Dato og tid er 20.01.2018 18:15:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2758 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 272, 273, 274, 275, 276
Forfatter besked
 Titel: Re: Tn 2017 - minervas ugle flyver på boardet

Geografisk sted: Ved siden af mig selv
Er de ikke begge to gode? Har selv en stav - den købte jeg, fordi fleksibilitet. Tror den svinger 0,1 grad i temperaturnøjagtighed, hvilket vist kun er et problem for Per Nitten.

Det er mindst lige så vigtigt, hvis ikke vigtigere, at have en god vakuumpakker. Et godt resultat afhænger af, at kødet er tæt omsluttet... så vidt jeg har forstået.

Brugeravatar

Geografisk sted: for enden af markvejen...
jeg har osse en sous vide stav, eller en immersion cooker. den fra anova. transportabel, så den kan komme med på båden. fleksibel aka du kan komme den i hvad som helst. jo bedre isoleret beholderen er, des større mængde vand kan du bruge. en fast sous vide boks begrænser imo dig, da der lissom er et max volumen, du kan komme kød ned i.

mht vakuumpakker. jeg har lige fået en. har brugt almindelige fryseposer indtil nu, dem har jeg så bare proppet ned i vandet, og når luften ellers er blevet presset ud, så bliver posen fikseret med klemmer. det fungerer upåklageligt! men min mor synes så ikke, at klemmmer hører til i et køkken, så jeg fik sørme sådan en maskine i julegave. det bliver tilgengæld et hit, når vi slagter. så kan det blive vakuumpakket og gemt væk i fryseren.

ps: sous vide er sublimt på grøntsager. virkelig sublimt! prøv dig frem

Brugeravatar

Geografisk sted: Kødbyen, 1978
Spotify: https://open.spotify.com/user/118065643
young skrev:
gucci er godt nok helt ekstremt populært for tiden, meget forståeligt selvfølgelig. til gengæld forstår jeg ik hvordan nogen blir it-girl.

kom i dag til at tænke lidt på reckoner, som engang for måske ti år siden da jeg var yngre og endnu mere forvirret sagde at jeg jo kunne blive konservator ligesom børge, men jeg kunne ikke helt overskue at have noget med kunst at gøre og jeg vidste ikke man kunne blive andre slags konservator og nu er jeg alligevel blevet konserveringstekniker og måske får jeg også taget mig sammen til at skrive mit speciale i konservering, så reckoner var næsten spot on. måske er det i virkeligheden faktisk nærmere 15 år siden. reckoner, mand. og børge!

Heldigvis skriver du bedre end Børge.

Min stedfar er så vild. Kommentarer til Tv2-nyhederne: "øje for øje. Smid en sten ned i hovedet på dem" som kommentar til at der er smidt sten på motorvejen. Så er der en historie om en pige der har en lidelse der gør at hun tror hun er grim. "Det er hun da også. Hold kæft, hun er grim!"

Jeg drikker øl.

Geografisk sted: Ved siden af mig selv
not_batman skrev:
mht vakuumpakker. jeg har lige fået en. har brugt almindelige fryseposer indtil nu, dem har jeg så bare proppet ned i vandet, og når luften ellers er blevet presset ud, så bliver posen fikseret med klemmer. det fungerer upåklageligt!

Det lyder som noget a la den praksis, jeg har erfaringer med. Jeg har også forsøgt mig med Ikeas ziploc-poser. Jeg kan bestemt ikke anbefale dette eller not_batmans metode. Kun de færreste ting sluttede tæt, og jeg endte som regel med nogle centiliter halvkogt vand inde i posen. Resultaterne blev dog alligevel okay, men generelt var jeg langt fra samme tilfredshedsgrad som andre brugere (læs: amerikanerne).

Jeg savnede duftene fra og følingen med maden, muligheden for at justere og mærke efter, og derudover syntes jeg heller ikke, at jeg fik samme oplevelse som postuleret af hele reklamemøllen og dens medløbere. F.eks. at man kunne tage det argeste/billigste lortekød og forvandle det til en mørbrad i struktur og mørhed. Den oplevelse havde jeg ikke (jeg vil ud fra mine resultater mene, at jeg kan få præcis samme resultater via almindelig langtidsstegning - faktisk bedre). Så jeg droppede hurtigt sous vide igen. Men som jeg vist har antydet: jeg brugte heller ikke en vakuumpakker. Tror det vil ændre en god del, hvis jeg havde taget sådan en med i ligningen.

Brugeravatar

Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme
Min computer døde lige med oceaner af musikskitser, arbejdsrelaterede dokumenter og alt muligt andet der er temmelig surt at miste. Godt at jeg tog en back-up 25. april 2016 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Brugeravatar

Geografisk sted: Kødbyen, 1978
Spotify: https://open.spotify.com/user/118065643
Jallan skrev:
Min computer døde lige med oceaner af musikskitser, arbejdsrelaterede dokumenter og alt muligt andet der er temmelig surt at miste. Godt at jeg tog en back-up 25. april 2016 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Men hey, det er ikke sikkert at harddisken er død, så hvis bare du kan redde den ud, har du ikke mistet noget.

Brugeravatar

Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme
Jo, det er desværre harddisken der er død :mrgreen:

Brugeravatar

TN: Tal om at smide udlændingekortet. :roll:

That's my daily fare

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2758 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 272, 273, 274, 275, 276

Alle tider er UTC + 1 time