Dato og tid er 21.01.2018 17:53:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Efter atomkrigen - Do's & Don'ts i det radioaktive waste
Brugeravatar

Geografisk sted: nation of islam
Håber ikke jorden går under. Livet er først lige rigtig begyndt. Alle de fyre og koncerter der går tabt :-(

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Stanford University
Hvilke mutationer skal man håbe på? Hvis jeg bare kan beholde mit lækre hår, så er jeg med på den værste.

Brugeravatar

Geografisk sted: kbhØ
Lækkert hår i røven?

Brugeravatar

Okay, hvis jeg kan beholde mit lækre hår på hovedet, er jeg med på den værste.

Brugeravatar

Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Spotify: 113344089
Det er sådan lidt ambivalent, ing? På den ene side, vil man jo gerne have sine unger til at spise de andre svingeres unger, men på den anden side er de postapokalyptiske perspektiver rimeligt triste, jeg tror ikke rigtig nogen grupperinger kommer til at være mere velfungerende end kannibalerne i The Road. Det virker ellers umiddelbart OK at trække sig tilbage til Ærø og blive selvforsynende, men uden el, brændstof, medicin og kunstgødning bliver det nok ret nederen. Og temmelig tomt efter kort tid.

Til gengæld kunne alternativet, en periode med fascistisk ensretning, 20-50 års rask eugenik og folkemord på undermålerne måske godt være marginalt mere tillokkende? Det er lidt svært at se hvordan Europa skal håndtere 2-300 mio klimaflygtninge, ellers?

Profil Hjemmeside 

Geografisk sted: Ved siden af mig selv
Jeg ville fange nogle millioner bjørnedyr. Måske endda 5-6 milliarder, hvis jeg tør kalkulere med den større risiko for at dø under den væsentligt forøgede indsamlingstid, men jeg vil tro, at det er det hele værd.

Og så ville jeg gå til en skrædder og få syet et mothafuckin' levende skjold af dem. Derefter synge vuggeviser med min sprødeste Brandenburg-stemme, for det er antageligvist i dvaletilstanden, at de beskytter bedst mod... jamen, mod alt.

https://da.wikipedia.org/wiki/Bjørnedyr

Brugeravatar

Geografisk sted: Dr. Wily's Castle
Her er et par ting der er must-haves/learn når det kommer til overlevelse i den post-apokalyptiske verden. Disse hellige 10 bud vil gøre din rejse og tilværelse i den nye verden lidt lettere.

1. Jod. Masser af jod. Din krop vil takke dig for det. 4 real.

2. Få en gun. Helst et ordentligt drøn af en shotgun. Den er god til at tage mange fjender ud med ét skud. Pænt handy, når du er ved at blive overfaldt af en angry mob der er ude på, at frarøve dig fra dine sidste dåser konservesmad. Den er også ganske god at jage med, og på et eller tidspunkt vil dine rationer slippe op.

3. Lær at ride. Efter som der kommer til at være rift om brændstof, vil det kunne betale sig at få fat på en trofast ganger. Både som transport, men også som en måde at fragte alt din loot og oppakning på. Desuden er den nogenlunde billig i drift. I hvert fald i forhold til en dieselsluger.

4. En økse. Ligesom oles synes jeg også, at man skal have en økse i arsenalet. Både som våben, men helt klart også som nyttigt redskab til at choppe brænde, dyr som er fanget, eller forhindringer på din vej. Helt klart must.

5. Zippo lighter. Duh!

6. Sprit. Er der noget, som dette kemiske vidunder ikke kan klare? Rense sår, bruge til at lave bål/fakkel, drikke osv.

7. Et kort. Rejsen fra øst til vest (der hvor jeg søger mod) bliver sgu lidt mere bøvlet, end når man kører med Rødbillet. Turen i vildnisset vil forvirrer the fuck ud af én, og man vil højest sandsynligt fare vild flere gange. Man kunne forstille sig, at et kort ville være lidt handy i sådan en situation.

8. En sej hat og en sej jakke. Folk der iagttager dig på afstand skal vide, at du er the wrong guy at fucke med. En sej hat og jakke kan udstråle dette. Ligesom Clinten i High Plains Drifter. Og det er jo en ret god idé at spare lidt på krudtet. Igen, man ved jo aldrig hvornår man bliver overfaldet af muterede zombie-hillbillies eller et kobbel af crazy vilde hunde. Ha' styr på dit look. Attitude er dødsens vigtigt i det danske wasteland.

9. En hund. En trofast og loyal hund er altid en god idé, at have med som din følgesvend. De er glimrende til jage, de er gode til at holde vagt og spotte ubudne gæster, og de er sgu egentligt også ret godt selskab. Og face it, du kommer til at være MEGET alene. Men tænk lige på hvilken køter du tager med i vildmarken.

10. Dit gode humør! Nu er der fanme ikke nogen der kan fortælle dig, hvordan livet skal leves! Ikke nogle latterlige politikere, ikke nogle pansere, heller ikke ham skrankepaven ned på jobcenteret. Så nyd livet! The world is yours.

Happy trails!

Brugeravatar

Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Spotify: 113344089
Jeg er skeptisk. Det første råd, jod, er det mest ukontroversielle. Men allerede rådet om skydevåben er problematisk, fordi ammunition lynhurtigt vil blive en mangelvare. Jeg er mere på hold med Daryl, en armbrøst eller en compound-bue har mindre risiko for at løbe tør og den tiltrækker mindre opmærksomhed. Med skydevåben ender man altid alligevel med at løbe tør og blive ædt. Tilsvarende er der næppe nogen heste tilbage efter den første (atom-) vinter.

Dilemmaet i forholdet til the wasteland er at det både er fucked at blive og at bevæge sig rundt. Hvis man bliver for at forsøge at blive selvforsynende ender man med at blive overrendt af en gruppe omstrejfere og hvis man strejfer rundt, dør man af sult eller bliver dræbt af en anden tilsvarende gruppe.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Piverenseren skrev:
Jeg ville fange nogle millioner bjørnedyr. Måske endda 5-6 milliarder, hvis jeg tør kalkulere med den større risiko for at dø under den væsentligt forøgede indsamlingstid, men jeg vil tro, at det er det hele værd.

Og så ville jeg gå til en skrædder og få syet et mothafuckin' levende skjold af dem. Derefter synge vuggeviser med min sprødeste Brandenburg-stemme, for det er antageligvist i dvaletilstanden, at de beskytter bedst mod... jamen, mod alt.

https://da.wikipedia.org/wiki/Bjørnedyr

Jeg tvivler på at du kan finde ud af det, når du ikke kan finde ud af at linke ordentligt. Glæder mig til at krydre og spise dit inderlår. Mums!

Brugeravatar

Geografisk sted: nation of islam
I er sgu en herlig flok rødder :lol:

Profil Hjemmeside 

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time