Dato og tid er 12.12.2017 17:14:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Forfatter besked
 Titel: Re: Religiøsitet & tro
Brugeravatar

Ja, der er forskel på latter. Latter er tit et udtryk for (slet skjult) frygt. Hånlig latter, mobbelatter, Det er en del af spillet, "jeg er ikke bange, slet ikke." Men meget latter er vel nærmest frygt, der kommer ind i kroppen. Aberne viser tænder til hinanden som en slags hilsen, en bekræftelse af rangorden, man viser tænder for at vise, at man kan altså bide hvis det skal være (ligesom hunde), men også at man underkaster sig dén med det største bid. Aber smiler når de er bange, og føreraben smiler og har det fedt, det kommer ud på ét. Han er vel også bange i sidste ende.

Brugeravatar

Vi mennesker kan så noget, som aberne ikke kan. På papiret i hvert fald. Vi kan være lige. Frihed, lighed og broderskab. Og når man er sammen med ligesindede på den måde, så bliver latter befriende. Så er det frygt der slipper ud. Men jeg tror først, det er der. Ikke før.

Brugeravatar

Hvordan bliver vi alle lige? 8 milliarder. Det er vel umuligt? Eller hvad. Jeg prøver at tro på den her verden i stedet for alt muligt ævl om tordenskyer og gamle nisser med lovtavler og hvad ved jeg. De tossehistorier har vi lyttet alt for meget til. Dem burde vi fanme grine af. Grin gud ud af himlen og plaf ham med en laserstråle når han dratter, så er vi ved at være der, måske. Men så kommer Stalin jo bare, og han hár virkelig en lovtavle, og et skaffot. Så måske vi bare skulle grine gud derop igen og så lade som om? Det er måske bedre. Det er svært at tro på den her verden, det er paradoksalt, lige så paradoksalt som at tro på en anden.

Brugeravatar

Geografisk sted: Vejen
Spotify: masshaste
Dette er min religion. Når jeg engang imellem mangler kræfter til at vakle videre, er han noget af det eneste, der kan forny min styrke. Det her, det er livet.

Brugeravatar

Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans
Sisyfos som brokkerøv. Et eksempel til efterfølgelse.

Brugeravatar

Gad vide om Sisyfos også råbte sådan?

Brugeravatar

Kong Louie skrev:
Hvordan bliver vi alle lige? 8 milliarder.

Det handler måske ikke så meget om lighed i form af homogenitet som det handler om balance mellem yderpolerne. Er det ikke dét man altid ender med at diskutere og gå i stå ved?

Så er vi tilbage til egoet.

På instagram så jeg i dag et banner som #ekseskolen havde lavet. Der stod FÆLLESSKAB FREM FOR L'ART POUR L'ART. Så er der i hvert fald valgt side kan man sige. Og det er måske okay. Selvom jeg da bliver utålmodig og vil videre.

Men #ekseskolen har jo også en pointe. De føler vel at kunstnerMANDEN fylder alt alt for meget. De er helt sikkert enige i min rant på foregående side, og de føler de har et ansvar for at bidrage til at trække væk fra den romantiske (maskuline) kunstner-idé og over mod fællesskabet. Det kan selvfølgelig være lidt svært at tage alvorligt når de selv er selvpromoverende kunstnere efter faders forbillede, men sådan er det jo med de fleste folk i det her Andy Warholske mareridt. Men hvis man lige ser bort fra det, så kan jeg godt se det fra deres side. Problemet opstår når man begynder at klynge sig så meget til een side at båden kæntrer.

I så fald er det fornemt at skifte mening, når det man før mente er blevet for populært.

Eller hvad? Hvor er jeg?

Brugeravatar

Andy Warhol blev pløkket af en rabiat feminist!

Det handler om magt, hun syntes - det udtalte hun bagefter - at Warhol havde alt for meget magt over hende og hendes kunst. Nok mest fordi han ikke brød sig om det.

Hvordan bliver alle lige magtfulde? Over sig selv og resten af verden, mens alle andre også er det? Det er et stort 5-dimensionelt kosmisk puslespil, som jeg i hvert fald aldrig ser gå op.

Hvad er ekseskolen?

Brugeravatar

Komikeren som joker. Det er min slags komiker. De søgende.

De overrasker sig selv. Måske er de ikke sjove, når de er blevet oplyste.

De mestrer ironi, selvfølgelig, men det er ikke det bærende element.

Hekseskolen.

That's my daily fare

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tider er UTC + 1 time