Dato og tid er 21.01.2018 17:51:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Efter atomkrigen - Do's & Don'ts i det radioaktive waste
Brugeravatar

Man skal også anskaffe Grønspættebogen.

Tamponer, reb, økse, armbrøst og Grønspættebogen. Det vil være en super start på Robottens nye liv.

Finder det i øvrigt meget tankevækkende, at Robotten frygter Jordens undergang efter et veloverstået erhvervsøkonomimodul. Hvad skete der i de timer??

Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
Har robotten lært, at det er den nemmeste måde at blive rig på?

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

miegas skrev:
Det er ingen hemmelighed, at jeg også går og nærer gedulgte håb om død og ødelæggelse

Til gengæld er det paradoksalt.

Tænk at være så heldig at opleve apokalypsen. Medmindre I andre er tilstrækkeligt fromme, og der findes en gud, som har jer i sin hule hånd - det ene er usandsynligt, som det andet er usandsynligt, begge kriterier opfyldt på én gang - glem det, jeres forfængelighed er uklædelig. Vi dør rub og stub, og det er det herlige ved apokalypsen for de heldige ombord, at ingen går glip af nogen fremtid.

Senest rettet af Ali Pilfinger 17.08.2017 09:21:23, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Geografisk sted: nation of islam
miegas skrev:
Kan I huske det der terrorangreb i København, som ændrede alt for altid? Det var jo bare én eller anden afdanket hashpusher, der end ikke kunne slå en talentløs svensker ihjel. Og det var en af de helt vilde dage, som man stadig taler om. Der sker aldrig en skid.

Hvis du hentyder til terrorangrebet i København i 2015, synes jeg det er tankeløst skrevet og mine tanker går til Finn Nørgaard og Dan Uzans pårørende.

I en apokalyptisk verden, må venner være det mest værdifulde.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Atomapokalypsen er min drøm, jeg har altid håbet, at alle jeg holder af dør på samme tid som mig. Alle jeg hader må gerne overleve, så kan deres liv sutte røv ind til de dør i en pøl af muteret klamydia.

Brugeravatar

Geografisk sted: kbhØ
Vindretning er ret centralt.
https://nuclearsecrecy.com/nukemap/

Brugeravatar

Kinky Robot skrev:
Her er et par ting der er must-haves/learn når det kommer til overlevelse i den post-apokalyptiske verden. Disse hellige 10 bud vil gøre din rejse og tilværelse i den nye verden lidt lettere.
[...]

3. Lær at ride. Efter som der kommer til at være rift om brændstof, vil det kunne betale sig at få fat på en trofast ganger. Både som transport, men også som en måde at fragte alt din loot og oppakning på. Desuden er den nogenlunde billig i drift. I hvert fald i forhold til en dieselsluger. [...]

Er det ikke nemmere med en cykel? Det er i hvert fald både hurtigere og mindre energitungt.
Der er selvfølgelig en udfordring i forhold til vedligehold, men de fleste vil have nemmere ved at lappe et hjul end at fikse et brækket hesteben. Hvis man stadig kan få sprit, kan man vel også stadig finde et eller andet, der kan bruges som lappegrej.

Jeg har affundet mig med, at jeg kommer til at dø som en af de første. Jeg håber bare, at det sker, før jeg bliver fristet til at spise katten eller Syme.

Brugeravatar

Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen
Jeg håber, du æder Syme. Der vil være noget full circle over, at svingere har produceret mennesker og fortæret mennesker.

Brugeravatar

Geografisk sted: 2400
not_batman skrev:
oles skrev:
Jeg bor i en to-værelses lejlighed på 3.sal og har ikke brug for at fælde træer eller kløve brænde.
Men til min fødselsdag sidste år ønskede jeg - og fik - sådan en skøn økse:
Billede

Jeg forbereder mig. #prepper
http://www.preppers.dk/forum/

hvorfor ønskede du dig ikke en flækøkse eller en slagøkse? der er så meget mere /range

Der er jeg med notbatman. Helt afgjort flækøkse! 2 stks af dem, så opsiger jeg mit fitnessabonnement og kører denne stil:

Så kan mutanterne sgu bare komme. 8)

Brugeravatar

Geografisk sted: Langt ude
Spotify: 116195305
Jeg kender lidt til beskyttelsesrum. Min far ved meget om 2. verdenskrig, og jeg har indimellem lagt mærke til kældre og været nede i beskyttelsesbunkere. De beskyttelsesbunkere, som findes i mit kvarter (Nørrebro, KBH) bliver ofte brugt som øvelokaler, da der angiveligt ikke er den store atomtrussel længere. Angiveligt. Bunkerne skal kunne ryddes for musikudstyr, så der er plads til flere mennesker, madrationer og sikkert også et par rifler og andet soldaterhalløj.

Når atomkrigen kommer, er der ikke meget vi danskere kan gøre. Vi kan gemme os i kældre og måske hamstre langtidsholdbar mad. Der er ikke fødevaremangel i Danmark, så man ville nok hurtigt kunne hamstre dåsemad til nogle måneders forbrug. Derefter bør man nok gemme i en bunker eller en kælder. Atomar stråling er rigtig slem, og hvis man ikke dør af den første bølge stråling, så kan man på lang sigt få kræft og andre dødelige sygdomme. Er du gravid, skal du regne med at dit barn bliver særdeles handicappet eller dør en meget ung død. Der er kort sagt virkelig dårlige chancer for, at vi i Danmark skulle kunne overleve atomkrig, da vi ikke kan gemme os i øde områder som f.eks. Nordsverige eller på Grønland.

Atomkrig vil desuden ligge i forlængelse af klimaforandringer, så selvom vi overlever en atomkrig, så vil der jo også være et dårligt klima at tage sig af. Derudover vil der være masseimmigration. Nej, vi skal nok dø. Men os, som spiller musik vil jo hurtigt kunne finde en bunker og så kan vi spille musik inden vi dør. F.eks. fortolke Mozarts requiem eller spille en dommedagshymne i stil med "Stakkels Jim" med Gasolin'. Uanset hvad bliver det virkelig grimt.

Her ser I Pripyat, der lå lige ved siden af Tjernobyl-værket. Byen er i dag forladt, og det er umuligt at bo i byen pga. strålefaren.

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time