Dato og tid er 18.01.2018 22:50:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 322 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Bedøm dit mest nyligt levede år
Brugeravatar

Geografisk sted: Gamle Tribune
rikke p skrev:
<3lsker det nummer :!: 2018 kan kun blive godt junebug.

Det gør jeg også. Kan slet ikke vente til det bliver nytår<3
High five, Geri!

Brugeravatar

Geografisk sted: Funkytown
fabriz skrev:
- Accepterede min trang til friluftsbukser og droppede alle pæne bukser i min garderobe til fordel for lårlommer.

Den her ryger direkte på min "Håb og ønsker for det næste år"-liste

Citat:
Hygger også lige med budding

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Vejen
Spotify: masshaste
På godt og ondt har 2017 med afstand været det mest fucked up år i mit liv. Jeg tog sådan et reklamebranchejob i Barcelona, hvor jeg rejste ned i januar, og der gik ikke mere end et par uger, max en måned, før det var pinligt tydeligt, at det var endnu en fuser. Jeg synes ellers, jeg har været et par stykker igennem, men jeg er åbenbart sådan en utilpasset og kompromisløs kraftidiot, der aldrig finder sig til rette nogen steder. Der var ingen fremtid i det, ingen steder at arbejde sig hen, og at det hele blev ligesom dirigeret af middelmådighedens klamme hånd, der ikke belønner for kvaliteten af idéer, men for den hastighed med hvilken man skovler lort over disken. En kæmpe, kæmpe skuffelse, men så må jeg jo snart lære det.

Det var umuligt at finde et sted at bo til rimelige penge, så status er, at jeg på nuværende tidspunkt har boet flere steder i Barcelona, end jeg har i Danmark. Startede som logerende hos sådan en cool, doven bøsse fra Uruguay, og vi sad til langt ud på natten og drak vermut og hørte tangoplader. Han var økonom, super chillet og havde glasøje. Efterfølgende fremlejede jeg en lejlighed af en kollega, og derefter flyttede jeg ind hos sådan et dysfunktionelt polsk par, der skændtes og knaldede meget og højlydt. En dag kom kvinden stiv hjem fra arbejde ved 17-tiden og brasede ind på mit værelse og forsøgte at kysse mig, og da jeg afviste hende, begyndte hun at spytte på gulvet og tåge rundt.

Så boede jeg en måneds tid sammen med en armensk kvinde, som var tidligere KGB-agent og åbenlyst traumatiseret. Hendes kammerat Jorge boede på en luftmadras i stuen, og han var en mærkelig, lavstammet, men vildt pumpet hobbit, der gav mig myrekryb. Det var ret presset, så måneden efter fremlejede jeg et værelse oppe i Eixample, hvor jeg boede sammen med en ung konservatorieknejt fra Colombia, der altid stod og kogte mærkelige infusioner i køkkenet, så det stank i hele lejligheden. Jeg havde et par uger som hjemløs, hvor jeg bare tumpede rundt, og endelig fandt jeg en lille studielejlighed i den olympiske by, hvor jeg boede i sensommeren og den sidste tid, jeg var afsted. Tak skæbne for aircon.

I maj gik jeg fra min kæreste gennem 11 år, og jeg gider ikke snakke om det. Jeg optrappede cannabisforbruget temmelig drastisk og afprøvede det fede singleliv, men selvom ranke, høje, rødhårede skandinaver med et nogenlunde hæderligt ordforråd er i høj kurs i en by, der ellers tiltrækker alskens bærme af sjælløse modetyper, gjorde det bare ondt værre. Hvis man gerne vil være single og lave damer, der er væsentligt over éns eget lækkerhedsniveau, kan jeg varmt anbefale at tage derned, men hvis man interesserer sig for åndslivet, kunst, musik og filosofi, så er Barcelona en by, der får det allerværste frem i én.

Catalonien er kulturelt debilt, og den betragtelige kulturudveksling med Afrika og Sydamerika medfører, at der er bongolatinlort overalt. Catalonierne betragter sig selv som en slags Spaniens Nordeuropa, og det er på én gang morsomt og totalt rædselsvækkende. Jeg var på MACBA, deres museum for moderne kunst, hvor man virkelig kan se, hvor skidt det står til. Alting er sådan noget med flimrende CRT-fjernsyn og en mærkelig start-90’er-vibe. Det bliver spændende, når kuratorerne opdager ‘digital kunst’.

