Dato og tid er 25.11.2017 02:59:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Forfatter besked
 Titel: Re: Gode journalister-tråden
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Bjert
Ikke synderlig, det var det, jeg prøvede at sige med det her..
Ungfugl skrev:
Nuvel, journalisten propper lidt rigeligt med personlige holdninger ind i artiklen

Men mon ikke han rammer nogenlunde plet i sit gætteri her:
Citat:
Had any Muslim man in America, particularly a Muslim man with a history of violence, posted pictures of himself on social media with an AR-15, best believe the feds would be knocking on his door.

Brugeravatar

Tonic Satan skrev:
Det er vel ikke nødvendigvis helt ved siden af, at han ikke burde have været i stand til at købe våben med den historie, og at det er nemmere for en sort mand at blive smidt bag lås og slå i årevis for de samme forteelser i USA? Hvor synes du, det er en dårlig udredning?

Han cherrypicker eksempler der passer til konklusionen i en grad hvor man ikke engang kan kalde det journalistik. For eksempel fik Kelley 12 måneder i fængsel, mens en eller anden rapper fik 2-4 til år fordi han kørte motocross under sin prøveløsladelse og det er så på grund af hvidt privilegie. Ikke at forfatteren bruger mere end et par linjer på at drage den slutning. Drag en vilkårlig sammenligning der får det til at lyde rigtigt urimeligt uden at han gider besvære dig med at undersøge de sagsforløb der var årsagen til at de fik de pågældende straffe. Længere nede beskriver han forløbet hvor Kelley købte et våben efter en administrativ fejl, og det er åbenbart også på grund af hvidt privilegie.

And weave strange patterns on the snow

Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
Jaeh, en administrativ fejl, der næppe ville være forekommet, hvis det havde været eksempelvis en muslim. Og man kan jo selv læse efter på de respektive sager, hvis man orker. At man sidder længere inde for at sælge pot end at give et spædbarn kraniebrud er da fuldkomment ligegyldigt af "sagers forløb" hårrejsende. Så kan det da godt være, at det ikke er en førstegangsforteelse, men det er det jo heller ikke med Kelley.

White privilege er måske en irriterende formulering, men jeg er da overbevist om, at han har fat i noget. Du tror bare, det er rent pis? Hvilke andre eksempler skulle han have "cherry picked", så det talte imod hans konklusion? Kan nogen komme med nogle statistikker? :?

Brugeravatar

Tonic Satan skrev:
Jaeh, en administrativ fejl, der næppe ville være forekommet, hvis det havde været eksempelvis en muslim. Og man kan jo selv læse efter på de respektive sager, hvis man orker. At man sidder længere inde for at sælge pot end at give et spædbarn kraniebrud er da fuldkomment ligegyldigt af "sagers forløb" hårrejsende. Så kan det da godt være, at det ikke er en førstegangsforteelse, men det er det jo heller ikke med Kelley.

White privilege er måske en irriterende formulering, men jeg er da overbevist om, at han har fat i noget. Du tror bare, det er rent pis? Hvilke andre eksempler skulle han have "cherry picked", så det talte imod hans konklusion? Kan nogen komme med nogle statistikker? :?

Ingen administrative fejl overfor muslimer? :D Den her sag er næsten identisk med skyderiet i florida. Omar Mateen var voldelig overfor sin familie, blev afskediget fra sit job i fængselsvæsenet fordi han truede med at tage en pistol med på arbejde, var udsat for en administrativ fejl der gjorde at han fik en pletfri psykologtest da han søgte et job som sikkerhedsvagt og blev overvåget af FBI. Der var problemer med ham siden high school, og alligevel blev han ikke stoppet. Helt sikkert på grund af muslimsk privilegie og politisk korrekthed :D

Brugeravatar

Fair nok. Begrebet eksisterer jo nok ikke, så. Amerikanere er så fjollede.

Brugeravatar

Geografisk sted: Grosse Pointe
Det virker som en lidt mystisk lejlighed at bruge til at snakke om "white privilege", når man ser på, hvem der blev skudt: https://www.nbcnews.com/storyline/texas ... re-n818356

Brugeravatar

Tonic Satan skrev:
Fair nok. Begrebet eksisterer jo nok ikke, så. Amerikanere er så fjollede.

Det har jeg absolut ikke sagt. Jeg siger bare at Shaun King argumenterer dårligt for at hvidt privilegie kan bruges som forklaringsmodel her. Ikke at det her lille skriv har noget at gøre med journalistik. Det er et politisk kampskrift.

Brugeravatar

Der generaliseres måske også lidt rigeligt. Det største problem her, er vel at det lige var i Texas. Der kan man jo købe sig en pumpgun, selvom man har klanhætte på og råber trusler mod gud og hvermand samtidig, som jeg forstår det.

Brugeravatar

Geografisk sted: Grosse Pointe
Det er virkelig en absurd artikel. Hvis man skal følge hans argumentation, så siger han jo indirekte, at sorte og muslimer ville storme rundt i kirker og pløkke folk ned, hvis bare de havde de samme privilegier som hvide - altså, at de havde lettere ved at få våben. Det tænker jeg næppe, at han selv ville mene, at han mener, men det er jo det han siger.

Og i øvrigt: Langt størstedelen af de mord, der foregår i usa med håndvåben er sorte, der skyder sorte (Edit: Hov, der var jeg lidt for hurtig. Man kan sige det på den måde, at i forhold til, hvor mange henholdsvis hvide og sorte mennesker, der er i USA er den største andel af mordene sorte, der skyder sorte: https://www.brookings.edu/blog/social-m ... americans/). Hvordan passer hans white privilege-forklaring ind der? "Jeg vil gerne sælge dig dette håndvåben, men kun hvis du lover kun at bruge det mod andre sorte."

Der er (sandsynligvis) store problemer med racekonflikter og forskelsbehandling i USA. Men de her masseskyderier har absolut intet med det at gøre og det er virkelig, virkelig usympatisk, at bruge sådan en tragedie her til at køre sin egen identitetspolitiske dagsorden igennem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tider er UTC + 1 time