Dato og tid er 25.11.2017 02:59:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1332 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 130, 131, 132, 133, 134  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: vi rejser
Brugeravatar

ruthner skrev:
Jeg fik ikke et synderligt godt indtryk af byen i den uge jeg var der. Den blev bombet ret meget sønder og sammen under Anden Verdenskrig, så det er en ret ny og høj by. Men Museum Boijmans er ret sejt, synes jeg, og Clone Records er en ret legendarisk pladebutik, hvis du interesserer dig for elektronisk musik. Der ligger også et par hyggelige biografer, men jeg ved ikke lige, hvad der er på plakaten for tiden. Der er vist også en håndfuld helt okay ølbarer, men jeg nåede ikke rigtig at frekventere dem.
Hvis du sætter pris på en bøf i brune omgivelser, så er De Pijp også et besøg værd:
Billede

Jeg vil meget gerne høre tips, hvis du opdager noget, for jeg skal nok tilbage til februar.

Og et besøg i Thunderdome med amfetamin.

And weave strange patterns on the snow

Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Bjert
Det siger sig selv, at jeg er lidt farvet af, min far er fra Rotterdam og jeg har en del familie i byen, men jeg kan virkelig godt lide den. Flere unge hollændere flytter også til Rotterdam i stedet for Amsterdam, fordi huslejen er relativt billig og kommunen er klar på at lade gamle industri/havne-bygninger blive brugt til alt muligt forskelligt. Som Ruthner siger, er Clone Records virkelig uvurderlig, og der spiller også tit nogle lokale eller større djs live dernede. Den ligger i en nedlagt togstation og der er der også flere ok restauranter. Ellers tag på havnerundfart - det lyder umiddelbart nedtur, men at sejle langs de 100 kilometer kaj og bare glo på store kraner og det der lir, er imponerende. Gaden Witte de Withstraat er et ok sted at gå ud. Lej cykel. Tag ned på Fenix Food Factory og drik bajer. Det er sådan noget food court, der ikke er lige så vammelt som fx Torvehallerne. Det ligger i det gamle luderkvarter, som er ret hyggeligt, og hvor restauranten De Matroos en het Meisje ligger, den er også god.

Byen er også et godt sted, hvis man er nede med arkitektur. Den gamle kaffedistributør Van Nelles gamle hovedkvarter ligger lidt uden for byen og ser vildt sej ud og man kan spise i deres cafe, som dog ikke er noget særligt.
Billede
Der ligger et turistcenter for arkitektur i centrum, som man kan få god vejledning hos. Det er en stor fejl, men jeg har aldrig været på De Kuip og se Feyenoord - det tror jeg virkelig er en fed oplevelse.

Og nårh ja, gabber er fra Rotterdam. Gabbers er brian'er. Så basically brianmusik. De danser hakken, ganske legendarisk. God tur.

Brugeravatar

Geografisk sted: På tønden
Ungfugl skrev:
Det er en stor fejl, men jeg har aldrig været på De Kuip og se Feyenoord - det tror jeg virkelig er en fed oplevelse.

Jeg var på De Kuip i 1999 til en Champions League-kamp mod Boavista, og der var vildt knald på. Vi ankom til stadion uden billetter, men en busfuld kortklippede fyre i bomberjakker hjalp os med at få købt.

Peter Van Vossen var publikumsfavorit, og i begyndelsen jublede de hver eneste gang, han rørte bolden. Men han spillede hæsligt, så stemningen vendte hurtigt, og i stedet buhede de ham og han endte med at blive skiftet ud i pausen.

Jon Dahl bombede og kampen endte 1-1.

Vi fik også fat i et fanzine, hvor alle sæsonens resultater var listet. Ved Ajax' kampe stod der bare 'kakkerlak' i stedet for målscorernes navne.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Bjert
Josti skrev:
Vi fik også fat i et fanzine, hvor alle sæsonens resultater var listet. Ved Ajax' kampe stod der bare 'kakkerlak' i stedet for målscorernes navne.
Kæmpe lol. Det er så fucking Rotterdam'sk!

Brugeravatar

Tæskefed musik i den gabbervideo. Nu fistpumper jeg aggressivt mens jeg drikker kaffe.

And weave strange patterns on the snow

Brugeravatar

Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans
Gode tips til Madrid - steder at spise, købe plader, hænge ud?

Brugeravatar

Geografisk sted: Amager
andreassyr skrev:
Gode tips til Madrid - steder at spise, købe plader, hænge ud?

Jeg har været meget i Madrid – og jeg tror, at det eneste, jeg har at tilføje til det, der står herinde i forvejen, er, at La Catrina, som jeg besøgte, fordi JonA kaldte den lille mexicanske restaurant og bar for det hyggeligste sted i verden, ikke var, hvad det havde været, da jeg var der sidste sommer. Jeg tror, en ny ejer må være kommet til med et nyt menukort og lidt mere strømlinet koncept. I det hele taget har hele det område, som førhen var hovedattraktionen på mine rejser derned, Malasaña, forandret sig meget. Det kan selvfølgelig have ændret sig siden, men det lod til, at en større tilstedeværelse af politi i området, særligt omkring Dos de Mayo-pladsen, har gjort, at der er en lidt mindre autonom stemning i gaderne. Gentrificeringen har helt sikkert også ramt området hårdt, som nu er blevet sin status som Boheme-rejsemål bevidst, og gamle forretninger og beværtninger er lukket til fordel for nye, der kan sælge nips til turister :'(

Nordvest for Malasaña ligger Universidad. Dér har jeg ikke været helt vildt meget, men der er blandt andet kulturcenteret Conde Duque, hvor der ofte er spændende arrangementer og udstillinger, og et rigtig fedt grafisk museum ABC med en super god tegneserieshop i stueetagen. Vi spiste rigtig god morgenmad på Federal, som ligger op og ned af begge dele.