Barcelona i sig selv er den ultimative turistby, som er ved at drukne i sin egen succes. I forbindelse med olympiaden anlagde de kæmpestore, kridhvide strande med dertilhørende palmepromenader, og byen er helt ufattelig fotogen -- ét stort, flot, men fuldstændig selvdødt Instagram-lærred. En plastikkulisse som kun narrer dem, der ikke kan finde ud af at se efter. Den mest formildende omstændighed er den alledstedsnærværende stank af lort, som gør, at man aldrig glemmer, hvad det lige præcis er for et sted.

Jeg har for første gang i mit liv prøvet at føle mig ensom -- den udsøgt jagende mavefornemmelse af ikke at være en del af det liv, der foregår omkring én. Hørte aldrig fra vennerne derhjemme, som allesammen havde gang i deres eget med kærester/hustruer og huse og børn, og jeg mistede alt i Den Store Skilsmisse, så der var ikke noget at komme tilbage til heller. I en periode på et par måneder var jeg mildt sagt i sørgelig forfatning, og jeg kan ikke huske, om jeg på noget tidspunkt (gymnasiet fraregnet) har haft det så ringe og følt mig så meget som et spøgelse, der hjemsøgte mit eget liv.

Men skyerne drev så småt forbi, og jeg begyndte at se en kvinde, som jeg blev glad, sådan rigtig glad, for. Hun kommer fra en lille by i Jylland, cirka 12 kilometer fra hvor jeg er vokset op, hvilket er både latterligt og ufattelig sjovt. For mig hører det til det absolutte særtilfælde at møde mennesker, som kan rumme mig med alle mine neuroser, min misantropi og mit ætsende væsen, men af en eller anden grund havde vi en sindssyg kemi. Jeg var et faldefærdigt håndværkertilbud, så jeg sagde, at hun måtte tage det, som det var, og at hun måtte være tålmodig. Det var hun, og det har været med til at få mig tilbage på sporet.

Nu er jeg holdt op med at ryge fede, drikker næsten ikke alkohol og er efterhånden vendt tilbage til en form for sammenbidt vitalisme. Jeg har stort set ikke haft fri i et helt år, så for tiden holder jeg lidt restferie, inden min kontrakt udløber om et par dage, og så skal jeg bare herremeget på dagpenge, indtil der dukker noget op, der er værd at bruge min tid på. 2/10. Fik knaldet en masse, genopdaget min interesse i sex og amputeret nogle relationer med akut koldbrand, men det har eddermame ikke været et særlig fedt år, og der kommer til at gå lang tid, før jeg er nogenlunde ovenpå igen.

Senest rettet af Jonas 09.01.2018 20:08:52, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
Hvad er det nu, Spaceman plejer at sige?

<3

Brugeravatar

Geografisk sted: Vejen
Spotify: masshaste
Havde en snak med Spaceman på FoEG, hvor han beskyldte mig for at sabotere mig selv. Jeg slog det hen, men der var noget, jeg ikke helt kunne ryste af mig, så det har siddet i mig lige siden. En af de allervigtigste og mest formative samtaler jeg havde i hele 2017. Tak for den kærlige lussing, Spaceman.

Brugeravatar

Geografisk sted: Working class hero.
Spotify: 114022072
Åh!
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <©<3 >©©|©

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Brugeravatar

Geografisk sted: Vesterbro
Jonas skrev:
Havde en snak med Spaceman på FoEG, hvor han beskyldte mig for at sabotere mig selv. Jeg slog det hen, men der var noget, jeg ikke helt kunne ryste af mig, så det har siddet i mig lige siden. En af de allervigtigste og mest formative samtaler jeg havde i hele 2017. Tak for den kærlige lussing, Spaceman.

Jonas! <3

Så meget kærlighed til dig! <3

Jeg kan desværre ikke huske, hvad jeg fik sagt i min post-Slowdive brandert på FoEG, men siden jeg ved flere lejligheder har tænkt det, jeg åbenbart sagde den aften, så er der er den nok god nok.

Den ensomhed, du oplevede i Barcelona, kender jeg virkelig godt. Jeg bor i London nu, og jeg boede i Kyiv i ni måneder i 2014, og jeg har også rejst relativt meget alene, og det er de eneste gange i mit liv, jeg for alvor har følt mig ensom. Det har alt sammen været det hele værd og mere til, men det er en speciel følelse at gå rundt i sine egne tanker og observere en verden, man ikke føler sig som en del af.

