Dato og tid er 24.11.2017 23:07:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 289 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Næste
Forfatter besked
 Titel: Svingningers Folkeblad - tråden om regionalnyt
Brugeravatar

Geografisk sted: Internetistan
Tophistorie fra Vesthimmerlands Folkeblad i denne uge:

Skolefest på Vester Hornum skole

Billede

Fredag d. 21. januar var dagen for årets store skolefest for alle elever fra børnehaveklassen og op til og med 9. klasse på Vester Hornum skole. Temaet til skolefesten var "Eventyr" og hele skolen var pyntet flot op med bl.a. brændende fakler, eventyrtræer, konger, prinsesser og mange andre eventyrlige ting.
Først viste dramaholdet, som består af elever fra 4.-9. klasse, hvad de har arbejdet med hele efteråret. Det blev en super forestilling "Papirsklip", hvor der blev fremført flotte sangnumre af Kim Larsen. Sangene var sat ind i en fin fortælling, hvor skuespillerne udfoldede sig på bedste vis.
Efter forestillingen var der mange forskellige eventyrsaktiviteter og -boder i alle klasselokalerne. Klasserne havde valgt hver deres eget eventyr som de havde brugt som inspiration til at pynte klassen med og i forlængelse heraf, havde de lavet en aktivitet, som andre kunne komme og prøve. F.eks. havde 2. klasse valgt eventyret "Snehvide", hvor man kunne prøve at fange et æble med tænderne i et vaskefad fylde med vand, og 7. klasse, som havde valgt "Hans og Grethe", havde lavet et pandekage hus, hvor man med bind for øjnene skulle prøve at finde vej ved at mærke sig frem. Gevinsten her var naturligvis en nybagt pandekage!
Der mødte ca. 170 forældre og 180 børn op til skolefesten, så fremmødet var helt i top.
Det var en super god aften, hvor både voksne og børn hyggede sig rigtig meget.

http://www.vf-logstor.dk/

Titel: Re: Svingningers Folkeblad - tråden om regionalnyt
Brugeravatar

TV-Midt/Vest skrev:
Lavteknologisk snehøvl
Ole "Opfinder" Harkjær Møller fra Nors har lavet sin egen snehøvl, der kan fjerne sne fra taget.

Har du sne på taget?

Så findes der en meget lavteknologisk løsning, der formentlig kan hjælpe.

Løsningen er opfundet af Ole Harkjær Møller fra Nors, og den er så simpel, at han opfordrer alle til at efterligne den.

Se Christian Toft Bros reportage fra Nors, hvor Ole Harkjær Møller demonsterer opfindelsen sammen med sin tvillingebror Per Harkjær Møller.

http://www.tvmidtvest.dk/indhold/lavteknologisk-snehoevl

Man skal se det klip. Jeg ser det mindst to gange om dagen. Faktisk kommer til jeg til at hulke af grin bare ved at tænke på det.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: 9 kilo bongmix
Viskarne skrev:
TV-Midt/Vest skrev:
Lavteknologisk snehøvl
Ole "Opfinder" Harkjær Møller fra Nors har lavet sin egen snehøvl, der kan fjerne sne fra taget.

Har du sne på taget?

Så findes der en meget lavteknologisk løsning, der formentlig kan hjælpe.

Løsningen er opfundet af Ole Harkjær Møller fra Nors, og den er så simpel, at han opfordrer alle til at efterligne den.

Se Christian Toft Bros reportage fra Nors, hvor Ole Harkjær Møller demonsterer opfindelsen sammen med sin tvillingebror Per Harkjær Møller.

Man skal se det klip. Jeg ser det mindst to gange om dagen. Faktisk kommer til jeg til at hulke af grin bare ved at tænke på det.

Af hjertet tak. Det er gudsbenådet underholdning. Næsten på højde med Dahlgårds Tivoli. Hele kontoret hulker af grin.

Brugeravatar

Geografisk sted: 2500
hehe, det er fandme tv. jeg kender ham, der har lavet det.

den her er god:
Citat:
Mistede jakke efter fest
AARS: En 23-årig pige går og fryser, efter at hun mistede sin vinterjakke efter en fest på gymnasiet i Aars. Jakken var coboltblå, af mærket Modstrøm, og i størrelse extrasmall.

http://www.nordjyske.dk/vesthimmerland/ ... 875,2875,4

Brugeravatar

Geografisk sted: Internetistan
Hagemann skrev:
hehe, det er fandme tv. jeg kender ham, der har lavet det.

den her er god:
Citat:
Mistede jakke efter fest
AARS: En 23-årig pige går og fryser, efter at hun mistede sin vinterjakke efter en fest på gymnasiet i Aars. Jakken var coboltblå, af mærket Modstrøm, og i størrelse extrasmall.

http://www.nordjyske.dk/vesthimmerland/ ... 875,2875,4

Ja, den studsede jeg også over. Ikke bare fordi det er mit gamle gymnasium, men også fordi det tilsyneladende er den mest kriminelle handling der er sket i Aars i weekenden.

