Dato og tid er 25.11.2017 03:03:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 213 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Forfatter besked
 Titel: Re: Lasse Basse-tråden
Brugeravatar

Billede

Brugeravatar

Geografisk sted: Vejen
Spotify: masshaste
Jeg har næsten altid tænkt på Lasse Basse som noget ironisk Fisker Thomas-esoterika, så jeg har ikke fulgt så meget med på det seneste. Nu fik jeg endelig samlet op på de sidste par måneders dramatik, og jeg er simpelthen ægte rørt. Mellemlederen der går rundt på fjerkræslagteriet og opdaterer telefonnumre til pårørende, hvis nu uheldet skulle være ude, og LB der ikke har nogen tilbage og modvilligt stikker nummeret til en kusine, men i virkeligheden bare gerne vil opgive nummeret til Skipperkroen. Der er en større sandsynlighed for at de dukker op på sygehuset med en plade chokolade, end at dem jeg engang kaldte min familie vil gøre det.

Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
Citat:
Den værste følelse man rammes af efter sine forældres død, er skuffelsen over de løgne de har fyldt dig med. Mine forældre har alle dage fortalt mig, hvor værdifuld deres møbler og malerier er, så den dag de ikke længere er her, kan jeg gå ud og tjene en formue alt det jeg arver.

Jeg har fået det undersøgt hos; Auktionshuset, og ham der opkøber dødsboer og et galleri.
Det samlede svar fra alle tre steder er, hvis dit såkaldte arvegods er mere en 40 år gammelt, og ikke er tegnet af en berømt arkitekt eller kunstner, og der ikke er tale om ægte kinesiske Mingvaser, så står man ikke med en værdi man kan hæve ved kasse 1, så er det blot affald man står tilbage med.

Mine forældres møbler og deslige er mere end 40 år gammelt, noget har mere end 50 år på bagen, og det kaldes ikke antik men bare gammelt lort.

At folk ikke gider købe gamle ting, men ønsker moderne møbler og kunst i deres hjem kan jeg sagtens sætte mig ind i, jeg vil sgu heller ikke have mine forældres gamle ting stående i mit hjem, for jeg har min egen smag og stil.

Man kan få syn for sagn ved at tage på kræmmermarked, prøv at sammenligne de ting kræmmerne har i deres boder med dine forældres ting, du vil med garanti kunne nikke genkendelse til de fleste ting.
Og man tænker blot, at de dog gider at sidde der, for hvad får de ud af det ?
Hvis de sælger et askebæger til 10 kr., skal der Gud hjælpe mig betales skat af den 10'er, så er der sgu ikke mange basører tilbage.
For langt de fleste kræmmere gælder det, at de har større udgifter end indtægter. Og den samme situation kommer jeg til at stå i, at muligvis kan jeg få solgt nogle af effekterne, men indtægterne vil aldrig kunne overstige udgifterne.

Sorgen over forældrenes løgne, vreden mod skattesystemet og til slut opdager han en sandhed om selve livet: at indtægterne aldrig vil kunne overstige udgifterne.

Svareet på dette dilemma? Underholdning:

Citat:
så har jeg taget min mors fjernsyn, et forholdsvis nyt Philips. Endnu er det ikke sat til, jeg skal have hjælp til det, også fordi jeg overvejer om det er nu jeg skal sige farvel til You See TV, og så få Boxer TV i stedet.
Hver gang man kommer ned i byen og beklager sig over der nu igen er bøvl med You See, siger mange, så få da Boxer, der er aldrig noget i vejen.
Jeg kender ingen der er utilfreds med Boxer TV, og så er man fri for at betale til TV kanaler man aldrig ser.
Det er en sag der skal undersøges.

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 213 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Alle tider er UTC + 1 time