Dato og tid er 25.11.2017 03:02:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1332 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: vi rejser
Brugeravatar

Geografisk sted: Grosse Pointe
Jeg vil egentlig også gerne have tips til Vermont, NH, Maine og upstate New York! Vi kan godt lide træer og bjerge (men også små byer).

Brugeravatar

Geografisk sted: Progland
Pete Rock skrev:
Safe in a Crowd - Massachusetts Hardcore and Punk Show Listings
Boston Hassle - Events Calendar
Gode film på Harvard Film Archive

Great Scott er et godt spillested til hardcore og andre ting. Nails med Xibalba og et par andre bands, på Great Scott i Maj 2013, er stadig et af de bedste shows jeg har set.

Min kone boede i Jamaica Plain de sidste tre år i Boston, og det er et fedt hipster-agtigt kvarter, med færre massholes end resten af Boston. Iceage spillede engang et show på Midway Cafe derude, som var super godt. Jeg opdagede lige at du ikke har fundet bolig endnu, og vil derfor kraftigt anbefale JP. Undgå Brighton, som er lidt for afsides og kedelig.

Whale Watching er ret godt, men jeg tror det er bedst hvis man kan komme lidt uden for byen, evt. med egen bil. Hvis du er interesseret kan jeg prøve at finde ud af hvor vi tog hen, engang det var super godt.

Der er lækkert på stranden i Nahant, jeg var der lige for en måneds tid siden, og hvis du tager afsted snart kan du sikkert godt nå det. #indian summer. Igen, en bil er en god ide.

Der er tonsvis af sjove steder en time eller halvandens kørsel fra Boston og endnu flere længere væk. Hvis du har planer om at tage til New Hampshire eller Vermont har jeg specifikke anbefalinger dertil, men det har stilhed jo også.

Jeg vil seriøst anbefale dig at købe en billig bil. Vi købte en Nissan for ~$2000 som kørte fint i tre år, og fragtede os til Californien derefter, inden den endeligt opgav ævret.

Tusind tak, Pete Rock! Det ligner nogle stærke anbefalinger. Great Scott og Midway Cafe har jeg hørt godt om, og der er også et par shows, mens jeg er derovre, der ser lovende ud.

Det med bilen er lidt en prøvelse, for jeg har ikke noget kørekort, så det bliver nok noget med at hægte sig på nogle andre, der har, hvis det skal blive til noget. Men jeg vil sgu gerne forbi New Hampshire og Vermont, nu jeg er på de kanter, ligesom jeg nok også skal forbi Baltimore med mary jane/Dr. Faustroll og tjekke doomfestivalen Days of Darkness i slutningen af oktober.

Hvis du (eller andre) har tips til boligsøgning, må I også gerne fyre løs. Facebook-annoncer og Craigslist er sgu lidt af en krig, og det er svært at finde noget, der ikke ligger afsides og ikke koster minimum $1000 om måneden. Tror endda jeg har søgt et par steder i Brighton, som også er i det prisleje og over.

Brugeravatar

Geografisk sted: on a mountain
foxtrot skrev:
Jeg vil egentlig også gerne have tips til Vermont, NH, Maine og upstate New York! Vi kan godt lide træer og bjerge (men også små byer).
jeg tror, det rigtige svar er: lej en bil (og hvis du gør det hos enterprise, så husk at beundre deres dick ties; de har dem allesammen uanset filial) og kør rundt på må og få.

jeg ville tage massachusetts med (mens du sagtens kan springe connecticut og rhode island over), fordi det, trods alt, er den vigtigste stat i new england: boston, selvfølgelig, og west mass. (undgå springfield og north adams skal man kun besøge for mass moca, men det er tilgengæld også et besøg værd): the berkshires (der er smukt) og the valley (der er fuldt af studerende - især northampton er hyggelig). nogle state parks i upstate new york (her ville jeg sætte min lid til en gængs rejseguide). montpelier husker jeg som ret hyggelig (og så kan man ligeså godt tage montreal med, der er en fed, fed by!), og brattleboro er jeg svært glad for, selvom det også er en lille by. pete rock har bedre styr på new hampshire, end jeg har. portland er den eneste rigtige by i maine. den er fin, men attraktionen er at tage op langs kysten og længere og længere ind i bjørneland. belfast er hyggelig, men ikke særligt stor. new england er virkelig et fantastisk område, som jeg aldrig bliver træt af at vende tilbage til. desværre er det, i hvert fald i nogle områder, de senere år blevet ret hårdt ramt af drugepidemien.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Grosse Pointe
Fedt! Tak!

Brugeravatar

Geografisk sted: Amager
Er der nogen, der har erfaringer med München? Er der nogen kultur at komme efter? Jeg skal muligvis tage en meget hurtig beslutning om, hvorvidt jeg vil tage forårssemestret i byen. Advarsler og anbefalinger er kærkomne.

Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Kalnæs skrev:
Er der nogen, der har erfaringer med München? Er der nogen kultur at komme efter? Jeg skal muligvis tage en meget hurtig beslutning om, hvorvidt jeg vil tage forårssemestret i byen. Advarsler og anbefalinger er kærkomne.

Umiddelbart tænker jeg øl - er dog lidt i tvivl, om det er en advarsel eller en anbefaling...

Rotterdam.. Hvad laver man?

Brugeravatar

Geografisk sted: progress
Jeg fik ikke et synderligt godt indtryk af byen i den uge jeg var der. Den blev bombet ret meget sønder og sammen under Anden Verdenskrig, så det er en ret ny og høj by. Men Museum Boijmans er ret sejt, synes jeg, og Clone Records er en ret legendarisk pladebutik, hvis du interesserer dig for elektronisk musik. Der ligger også et par hyggelige biografer, men jeg ved ikke lige, hvad der er på plakaten for tiden. Der er vist også en håndfuld helt okay ølbarer, men jeg nåede ikke rigtig at frekventere dem.
Hvis du sætter pris på en bøf i brune omgivelser, så er De Pijp også et besøg værd:
Billede

Jeg vil meget gerne høre tips, hvis du opdager noget, for jeg skal nok tilbage til februar.

Brugeravatar

Geografisk sted: Internetistan
Jeg skal til Rom på en forlænget weekend. Jeg vil meget gerne have tips til steder, hvor man kan spise den gode autentiske pasta. Og er der noget, man skal se udover alt det historiske?

Enola Gay skrev:
Jeg skal til Rom på en forlænget weekend. Jeg vil meget gerne have tips til steder, hvor man kan spise den gode autentiske pasta. Og er der noget, man skal se udover alt det historiske?

Jeg fik den bedste pastafrokost på Osteria Bonelli. Mega godt. Helt proppet med lokale. Det ligger lidt langt fra det centrale af Rom, men er helt klart en gåtur værd. Hvis man vil slendre er Parco Regionale dell’ Appia Antica et besøg værd!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1332 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134  Næste

Alle tider er UTC + 1 time