Dato og tid er 20.02.2018 14:07:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 475 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Baby tråden - What to do, tips og trix
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
Kontroversiellermann! :o

Brugeravatar

Geografisk sted: Working class hero.
Spotify: 114022072
Det var bare fordi Secondtoughest skrev noget lignende i en anden tråd! :o :sad:

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Brugeravatar

æsmet skrev:
I tænkte måske på Glenn Christian? Hvem tænker de mon på...

Babytråden er en farlig tråd. Jeg burde holde mig væk.

Jeg kom lige i tanke om et digt fra indledningen til En beskidt sko af Erik Brandrup, et terapiforløb med LSD-behandling, godt eller skidt har ingen betydning, som Bitten har anbefalet mig, som jeg tænkte, jeg ville dele med banden, da jeg netop kom til at tænke på, hvad der har været en god sang for mig at gå med de sidste to års tid, det startede allerede ved undfangelsen, hvor det af og til har været godt at have noget at støtte sig til. Det har det for øvrigt altid været.

OM FORÆLDRES FORHOLD TIL DERES BØRN

Du kan give dem din kærlighed,
men ikke dine tanker,
for de har deres egne tanker.

Du kan huse deres legemer,
men ikke deres sjæle,
for deres sjæle hviler i morgendagens hus.

Du kan stræbe efter at ligne dem,
men prøv ikke at få dem til at ligne dig,
for livet går fremad og dvæler ikke ved i går.

Det kan jo lyde åndssvagt banalt sådan noget. Det er også kun skrevet ud fra, at nogen udvikler psykiske lidelser på grund af Colgate-modeller som stresstyper. Overrenlighed er der ikke fare for. Men jeg ved ikke, hvorfor det har givet mig sådan en ro. Det er virkelig stort at acceptere et andet menneske med det hele. Især sit barn. Det har gjort det nemmere at acceptere mig selv også. Lade jeget få lidt pause giver ny luft. Når nu fødslen gik godt, så kommer den vigtige personlighed. Der kan bestemt kun være en måde at gøre tingene på, ad "vejen", og logistiske indgreb forekommer mest som i vejen. Hånd i hånd opdager man sådan som det er. Og man gør altså kun drastiske ting, hvis det er alvorligt galt. Held og lykke med det hele, guys. Intuitionen er nummer et igen. Jeg er sikkert ikke noget forbillede. Jeg er jo også digter med svært sind. Men digtere får også børn nu og da. De vokser op og bliver måske bankrådgivere. Alf kan nu ret godt lide musik. Og han kan sgu også lide at rable og pege og grine. Og fandeme om han ikke også er ret pjattet med fodbold og trapper. Og kiks og kager og klementiner. Mest af alt: hunde. Jeg savner ham, når jeg arbejder med mit eget lort. Bitten og ham er i Aulum. Jeg savner, han vil være med. Derfor skriver jeg dette. Huer og vanter er han ikke vildt imponeret over. I den forstand er han fint med. Han har sin egen stemme. Egen stemme. Det er måske det smukkeste, jeg ved. Egen stemme. Alle har egne stemmer. Det er da godt nok smukt. Det er ikke noget jeg siger for at angribe de stumme. De vil sikkert også kunne høres af deres mor og far. Det siger jeg bestemt ikke for at angribe de døvblinde forældre.

Det blev nærmest til en anmeldelse af 2016 også. 7/6.

Det er det bedste indlæg, jeg har læst i dag. Tak, Mons, jeg blev helt rørt.
yesoffense skrev:
Man kan da godt forfalde til at blive lidt ked af sin brystbefængte krop, når man læser dine indlæg, Lang. Jeg vil da hellere ud i skoven og læse bøger, end jeg vil være så udkørt af ustandseligt at amme, at alting bliver tilsidesat til fordel for at slumre på sofaen. Jeg har ikke brug for at genoplive nogen som helst vaner fra mine teenageår. Det er sikkert et skud i blinde, al den stund, at ingen af boardets kvinder læser med længere, efter de har fået børn(?), men jeg kunne da egentlig godt tænke mig at høre nogle råd fra dem i samme kategori som Langs råd. Synes den her tråd beskriver en bedrøvelig udsigt for den ammende part.

