Dato og tid er 25.11.2017 03:00:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2534 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 254  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Tn 2017 - minervas ugle flyver på boardet
Brugeravatar

Årh hvad, den kan du huske .. :oops: 8)

Sådan en frispilning der skal du da bare gribe lige med det vuns! Hvad venter du på? Og så lige huske at nævne mit navn til redaktionsmøderne og henlede opmærksomheden på den der "meget stærke kronik, som ikke tematisk skulle ligge langt fra den roman, han også lige har skrevet." ;)

Det er hverken umenneskeligt eller drænende. Tværtimod, jeg elsker at skrive. Men uoverskueligt, ja, nærmest hele tiden, det er en del af spillet. Man tror teksten er færdig, og så den det bare overhovedet ikke. Næste gang man tror den er færdig, er den det stadig ikke, langt fra. Og næste gang, og næste gang igen. Det tager så pisselang tid, gør det. Det skal synke ind og ud 100 gange. Og skrives om!

Jeg synes virkelig jeg er kommet i mål nu. Hvis ikke det her dur, så tror jeg ikke på det.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
foxtrot skrev:
Synes sgu, at det er lidt synd for Louis CK. Det er da klart mere ynkelig end rovdyrsagtig adfærd, som han har gjort sig skyldig i. Og så har han i øvrigt åbenbart undskyldt til kvinderne siden. Der er godt nok en Grand Canyon imellem ham og Weinstein, men alligevel virker det som om, at sagerne bliver behandlet nogenlunde same same i forhold til karrierepåvirkning.
Jeg elsker Louie, men har absolut ingen sympati for CK i denne sammenhæng. Det er da synd, at han har perverse lyster, han ikke kan styre - på samme måde, som det også er synd for pæderaster, at de har en seksueldrift, der ikke er lovlig - men sympatien må og skal ligge hos de kvinder, der i årevis er blevet truet til stilhed direkte eller indirekte. Det har jo været totalt karriereselvmord at sige den slags ting højt, så jeg bifalder, at vi endelig har et klima, hvor folk (for det meste) tror på ofrene.

Og gimme a break hvad angår rettergang. Der er forskel på juridisk rettergang og offentlig rettergang, og der er vel ikke nogen der reelt tvivler på, at begivenhederne har fundet sted? Så kudos til HBO m.fl. for deres afstandstagen, og må udrensningen af Hollywoods liderbukse fortsætte, indtil der kun er 7 skuespillere tilbage, der kan få arbejde.

Brugeravatar

Geografisk sted: 2400
foxtrot skrev:
Synes sgu, at det er lidt synd for Louis CK. Det er da klart mere ynkelig end rovdyrsagtig adfærd, som han har gjort sig skyldig i. Og så har han i øvrigt åbenbart undskyldt til kvinderne siden. Der er godt nok en Grand Canyon imellem ham og Weinstein, men alligevel virker det som om, at sagerne bliver behandlet nogenlunde same same i forhold til karrierepåvirkning.

Det miljø har jo også alle dage været meget grænsesøgende mht. seksualitet og stoffer mm., og det må man jo nok kunne rumme hvis man er en del af den scene. Joan Rivers var et eksempel på en kvinde der kunne, men hun hører sørgeligt nok til en meget lille minoritet.

Enig i at det er mere ynkeligt end noget andet. Han har jo for fanden bygget hele sin karriere på at fornedre den ynkelige fede, skaldede midaldrende mands seksualitet. Alle hans standup-shows har som regel en bit om hans egen seksuelle uformåen og usikkerhed overfor kvinder.

Ang. #Metoo som helhed, så er der nogle grovere cases som virkelig fortjener at komme for dagens lys, men nu synes jeg godt nok det er ved at løbe over i gabestok-justits og kujonagtige anklager. Jeg er virkelig ikke imponeret over kvinder, der helt sikkert har brugt deres attraktive ydre til at komme frem i verden, som bare ignorerer upassende opførsel uden at sige stop, men så 20 år senere rotter sig sammen og ødelægger et andet menneskes liv. Det kommer naturligvis an på alvorligheden af anklagen.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jensth skrev:
Ang. #Metoo som helhed, så er der nogle grovere cases som virkelig fortjener at komme for dagens lys, men nu synes jeg godt nok det er ved at løbe over i gabestok-justits og kujonagtige anklager. Jeg er virkelig ikke imponeret over kvinder, der helt sikkert har brugt deres attraktive ydre til at komme frem i verden, som bare ignorerer upassende opførsel uden at sige stop, men så 20 år senere rotter sig sammen og ødelægger et andet menneskes liv. Det kommer naturligvis an på alvorligheden af anklagen.
Hvem tænker du på her? Som jeg antydede i mit forrige indlæg, synes jeg at folk glemmer, at det tidligere slet ikke har været muligt at stå frem med den slags anklager, medmindre man ville begå karriereselvmord. Derudover har det været totalt normaliseret, at magtfulde mænd i Hollywood var upassende grise, og at man bare måtte deale med det, hvis man ville frem i verden. Det er kun fint, at vi endelig får et opgør med det.

Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
Jeg tror da ikke, at der er nogen, der betvivler at i hvert fald de fleste af de begivenheder har fundet sted. Der er fandeme kommet mange lige pludselig, og det gør det lidt uoverskueligt. Selvom jeg ikke helt ved, om jeg finder det sandsynligt, at CK har gået og "truet kvinder til tavshed". Men hvad ved man.

Når DET så er sagt, så er det med det amerikanske retssystem og de åndssvage erstatningssummer, man kan få udbetalt derovre taget i betragtning, vel ikke helt utænkeligt, at der er enkelte, der springer på sådan en bandwagon for at forsøge at hive nogle knaster hjem via civile søgsmål. Der bliver et helvedes til udredningsarbejde, i hvert fald i forhold til så gamle sager, som nogle af dem er.

Offentlig rettergang er da stærkt problematisk. Det er umuligt at forsvare sig over for de ting der i mange af de tilfælde, jeg lige har fået læst om.

Edit: Det har da ikke været helt umuligt at stå frem med den slags. Er der ikke en slags uofficiel Lex Polanski? For ikke at tale om Corey Feldman/Corey Haim-sagerne.

Brugeravatar

Geografisk sted: 2400
Jonas skrev:
Hvordan fanden kommer man i gang med sådan noget? Altså, er det ikke fuldstændig umenneskeligt, uoverskueligt og drænende for livsviljen? Jeg ville virkelig gerne skrive mere, og i sommers blev jeg kontaktet af en redaktør fra Gyldendal, der havde læst noget af mit opkast på internettet og ville have mig til at skrive en essaysamling for dem.

Desværre er jeg helt håbløs til proceshåndtering (og fundamentalt ængstelig over at sætte mit navn på noget, der ikke helt grundlæggende bare er for sjov), så jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe det an. Har ikke sat et eneste komma. :/

Den angst må du komme af med... gå i terapi eller noget, for du burde om nogen skrive!

Brugeravatar

Geografisk sted: Jerusalem
wonderfulspam skrev:
Og gimme a break hvad angår rettergang. Der er forskel på juridisk rettergang og offentlig rettergang, og der er vel ikke nogen der reelt tvivler på, at begivenhederne har fundet sted? Så kudos til HBO m.fl. for deres afstandstagen, og må udrensningen af Hollywoods liderbukse fortsætte, indtil der kun er 7 skuespillere tilbage, der kan få arbejde.

Jeg synes godt nok, der er mere til det end det der. At stationerne piller alt CK's materiale ned, at Kevin Spacey bliver klippet ud af den kommende (og helt sikkert brutalt elendige) Ridley Scott-film og så videre er frem for alt hjernedødt hyklerisk. Alle de her ting har jo netop været en fuldkommen integreret del af kulturen i de her netværker og produktionsselskaber, men så snart der så er lidt dollars på spil, så overfalder alle hinanden for at komme til ved håndvasken og lade som om, de bliver alt skidtet kvit og fremstår som handlekraftige moralske fyrtårne. Fy for satan.

Det egentlige problem ved det er også, at det bliver til et spørgsmål om hævn og udstødelse frem for en mulighed for at tale om, hvorfor de her ting sker, hvorfor de her mænd opfører sig sådan, hvorfor det har været så bredt accepteret, og hvordan vi kommer det til livs. Nu stopper den bare ved at de der klamme, klamme, klamme selskaber fyrer op for guillotinen.

Brugeravatar

Geografisk sted: Grosse Pointe
1. Jo mere mulighed for at afsløre, jo bedre.
2. Jeg stoler hundrede procent på validiteten af disse kvinders oplevelser
3. Jeg har sympati med dem over, at de har været udsat for det
4. Jeg mener stadigvæk, at straffen ikke står mål med forbrydelsen i det her tilfælde (i modsætning til Weinstein-sagen)

Brugeravatar

Jonas skrev:
den kronik om din far
Den lyder god. Er den online?

Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
Respons fra C.K

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2534 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 254  Næste

Alle tider er UTC + 1 time