Dato og tid er 20.02.2018 14:33:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 333 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Forfatter besked
 Titel: Re: Gymnasielærertråden
Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
SlipOfTheTongue skrev:
krea skrev:
Men vi skal jo også forberede dem til videregående uddannelser hvorfor det giver god mening at give dem vaner der passer til post-gymnasie-livet. Forbydelsen af "jeg" forstår jeg heller ikke.

Hvordan hænger de to sætninger sammen? På uni var det strengt forbudt at skrive "jeg", på det studie jeg gik på i hvert fald.

Nu underviser jeg godt nok på en handelsskole/EUX/EUD, men jeg forstår ikke helt Fiskerens indvendinger mod større fokus på (sociale) medier. Det giver mening i forhold til det de skal ud og arbejde med.

Hvordan giver det mening i forhold til det, de skal ud at arbejde med? Sådan helt konkret? Jeg har mest hørt en sludder for en sladder i den forbindelse. Og jeg mener heller ikke, at HF/gymnasiets opgave er at forberede eleverne direkte til arbejdsmarkedet. Det er jo en forberedende uddannelse.

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Lang skrev:
DE SKAL IKKE UD OG ARBEJDE
DE SKAL LÆRE AT ELSKE THOMAS BERNHARD

En arbejdsdag på en gennemsnitlig dansk arbejdsplads kan ellers være meget befordrende for oparbejdelsen af et Bernhardsk syn på sine medmennesker.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kødbyen, 1978
Spotify: https://open.spotify.com/user/118065643
SlipOfTheTongue skrev:
krea skrev:
Men vi skal jo også forberede dem til videregående uddannelser hvorfor det giver god mening at give dem vaner der passer til post-gymnasie-livet. Forbydelsen af "jeg" forstår jeg heller ikke.

Hvordan hænger de to sætninger sammen? På uni var det strengt forbudt at skrive "jeg", på det studie jeg gik på i hvert fald.
Ikke på Københavns uni. Men det kommer da også an på hvordan man bruger det. I et metode-afsnit vil det vel nærmest være videnskabelig uredelighed at tildække at det er én selv der har udført analysen. Det akademiske, "neutrale", tredje-persons-"man" har altid forekommet mig forlorent.

Jeg underviser også på en hhx, endda også i mediefag, og synes den nuværende fordeling med 2:1:1 i litteraturens favør er passende. Synes ikke der skal være mere medie i faget. Når jeg underviser i sociale medier, er mit fokus mest dannende-kritisk, men gør da også opmærksom på hvordan de praktisk kan anvende det når de selv skal på arbejdsmarkedet. "Lad være med at iklæde en negerdreng en t-shirt hvor der står "monkey" på. Verden er ikke klar til post-race-samfundet."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 333 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34

Alle tider er UTC + 1 time