato og tid er 25.11.2017 03:02:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1332 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: vi rejser
Brugeravatar

Geografisk sted: På tønden
Ja, det var fantastisk. Det afhænger selvfølgelig af, hvor nemt ens barn er, men jeg tror godt, det kan lade sig gøre med en et-årig. Vores piger er 4 og 7, og det er vildt fedt, at man ikke skal tænke på lur, bleer, klapvogn, etc., men vores tur var alligevel i den lette ende. Vores børn er umulige at få til at gå på noget, der er den mindste smule kuperet, så man kunne sikkert godt gå rundt med en klapvogn alle de steder, vi var. :)

Vi overnattede typisk to-tre nætter hvert sted, og tog på tur derfra. Når vi kørte til et nyt sted holdt vi masser af pauser undervejs og brugte gerne hele dagen på at køre. Der var masser af muligheder for afstikkere, og alene det at køre gennem landskaberne er rigtig fedt. Det længste stræk, vi kørte på en dag var måske 350 km, så det kan man sagtens klare på en dag og samtidig have gode pauser.

Tjek forestviewappleranch.com Så fedt sted. Især, hvis børnene lige er lidt ældre end et. :)

Profil Hjemmeside 

Geografisk sted: Dodge City
Lyder sgu fedt. Hvis man nu går i den danske sommer og drømmer lidt om sådan en tur om et års tid, hvor meget skal man ca. regne med at spare sammen?

Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
Ja det er så her jeg skal sige: Califonien er vild nok men der er simpelthen så mange mennesker og så meget trafik sine steder, og du kan få det hele meget mere awsome, meget vildere, billigere og nemmere i de fire hjørner mellem Colorado, New Mexico, Arizona og Utah. Ørken, bjerge, varme kilder, gletchere, fede byer som Boulder og sindssyge små hippie byer som Taos og Tellyride, cowboys, indianere, spansk-USA etc det hele er der. Og du har vejene for dig selv og du kan ALT - rafte, stå på ski, hike, ryge pot, gå på festivaller whatever.

Danskere gør den tit den fejl at tro at man SKAL køre fra kyst til kyst og SKAL køre på Highway 1 ellers har man ikke oplevet USA men landet er simpelthen så mægtigt så der er rigeligt til et helt liv du i et enkelt hjørne. Man oplever således mere, køre mindre - rigtig godt med børn - og når opleve landets fylde i dit indre hvis man fokuserer på et mindre hjørne.

Priseksempel: Vi tog et tre ugers roadtrip med 1 barn i lejet bil i de fire hjørner og det blev omkring 75 kilo. 20ish for billetter, 15 ish for bilen, 15 ish for overnatning og 20 på forplejning.

Brugeravatar

Geografisk sted: Grosse Pointe
@Josti: Hvad gjorde I i forhold til lodging ved Yosemite? Og hvor mange dage?

Brugeravatar

Geografisk sted: På tønden
Lang skrev:
Ja det er så her jeg skal sige: Califonien er vild nok men der er simpelthen så mange mennesker og så meget trafik sine steder, og du kan få det hele meget mere awsome, meget vildere, billigere og nemmere i de fire hjørner mellem Colorado, New Mexico, Arizona og Utah. Ørken, bjerge, varme kilder, gletchere, fede byer som Boulder og sindssyge små hippie byer som Taos og Tellyride, cowboys, indianere, spansk-USA etc det hele er der. Og du har vejene for dig selv og du kan ALT - rafte, stå på ski, hike, ryge pot, gå på festivaller whatever.

Danskere gør den tit den fejl at tro at man SKAL køre fra kyst til kyst og SKAL køre på Highway 1 ellers har man ikke oplevet USA men landet er simpelthen så mægtigt så der er rigeligt til et helt liv du i et enkelt hjørne. Man oplever således mere, køre mindre - rigtig godt med børn - og når opleve landets fylde i dit indre hvis man fokuserer på et mindre hjørne.

Priseksempel: Vi tog et tre ugers roadtrip med 1 barn i lejet bil i de fire hjørner og det blev omkring 75 kilo. 20ish for billetter, 15 ish for bilen, 15 ish for overnatning og 20 på forplejning.

Jeg kan overhovedet ikke genkende dit billede af, at Californien er overrendt. I hvert fald ikke de steder vi var, som hovedsageligt var den nordlige ende af staten. På vejene sad vi i kø én gang, og det tog måske et kvarter at komme igennem. Vi undrede os decideret over, hvorfor der ikke var flere mennesker på gaden i San Francisco, og om vi måske var der inden sæsonen for alvor kom igang. Det var ikke noget problem at parkere bilen i byen, og ved Ocean Beach var der fx helt mennesketomt. Selvfølgelig var der mange mennesker ved Golden Gate, men det må man forvente. I Yosemite var der alt for mange mennesker i dalen, og det var ret ufedt, men på vejen gennem parken var det slet ikke så slemt som jeg havde regnet med.

Der er ingen tvivl om, at jeg også gerne vil se andre dele af USA, men som førstegangsbesøgende var Californien glimrende. Det var super nemt at rejse rundt, alting fungerede og alle vi mødte var søde, hjælpsomme og interesserede.

@Broder Salsa: Vi var afsted i fire uger, og det kostede os 85-90.000 kr. alt inklusiv. Vi kørte i en Nissan Altima, som ville være en stor bil i Danmark, men ikke er noget særligt i USA. Den kostede 5.000 kr. at leje for hele perioden. Vi ankom lige i slutningen af juni, og det har en del at sige i forhold til prisen. Havde vi lige sneget os ind i juli, havde den kostet os 3.000 kr. mere.