Moren kan sagtens køre Lang-stilen, det siger både jeg og pernille. Jeg vader rundt med barnevogn (når den ikke er i stykker) og ser de inderste/yderste hjørner af København og har vist undgået vintertunghed, fordi jeg får hundrede gange mere luft og lys end alle mine venner på arbejdsmarkedet. Og man kan jo læse bøger i sofaen, også, hvis nu man er indenfor en dag. Jeg har læst mere skønlitteratur som mor (tre måneder) end i hele min studietid. Jeg foretrækker dog de tynde bøger (kan desværre ikke helt med poesi, jeg ved det, jeg er dum). Min søster tabte engang "Krig og fred" ned i hovedet på baby. Never again.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
Jeg er kommet frem til at jeg foretrækker børn under tre der ikke er personer men bare et pusseløjerlig offspring på ens egen person.
Andre personer er fandme så besværlige.
Tag nu den fireårige dreng. Han skal til at have afføring på toilettet og ikke i bleen, som han beder om at få på når han skal og han nægter pure at gøre andet end at tisse på tønden. Jeg har prøvet alt undtagen direkte vold. Girafsprog, skam, aspirationer, trusler, bestikkelse, psykoanalyse, nudging whatever: Han nægter. Ok så lad ham være en ikke-person der skider i bukserne. Men nej for det er sådan, at hvis den spirrende person ikke begynder at gøre det så kan han få hård mave, og det kan så igen udløse fækal Inkontinens. Så meget bøvl med at blive til en basal person. Jeg er fandme træt af det. Føler mig som om jeg inde i en dårlig roman om psykoanalyse og neuroser så meget jeg taler og tænker om afførring og dens komme.

Brugeravatar

Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Spotify: 113344089
Prøv bestikkelse igen. Lav et tisseskema og giv den et kryds hver gang den bruger toilettet og hver gang den bruger bleen og sæt et billede af en ting den ønsker sig på skemaet og forklar, at den får gaven, når der kun er krydser i toiletfelterne.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: kbhØ
Vores er lige startet. Et par måneder efter sin 5-års. No worries. Det kommer.
Vil nok ikke anbefale udskamning, trods alt.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
God ide med billede af en attråværdig ting Yos. Den fire årige hjerne er jo kun meget minimalt klogere end en chimpanse så alt hvad der ikke er inde for synsfeltet findes ikke. Og hvis jeg havde man præmien i huset ville det blive en konflikt hvornår betingelserne var opfyldt.

Fordelen ved udskamning ville være at han så i det mindste ville få nogen interessante perversioner? Eller blive nazist måske ?

Brugeravatar

Geografisk sted: kbhØ
Nu fortryder jeg mit indlæg lidt, for det kom til at lyde lige lovligt laissez faire, og sandheden er, at vi i sidste ende pressede det igennem. So to speak. Der var nogle delelementer såsom, at bleskideriet nu konsekvent skulle foregå på badeværelset (i modsætning til, hvor han nu lige ellers havde lyst), og at han kom op at sidde på toilettet 4-5 minutter, inden han fik lov at få bleen på, selvfølgelig med uanede mængder positive tilkendegivelser og coaching undervejs. Rent fysiologisk er det ikke nødvendigvis nemt at gå fra au natural skovskidder stilling til den moderne, konstruerede variant, vi blærer os med i den vestlige verden, tænker jeg. Derudover anskueliggjorde vi i opstartsfasen, at der kun var et vidst antal bleer tilbage, og at når den sidste af disse var brugt, så var det point of no return 4-ever, og så talte vi ellers sirligt ned for hver dag, der gik. Og her vil jeg altså anbefale, at man ved, at man har en nogenlunde håndterlig kalender, så man ikke bukker under for presset en tilfældig aften, hvor man selv bare ikke orker at kæmpe den gode kamp længere. Nu handler det om konsekvens. Og så har man, som Yossarian siger, selvfølgelig en belønning i udsigt, som man snakker meget om og mytologiserer lidt, når det virkelig begynder at stramme til. Hvilket det lidt gjorde herhjemme, da der forløb næsten to dages ørkenvandring, hvor det var lidt hjerteskærende når vi måtte konstatere, at det heller ikke blev nu, man skulle en tur i BR, selvom der virkelig var blevet forsøgt ihærdigt, men koden var bare ikke helt knækket endnu. På tredjedagen blev den! og jeg åndede lettet op, fordi det trods alt ikke var endt i dramatisk konstipation, vi tog i BR og har ikke kigget os tilbage siden da.

Brugeravatar

Geografisk sted: Stanford University
Rock Action skrev:
sandheden er, at vi i sidste ende pressede det igennem. So to speak.
:lol:

Brugeravatar

Geografisk sted: Stanford University
Rock Action skrev:
Rent fysiologisk er det ikke nødvendigvis nemt at gå fra au natural skovskidder stilling til den moderne, konstruerede variant, vi blærer os med i den vestlige verden, tænker jeg.
Potte?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 475 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48  Næste

Alle tider er UTC + 1 time