Mit eget år har været blandet for at sige det mildt.

Efter mange års kaos skal jeg pludselig forholde mig til, at jeg arbejder i London med en jobtitel som hedder senior data scientist, hvor jeg tjener en pæn portion penge, at jeg hele tiden må afvise imponerende henvendelser på LinkedIn, og at mange af mine venner og ovenikøbet min familie er imponerede over mig. Det havde jeg virkelig ikke set komme for fire år siden, da jeg ikke havde nogen som helst erfaring med voksenjobs.

Alt gik galt for mig i 2013. Jeg var arbejdsløs og broke, jeg var deprimeret, og mit daværende forhold gik i stykker. Successen fortsatte, da jeg udlejede et værelse til en, som fik en seriøs psykose og kørte mig helt ned. Året sluttede dog med, at jeg fik en håndsrækning fra en gammel kollega fra et studiejob, som ville have mig til Kyiv for at arbejde for ham, og jeg fik en kæreste, som jeg var og stadig er meget glad for. Når jeg læser om Jonas' 2017, minder den mig meget om min egen 2013. Jeg ville ønske, at opholdet i Barcelona havde givet ham lige så meget, som mit ophold i Kyiv gjorde. Men måske bliver Jonas' 2018 min 2014, og så kan han godt glæde sig.

Mit eget år har alt i alt været det bedste i mange år. Karrieren, koncerterne, vennerne, forholdet, alt har været rigtigt godt, men desværre har min kæreste haft et forfærdeligt år, hvilket trækker meget ned på helhedsbedømmelsen.

4/6

Senest rettet af J Spaceman 10.01.2018 12:36:25, rettet i alt 1 gang.

Geografisk sted: Ved siden af mig selv
Jeg fyrede mig selv. Aner ikke om det var den bedste eller dårligste beslutning 3v4h endnu. Uanset: Jeg lever livet. Mine børn er så freakin’ kærlighedsskabende, at jeg har svært ved at fatte det. Men jeg svælger i det, altså kærligheden, især nu på dagpenge og not giving a fuck om voksenlivet. Jeg har fremtidsdrømme, som jeg skal sortere i. Er jeg klar? Aner det ikke. Jeg har angst som en teen; hvor fantastisk er det ikke lige at få den følelse igen? Jeg trådte ud af trædemøllen og begyndte at føle igen. Hurra!

5,5/6.

I det kommende år vil jeg gerne lære at formindske min slackersump med 90%, hvilket naturligvis er utopi. Jeg vil være tilfreds, hvis jeg kan reducere mine stillestående tilstande med 10-15%. Håbet lever. Hurra!

Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
<3 Spaceman og Jonas som fik mig til at se og lytte til Talking Heads store sellout øjeblik:

Brugeravatar

Geografisk sted: På tønden
Jonas og Spaceman <3

J Spaceman skrev:
Alt gik galt for mig i 2013. Jeg var arbejdsløs og broke, jeg var deprimeret, og mit daværende forhold gik i stykker. Successen fortsatte, da jeg udlejede et værelse til en, som fik en seriøs psykose og kørte mig helt ned. Året sluttede dog med, at jeg fik en håndsrækning fra en gammel kollega fra et studiejob, som ville have mig til Kyiv for at arbejde for ham, og jeg fik en kæreste, som jeg var og stadig er meget glad for. Når jeg læser om Jonas' 2017, minder den mig meget om min egen 2013. Jeg ville ønske, at opholdet i Barcelona havde givet ham lige så meget, som mit ophold i Kyiv gjorde. Men måske bliver Jonas' 2018 min 2014, og så kan han godt glæde sig.

Jeg kan godt huske, hvordan du havde det i 2013, de gange jeg så dig. Det var fandme ikke en god tid.

Nå, men ligesom med Jonas, så gik jeg og min kæreste gennem 11 år fra hinanden. Det er med to børn involveret, og derfor var det et brud, som var meget længe undervejs, og en lang, hård periode med usikkerhed om alt, alt for meget. Det til trods havde vi en fantastisk roadtrip i Californien og Nevada i sommer, så på en måde var den en fin måde at sætte punktum på. Men alt i alt var mit 2017 også til at lukke op og skide i.

Indtil videre trækker 2017 lidt efterdønninger, men jeg er meget opsat på at 2018 fandme skal være anderledes, og jeg har nu en frihed til at være mig selv.

Profil Hjemmeside 

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 322 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Næste

Alle tider er UTC + 1 time