Dato og tid er 25.11.2017 03:04:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1035 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 100, 101, 102, 103, 104  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Tennistråden
Brugeravatar

Geografisk sted: 2400
Jeg bryder mig virkelig ikke om Kyrgios. Han HAR et kæmpe potentiale, men han spilder det helt enormt ved at showboate og være hånligt arrogant når han vinder spektakulære point. Det er bare ikke sådan man vinder turneringer eller tenniskampe helt generelt. I den video taber han også et point han burde have vundet fordi han tror Murray ikke kan få en god retur tilbage på hans angrebsslag. Derfor tabte han også kampen 4-6 2-6 3-6.

Han har nogle spændende vinkler, men slagteknikken er ret usædvanlig, og han slår underligt blødt til bolden det meste af tiden (med undtagelse af serven :mrgreen: )

Jeg er kæmpe fan, den fyr har swag som få. ATP'en har brug for punk - Kyrgios er the man.

Geografisk sted: Dodge City
Jeg ved godt, at det kun er Shaken, der går op i kvindetennis, men det er alligevel lidt vildt, at Wozniacki har spillet mod verdens nr. 1 og 4 og tilsammen givet dem 4 partier. Er der nogen, der rent faktisk har set kampene og kan fortælle, hvad der foregår?

Brugeravatar

Nu har jeg kun set 4 dueller fra Halep-kampen. Ser ikke ud til at hun spiller anderledes end hun plejer. Hun lykkes måske i lidt højere grad med stopbolde, som hun ellers er elendig til. God længde og sikkerhed i grundspillet, men samme kedelige defensive stil.

Vil ikke lægge hovedet på blokken, men jeg tror det har mere med modstanderens motivation at gøre. Man skal ville vinde og være topmotiveret hvis man skal slå Wozniacki. Er man ikke det så kan den spillestil dræne dig fuldstændig psykisk og fysisk. Det er sidst på sæsonen og top 5 har spillet rigtig mange kampe. Jeg tror simpelthen bare de er slidte.

Caroline ville stadig have været chanceløs, hvis modstanderen i dag havde været en motiveret Sharapova / Williams

Brugeravatar

Geografisk sted: Desolation Row
Jensth skrev:
Nu har jeg kun set 4 dueller fra Halep-kampen. Ser ikke ud til at hun spiller anderledes end hun plejer. Hun lykkes måske i lidt højere grad med stopbolde, som hun ellers er elendig til. God længde og sikkerhed i grundspillet, men samme kedelige defensive stil.

Vil ikke lægge hovedet på blokken, men jeg tror det har mere med modstanderens motivation at gøre. Man skal ville vinde og være topmotiveret hvis man skal slå Wozniacki. Er man ikke det så kan den spillestil dræne dig fuldstændig psykisk og fysisk. Det er sidst på sæsonen og top 5 har spillet rigtig mange kampe. Jeg tror simpelthen bare de er slidte.

Caroline ville stadig have været chanceløs, hvis modstanderen i dag havde været en motiveret Sharapova / Williams

Arh, det er sgu ikke heeelt rigtigt. Selvom jeg faktisk godt forstår, hvor du vil hen - og dine pointer. Men det er jo faktisk også netop dét, der gør det så fandens smukt. Der er jo blevet ændret på de helt små detaljer, så det er måske ikke helt så øjensynligt. Men spillet og resultaterne taler jo helt for sig selv. Desuden har Caroline spillet nogenlunde det samme antal kampe som sine kollegaer. I samme åndedræt skal det, da også lige nævnes at Caroline flere gange har slået Sharapova (ganske fortjent), da Sharapova var i nogle af sine bedste spillemæssige perioder. Og spillet lige op med Serena.

Noget helt håndgribeligt hun har ændret ved sit spil er bl.a. at hun står længere inde i banen, tager boldene et splitsekund tidligere end før og så har hun sgu også bygget endnu mere på det mentale plan. Forstået på den måde, at hun har fået en lidt mere afslappet tilgang til spillet. Forleden sad hun og jokede med Piotr ved sidebytte. Det var sgu ikke gået for et par håndfuld år siden.

