Dato og tid er 19.11.2017 18:27:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Tråden om fast ejendom: No regrets og hyndeboks 4 all
Brugeravatar

Hagemann skrev:
Maverick skrev:
Hvis jeg havde dame på og vi stod for at skulle investere i fast ejendom tror jeg at denne her lige ville være noget for mig.

https://www.danbolig.dk/bolig/herning/7490/villa/14120170195-141?utm_source=iosapp&utm_medium=exitlinks&utm_campaign=boligsiden
Du vil simpelthen på i Hodsager? Respekt for et sindsssygt valg

Ligger som nævnt tidligere næsten midt mellem der hvor mine forældre bor og så mit arbejde, så geografisk ville det være et glimrende sted for mig.

Efter at have tilbragt mine 20'ere rundt omkring i det københavnske (Amager, Frederiksberg, Nørrebro, Lyngby, Gentofte) passer det mig glimrende at være returneret til det jyske. Pt. i det midtjyske i Ikast hvor jeg arbejder, men kunne meget vel finde på at rykke længere mod vest på et tidspunkt.

Brugeravatar

Og når jeg så samtidig ser på boligpriserne i, og i nærheden af hovedstaden, så er det da fantastisk, hvor meget jeg har mulighed for at få for pengene her i det jyske. Tilmed har jeg kunnet mønstre lønstigning, hver gang jeg er rykket vest på. Først fra Kbh. til Århus og senere videre vest på til Ikast.

Det har været ren win-win for mig 8)

Brugeravatar

Geografisk sted: 2500
Jeg er da enig, kom da så langt vest på som overhovedet muligt. Men Hodsager af alle steder. haha. Men altså - det giver fin mening at have flere penge og et nice sted at bo. Men Hodsager...

Brugeravatar

Geografisk sted: på bunden af øresund
Venner, hvordan tildeles købsret normalt ved andelsboliger, hvor foreningen laver selvsalg? Jeg har et køb i kikkerten og jeg har lyst til at ringe foreningsformand op kl 22 en lørdag aften. Gør folk det?

Edit: Ok, man skal læse det med småt. Betyder det her ikke, at bedste bud i løsører vinder købsret?

"Som løsøre inkluderes et nyere skab i soveværelset."

Geografisk sted: Østerbro
Jo. Sådan ville jeg læse det under normale omstændigheder. Dog lettere præ-apokalyptisk flippet, hvis andelsforeningen selv lægger op til bud under bordet. For hvordan skal de bogføre det (er sikker på, at der er 100 måder at gøre det på, men stadig).

Det kan dog stadig være et godt køb, selvom skabet skulle koste 50.000 kr. Eller 100.000 kr. Mange skabe koster den slags. Som skabssælgerne siger: 'når man skal sælge skabe snakker man om 3 ting: beliggenhed, beliggenhed og beliggenhed.'

Brugeravatar

Geografisk sted: på bunden af øresund
Nu har vi på et par dage været med i såkaldte lodtrækningsafgørelser omkring køb af andelslejligheder med henholdsvis 5 og 4 i lodtrækningspuljen. Er der nogen som har solgt deres andel, som tror på at folk rent faktisk trækker lod? Det har jeg virkelig svært ved at tro på. Og i så fald folk i stedet vælger køber ud via kriterier som graden af sympati og solidaritet; hvem vælger så nybagte tvillingeforældre der bor i lille toværelseslejemål på fjerde sal fra? Med andre ord: Hvor mange andelsboliger bliver solgt med mærkværdige løsøreordninger/penge under bordet i gennemsnit?

Brugeravatar

Jeg købte en andel sidste år uden at betale noget som helst under bordet eller fedte for nogen. Det var mit indtryk, at der vitterligt blev trukket lod. Dog skal det siges, at jeg er yderst sympatisk, hvilket kan have spillet ind uden mit vidende.

Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
Jeg købte også en andel midt i forældrekøbssæsonen uden at give ekstra. Jeg havde nær mistet, fordi jeg spurgte til skabet og ikke kendte koden; jeg var bare interesseret i skabet, men sælger var ret utvetydigt imod penge under bordet, fandt jeg da ud af. Det var ikke lodtrækning, jeg var den, der næsthurtigst meldte tilbage, at jeg ville købe den. Men første tilbagemelder sprang fra. Sælger ville også helst sælge til mig.

Hvis jeg en dag skal sælge, så vil jeg da helt klart sælge til den mest sympatiske køber med flest bøger og plader, så #ånden lever videre.

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: kbhØ
Som en ivrig iagttager af boligmarkedet i København (og lykkelig lejer) slår mig, hvordan m2 prisen på ejer i løbet af det sidste halv år'ish har bypass'et 40k'erne og nærmest bare hoppet direkte fra 35-38k/m2 til 50k/m2.

Brugeravatar

Geografisk sted: 2500
Maverick skrev:
Og når jeg så samtidig ser på boligpriserne i, og i nærheden af hovedstaden, så er det da fantastisk, hvor meget jeg har mulighed for at få for pengene her i det jyske. Tilmed har jeg kunnet mønstre lønstigning, hver gang jeg er rykket vest på. Først fra Kbh. til Århus og senere videre vest på til Ikast.

Det har været ren win-win for mig 8)
nå, jeg drønede lige forbi Hodsager på motorcykel, da jeg kørte hjem til mine forældre i Holstebro. Det var slet ikke så råddent, som jeg husker det. Afsted med dig. Selv vil jeg se mig om efter et sted at bo i Thorsminde. Man kan godt glemme, hvor meget smæk der på derude, når man danderer den i København NV. Lige skråt op over mellem hav og fjord, hurtigt videre til Dybe Gl. Mejeriby (Wild West Country Town) og så til Ramme og kigge på modeltog og lommeregner-museum. Hjem og sove.

Senest rettet af Hagemann 25.08.2017 11:02:36, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time