@Foxtrot: Vi boede tre dage i Yosemite Riverside Inn, som ligger omkring 20 km. fra indgangen til parken. Det var et fint sted og bestilt i god tid hjemmefra.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: kbhØ
Harry skrev:
Rock Action skrev:
Og er der nogen, der har tips til Atlanta, Georgia? Gigantic, måske?

Museumsbesøg på World of Coca-Cola, virkelig god koreansk/amerikansk barbecue på Heirloom Market BBQ og blues/øl/pool/dive på Northside Tavern. Den roterende skybar er fed nok.

Atlanta er lidt en mærkelig størrelse, de fede steder ligger i klumper og der er langt mellem dem.

Tak, jeg skal næsten arbejde hele tiden og kommer nok ikke til at bevæge mig forfærdeligt langt fra Midtown, når jeg ikke skal. Så jeg har researchet en del, så det hele klapper, men hvis nu nogen har nogle not-to-be-missed tips, ser jeg gerne på det. Hvis man skal nå at kigge på plader, er det så Little Five Points, man skal til?

Brugeravatar

Geografisk sted: on a mountain
Josti skrev:
Lang skrev:
...
Jeg kan overhovedet ikke genkende dit billede af, at Californien er overrendt.
lang har det med at blive lidt idiosynkratisk, når det handler om usa.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Nå, jeg tror jeg venter lidt med langturssejladsen. Til gengæld kunne jeg godt bruge nogle anbefalinger til et godt sted at sidde og skrive i et par måneder i Januar og Februar. Hvor er der behageligt klima på den tid af året, billigt at bo, god mad og en god udsigt? Eini efterspurgte vist noget lignende for ikke så længe siden, men kan ikke finde forslagene igen. Bali kunne måske være en mulighed. Eller Shan-staten i Myanmar. Hvad med de canariske øer eller Cape Verde - er det alt for overrendt af turister til at man kan finde et billigt sted med fred og ro?

Brugeravatar

Geografisk sted: Progland
Jeg skal på udveksling i Boston lige om lidt. Ja, det var sidste chance inden specialet, og så var det jo egentlig bare om at komme afsted. Jeg tager endda tidligt derover (på fredag, dvs. i morgen) og søger bolig og bliver der så (forhåbentlig) til januar. Hvad skal man høre? Hvad skal man se? Hvem skal man møde?

Jeg vil selvfølgelig undersøge musikscenen, mens jeg er der, og har tjekket op på byens spillesteder. Der er sgu et rigt musikliv og meget at tage fat på, masser af fed metal og meget god hiphop og diverse alt-rockere, som spiller, mens jeg er der. Men jeg undrer mig over, hvor hardcoren bliver af? Boston-scenen var jo notorisk berømt i 1980'erne for løssluppen punk, straight edge-kultur og vold, og det er ikke lige den, der tager særligt meget opmærksomhed, når man kigger på spillestedernes programmer eller læser om, hvad der foregår i byen. Nogen, der ved, om det kun er til house parties, at man får skallesmæk og undergrundsvibes, eller om der også er adgang til det ad mere tilgængelige veje? Ellers må man jo bare håbe på at møde de rigtige.

Nå, men alle tips til byen eller til hvad New England har at byde på i det hele taget tages imod med kyshånd. Der skal sgu opleves noget!

PS. Og foreslå også gerne Boston-bands, der er værd at tjekke ud. Er selvfølgelig gået i gang med Converge, SS Decontrol, D.Y.S., Siege (tak, Jon A!), Negative FX, Mission of Burma, Pixies og Billy Squier (lol), men kan da godt bruge noget mere.

Brugeravatar

Geografisk sted: Stanford University
Safe in a Crowd - Massachusetts Hardcore and Punk Show Listings
Boston Hassle - Events Calendar
Gode film på Harvard Film Archive

Great Scott er et godt spillested til hardcore og andre ting. Nails med Xibalba og et par andre bands, på Great Scott i Maj 2013, er stadig et af de bedste shows jeg har set.

Min kone boede i Jamaica Plain de sidste tre år i Boston, og det er et fedt hipster-agtigt kvarter, med færre massholes end resten af Boston. Iceage spillede engang et show på Midway Cafe derude, som var super godt. Jeg opdagede lige at du ikke har fundet bolig endnu, og vil derfor kraftigt anbefale JP. Undgå Brighton, som er lidt for afsides og kedelig.

Whale Watching er ret godt, men jeg tror det er bedst hvis man kan komme lidt uden for byen, evt. med egen bil. Hvis du er interesseret kan jeg prøve at finde ud af hvor vi tog hen, engang det var super godt.

Der er lækkert på stranden i Nahant, jeg var der lige for en måneds tid siden, og hvis du tager afsted snart kan du sikkert godt nå det. #indian summer. Igen, en bil er en god ide.

Der er tonsvis af sjove steder en time eller halvandens kørsel fra Boston og endnu flere længere væk. Hvis du har planer om at tage til New Hampshire eller Vermont har jeg specifikke anbefalinger dertil, men det har stilhed jo også.

Jeg vil seriøst anbefale dig at købe en billig bil. Vi købte en Nissan for ~$2000 som kørte fint i tre år, og fragtede os til Californien derefter, inden den endeligt opgav ævret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1332 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134  Næste

Alle tider er UTC + 1 time