Brugeravatar

Jensth skrev:
Så i Laver Cup for nogle uger siden? Da Federer vandt en kneben sejr over Kyrgios hoppede Nadal op på ham i bare begejstring. Det lignede en målfejring. :oops:

Jeg sad og så det meste af Laver Cup. Og ved ærlig talt ikke, hvad jeg synes. Det var lidt rørende, at se Nadal juble så meget med sin største rival gennem tiden. Men der var fandeme også meget af lortet, der var iscenesat. Det var tydeligt at se, at de af turneringsledelsen havde fået at vide, at de bare skulle give den gas, overdrive jubelscenerne og engagementet. Det begyndte at virke en anelse kunstigt mod enden. Der gik jo forhelvede druk og dart-stemning i den til sidst. Det var fandeme prol. Mega pinligt. Altså at se Team World begynde at lave ormen, det er sgu for meget.

De prøvede jo, at køre nogenlunde samme model af på snooker. En gentleman-sport, hvor det at tage sig god tid og stilhed er en essentiel del af spillet, pludselig skulle udfordres med sørgelig tilskuerråb og pints. Den gik sgu heller ikke lige.

Formatet er jo modelleret over en anden gentlemansport, nemlig golf (Ryder Cup), hvor det fungerer decideret fremragende. Jeg kan godt se, at det med tiden kan fungere godt i tennis også, men jeg giver dig ret i, at det måske var lidt overgearet fra især Team World. Og så er det måske ikke helt kompetitivt i disse år, som Europa i den grad sidder på flæsket. Overlegen sejr med Murray, Djokovic og Wrawrinka på sidelinjen :D

Har du efterhånden fået læst den forpulede bog, Bøf? :twisted:

Brugeravatar

Broder Salsa skrev:
Har du efterhånden fået læst den forpulede bog, Bøf? :twisted:

Haha, nej. Jeg bliver ved med at finde på undskyldninger for at udsætte det, selvom jeg fik den i fødselsdagsgave af min svigermor tilbage i august. Så den ligger faktisk bare og samler støv.

Brugeravatar

Det bliver spændende at se om Caroline virkelig har hævet sit spil til at være konkurrencedygtig mod de bedste. Jeg må sige at jeg er dybt skeptisk, og jeg står stadig ved at Williams smoker hende i dag. (næsten) Alt taler for en Venus sejr:
H2H:
7 kampe på hardcourt med 7 sejre til Venus. Hvorfor skulle det ikke gentage sig i dag?

Jeg kan ikke se Wozniacki har nogen afgørende våben. Det med at trække duellerne i langdrag med ballonbolde, det har Venus for høj klasse til at blive frustreret af, og desuden er Venus især god når man giver hende tid.

Det store spørgsmål er om Venus har nået at restituere ordentligt, efter den lange 3-sætter mod Garcia. Venus har jo gigtsygdom osv. Det bliver nok den største udfordring, som det også har været for Federer efter han er kommet lidt op i årene.

God kamp derude :P

Beefheart skrev:
Jensth skrev:
Så i Laver Cup for nogle uger siden? Da Federer vandt en kneben sejr over Kyrgios hoppede Nadal op på ham i bare begejstring. Det lignede en målfejring. :oops:

Jeg sad og så det meste af Laver Cup. Og ved ærlig talt ikke, hvad jeg synes. Det var lidt rørende, at se Nadal juble så meget med sin største rival gennem tiden. Men der var fandeme også meget af lortet, der var iscenesat. Det var tydeligt at se, at de af turneringsledelsen havde fået at vide, at de bare skulle give den gas, overdrive jubelscenerne og engagementet.

Helt enig. Det var et friskt pust med holdånden, men det blev lige lovligt tåkrummende i længden, og derfor min :oops:. Eftersom det var Federer's initiativ, virkede det lidt som om alle havde travlt med at bukke og skrabe for at please kongen. Det fedeste ved det gig var egentlig arenadesignet. Banens farve og lyssætningen tilføjede en fantastisk intens stemning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1035 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 100, 101, 102, 103, 104  Næste

Alle tider er UTC + 1 time