Byens ungdommelige og kunstneriske tyngdepunkt lader til at have flyttet sydpå til Lavapies. Her deales der stadig åbenlyst på gaden, og det holder vist huspriserne nede, så alle kan være med. Her fik vi den fineste behandling og bedste indiske mad ever på Moharaj på Calle Ave Maria, der ligger klemt inde mellem en masse andre forholdsvist uanseelige og fast food-agtige restauranter med servering på gaden. Restauranten valgte vi på anbefaling fra en tjener på en kaffebar i nærheden, der vist nok fremhævede deres hygiejne. Fantastisk leben deromkring, i hvert fald på sommeraftener.

Hvis det stadig er varmt, er der en nice swimmingpool ved Complutense nordpå. Man kan kun komme ind, hvis man er eller har været akademiker 8) Så find de gamle studiekort frem. Jeg har altid kun været i byen om sommeren desværre, hvor enhver fornuftig madrilener er flygtet til kysten, og jeg tror, byen har en helt anden vibe ellers.

Det skulle være vildt spændende at tage en dagstur til Francos mausoleum 1 time nord for byen. Mærkelig stemning, paranoia og monumental fascistarkitektur for alle pengene. Vi er aldrig nået derop, men måske hvis I trænger til at komme ud af byen.

God fornøjelse!

Brugeravatar

Geografisk sted: A place called Candied Island!
Gode tips til Hawaii? Fik et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til: En smuttur jul/nytåret over.
Vi skal være afsted et par uger: 8 dage på Maui og 6 dage på Big Island.
Vi er 5 voksne og har en bil.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Stanford University
Åh, det bliver så godt for jer, hvem I end er.

Jeg var på Big Island for nogle år siden, og det var helt vildt godt, men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det sammenligner med Maui.

Snorkling ved Captain Cook National Monument (book en bådtur). Snorkling ved Kapoho Tide Pools på Østkysten. Snorkling ved Honaunau Bay (City of Refuge) og museet er også supergodt og interessant. Vi scuba divede slet ikke, men jeg tænker det også har vilderen på. Jeg har en milliard videoer af skildpadder og alt muligt andet godt, men det vil jeg lade dig opleve selv.

Bjergbestigning, I kan enten køre op til Observatoriet på Mauna Kea eller hike til toppen af Mauna Loa. Vi gjorde sidstnævnte og det var en vild oplevelse, selvom vi måtte give op inden toppen. Husk masser af vand og næring og start så tidligt som muligt, især hvis det er vigtigt for jer at nå toppen. Hat og solbriller er også vigtige, da der er direkte sol hele tiden. Og gode sko, for terrænnet er bonkers. Husk at det er over 4000 meter, så I kommer til at mærke højden.

Vulkan-nationalparken sagde mig ikke det helt store, og det var ikke rigtigt til at komme til at se rigtige lava flows, men det er flotte udsigter og interessante petroglyphs som gør det værd at se.

Kæmpe-rokker, Manta Ray Night Snorkel, hvor de lyser ned i vandet mens du ligger i overfladen og kigger ned. Rokkerne svømmer helt op i dit face. Totalt vildt.

Spis masser af poke.

Brugeravatar

Geografisk sted: A place called Candied Island!
Pete Rock skrev:
Åh, det bliver så godt for jer, hvem I end er.

Jeg var på Big Island for nogle år siden, og det var helt vildt godt, men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det sammenligner med Maui.

Snorkling ved Captain Cook National Monument (book en bådtur). Snorkling ved Kapoho Tide Pools på Østkysten. Snorkling ved Honaunau Bay (City of Refuge) og museet er også supergodt og interessant. Vi scuba divede slet ikke, men jeg tænker det også har vilderen på. Jeg har en milliard videoer af skildpadder og alt muligt andet godt, men det vil jeg lade dig opleve selv.

Bjergbestigning, I kan enten køre op til Observatoriet på Mauna Kea eller hike til toppen af Mauna Loa. Vi gjorde sidstnævnte og det var en vild oplevelse, selvom vi måtte give op inden toppen. Husk masser af vand og næring og start så tidligt som muligt, især hvis det er vigtigt for jer at nå toppen. Hat og solbriller er også vigtige, da der er direkte sol hele tiden. Og gode sko, for terrænnet er bonkers. Husk at det er over 4000 meter, så I kommer til at mærke højden.

Vulkan-nationalparken sagde mig ikke det helt store, og det var ikke rigtigt til at komme til at se rigtige lava flows, men det er flotte udsigter og interessante petroglyphs som gør det værd at se.

Kæmpe-rokker, Manta Ray Night Snorkel, hvor de lyser ned i vandet mens du ligger i overfladen og kigger ned. Rokkerne svømmer helt op i dit face. Totalt vildt.

Spis masser af poke.
Kæresten, min søster og jeg er blevet inviteret af mine forældre. Sammensætningen kan lyde dødssyg og teenageagtig, men har vist sig at være totalt optimal på andre ture. Både med alenetid og værelser for sig, men også længere oplevelsesture. Det bliver hyl!

Tusind tak for anbefalingerne og tips! Det lyder som en rigtig god tur du har haft. Jeg er sikker på at det vil blive brugt :)

Profil Hjemmeside 

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1332 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 130, 131, 132, 133, 134  Næste

Alle tider er UTC + 1 time