Brugeravatar

Geografisk sted: 9 kilo bongmix
Citat:
Fra Rema 1000 til Nystrup Camping
Billede
Nystrup Campingplads har fået nye ejere, som er ægteparret Jess og Pia Bøger fra Sundby. I Thisted havde Jess Bøger Rema 1000 i Rosenkrantzgade.

Jess Bøger springer over som ejer af Nystrup Camping.

Siden 1. januar 2006 har Jess Bøger været eneejer af Rema 1000 i Rosenkrantzgade i Thisted. Nu er det kapitel i hans og hustruen Pias tilværelse slut.
Siden juli 2009 har ægteparret ligget i forhandlinger om at overtage Nystrup Camping i Klitmøller, og det er nu blevet en realitet med indgangen til det nye år.
Jess Bøger fortæller, at ægteparret det seneste halvandet års tid har talt om at overtage en campingplads, og at det ikke nødvendigvis var en betingelse, at den skulle ligge i Thy, selv om de gerne så, at det kunne blive sådan. - Vi henvendte os til ejendomsmæglere, som handler med campingpladser, og så viste det sig, at Nystrup Campingplads var til salg, siger Jess Bøger.
Ægteparret skifter job af flere årsager. Dels fordi de godt kunne tænke sig at være campingværter, men lige så meget for ægteparrets to børn og den tredje, som er på vej om et par måneder.
For Jess Bøger vil det betyde meget mere tid sammen med sine børn, og købet af Nystrup Camping skal derfor også ses ud fra et familiemæssigt synspunkt.

http://nordjyske.dk/thisted/forside.aspx?ctrl=10&data=144,3469244,5,3

Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
Citat:
Mand kastede fjernsynet efter konen

SYDALS: En 45-årig mand fra Sydals blev i går idømt ambulant psykiatrisk behandling for voldsom adfærd og trusler om vold i 2008 mod sin nu tidligere kone, ligesom han også var voldsom overfor ekskonens nye kæreste.

Den 45-årige boede i efteråret 2008 sammen med kvinden, men han blev mere og mere voldsom. I oktober kastede han et fjernsyn efter hende og truede hende med en gipsstatue, ligesom han smed hende på jorden.

Konen flyttede fra den 45-årige og havde i december 2008 en ny kæreste. Da den 45-årige opdagede det, opsøgte han en sen aften den nye kæreste og gav ham flere slag i ansigtet. Hvorefter han dagen efter ringede til ekskonen og truede hende med at skamfere hende i ansigtet samt skære en vis vital legemsdel af den nye kæreste. Hvilket skræmte både ekskonen og den nye kæreste, der meldte den 45-årige til politiet.

Det dæmpede den 45-årige, men i maj mødte han ekskonens nye kæreste og tog da fat om halsen på den nye kæreste og trak ham hen over et hegn. Det blev også meldt.

Domstolen fandt den 45-årige skyldig i de nævnte forseelser og idømte ham ambulant psykiatrisk behandling i op til fem år, så han kan lære at styre sin vrede og sit iltre temperament.

Als er ikke for de sarte.

Brugeravatar

Geografisk sted: 2500
der er også den her.

Citat:
Hønen sked til byfest

Pamplona har sit tyreløb. Venedig har sine duer. Hjerm har hønseskidning.

I weekenden kulminerede byfesten i Hjerm med masser af underholdning og sjove indslag. Blandt indslagene var en konkurrence i hønseskidning, som 6. klasse på Hjerm Skole stod bag. De skulle samle penge ind til klassens kommende tur til Bornholm, efter at det ikke længere kunne lade sig gøre at tjene penge ved at sælge mad fra skolens madbod på grund af skrappe krav fra fødevaremyndighederne.

En del personer har derfor betalt 20 kroner hver for at være med i konkurrencen om, hvor hønen lægger den første klat denne lørdag. Græsset i indhegningen er delt ind i en masse små felter, og den heldige person, der har købt det felt, hønen først klatter i, har vundet.

Hønen spankulerer rundt og virrer med hovedet, som om den ikke rigtigt forstår, hvorfor der står en masse hjermboere og glor på den.

I ventetiden er det sæson for sjove bemærkninger.

»Den skider først i morgen tidlig,« lyder det kækt fra en af tilskuerne, mens hønen står på et ben og pudser fjer, som om det hele rager den en høstblomst.

»Det kunne nu være sjovt, hvis den tissede i stedet for,« tilføjer en ung mand.

Så galt går det dog ikke, for kort efter er den der, klatten. Nøjagtigt midt i et felt, så der ikke er tvivl om, at det er Torben Grøn, der har vundet.

»Ellers var jeg også blevet skuffet. Jeg har spillet med for 500 kroner,« griner den glade vinder af en kurv med diverse godter.

http://www.dagbladet-holstebro-struer.d ... /478926558

gammel nyhed, men jeg er stadig vil med rubrikken.

Brugeravatar

Det der er fandme fantastisk. Selvironi. Jeg er også vild med at fødevaremyndighederne får dem til at gå fra mad til hønselort. Bekæmp systemet!

Kronoper!

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Viskarne skrev:

Det er ret godt. Er der nogen, der kan forstå historien om evighedsmaskinen? "Han ??? evigheden, men den kom nu aldrig til at virke."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 289 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Næste

Alle tider er UTC + 1 time