Dato og tid er 14.12.2017 10:56:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Play-off runde 1
Afstemning sluttede 08.12.2017 20:50:17
Mainliner - Imaginative Plain 3%  3%  [ 7 ]
Tom Jones - Delilah 4%  4%  [ 8 ]
Devo - Mongoloid 7%  7%  [ 15 ]
Steve Young - Alabama Highway 1%  1%  [ 2 ]
Skammens Vogn - Dårlig fødselsdag 2%  2%  [ 4 ]
Sidney Bechet - I've found a new baby 0%  0%  [ 1 ]
John Howard & Co: The Word Is Out 0%  0%  [ 1 ]
John Coltrane - My Favorite Things (Live 1967 fra Olatunji Concert) 12%  12%  [ 24 ]
Prefab - Sprout Bunny 4%  4%  [ 8 ]
Pulp - Common People 10%  10%  [ 20 ]
Young Thug - Raw 2%  2%  [ 4 ]
Robyn - Handle Me 2%  2%  [ 4 ]
Bo Diddley - Who do you love 5%  5%  [ 11 ]
Mobben - Shook Ones pt. II 8%  8%  [ 16 ]
Sinead O'Connor - Nothing compares 2U 9%  9%  [ 18 ]
R.E.M. - It's the end of the world as we know it (and I feel fine) 7%  7%  [ 15 ]
Mozart - Jupitersymfonien 2%  2%  [ 5 ]
Wire: Dot Dash 4%  4%  [ 9 ]
Swans - New Mind 9%  9%  [ 19 ]
Merzbow: Black Swan 4%  4%  [ 9 ]
MC Shan: The Bridge 1%  1%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 202
Forfatter besked
 Titel: Re: #KONGECUP17 - PLAY-OFF 1/5
Brugeravatar

Geografisk sted: Kødbyen, 1978
Spotify: https://open.spotify.com/user/118065643
Ja, Mainliner er boss (kurateret af Oles).

Men ellers smid en stemme på "Dot Dash". Det nemme ville jo være at bede jer om at bruge sølle to et halvt minut på rent faktisk at høre nummeret. Jeg synes i skal bruge en halv time på at høre nummeret igen og igen. Først den fængende basgang, så sættes tempoet op, Newmans flabede vokal, kor-omkvæd, herky-jerky, sammenhold, så kosmisk mellemspil, inden det konger ud i ustyrlig rime-råbe-fællesskab.

Af alle Wires utrolig mange konge-numre, er det her alligevel det mest konge.

Brugeravatar

Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme
Det er fedt, og jeg har aldrig hørt det Wire nummer før. Men er det konge? Hmm, er der ikke sådan lidt for meget hoppe-di-hop stemning?

Brugeravatar

Geografisk sted: Kødbyen, 1978
Spotify: https://open.spotify.com/user/118065643
Billede

Til gengæld, det der Steve Young-nummer havde jeg ikke hørt før. Vildt fedt!

Brugeravatar

Geografisk sted: Stanford University
Fedt Wire-nummer, men Mongoloid med Devo er noget bedre, mere drive, mere vanvid. Wire er post-punkens Pavement, de gider knap nok, og det er jo en del af charmen, men ikke rigtigt konge. Stem på Devo!

Brugeravatar

Geografisk sted: Stanford University
Okay, nu hører jeg den der Favorite Things. Godtnok noget anderledes end Björks udgave. Okay, noget trut der river ret godt. Men hvorfor har den fået så mange stemmer? Er der fusk? Skal jeg virkelig stemme på den?

Brugeravatar

Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme
Det er en vild, vild, vild optagelse. Den allersidste Coltrane koncert, der blev optaget nogensinde, ca. 3 måneder før han døde. Udover at musikken i sig selv er fuldstændig af hængslerne, så er det nærmest som om man kan høre at Coltrane står og er ved at dø der på scenen. Prøv lige at overvej hvor blæst det er at være terminalt syg og stå og spille det der.

Brugeravatar

Man spørger sig selv, hvad hørte en konge som Prins John fra Robin Hood? Den konstante, nærmest barnlige, skuffelse over sit riges uduelighed. Dårlig fødselsdag, dårlig påskedag, dårlig midsommer, dårlig juleaften, dårlige venners dårlige fødselsdage. Børnene skal med. I giver dem for lidt her. De kan jo ikke skrive og diskutere. De er ikke dannede, vel. Men med et enkelt blik starter fars band rytmeboksen, da han mindes den reelle skuffelse over at få noget, man ikke vil have. "Der var engang til påske..." Det stikker sådan, når det er tæt på. Børnene har ikke selv fundet på harens æg. Slet ikke på spillekort og cykeltasker! Det er sådan man laver kunst. Kunstneren vækkes, ser og går til værks. Det er så simpelt. Det er konge. "Minimalistisk og mesterligt." Med afstand det bedste track i denne play-off. Det sidder lige på kanten af det tilladelige. Den grænse, vi stille må flytte. Så vi kan få åbnet for, hvad vi kan tåle. Så vi ikke hele tiden bliver så skuffede over at noget ikke er så godt som slik eller ABBA. Inspiration ud i skuffelsens dans. Så vi bedre kan være med børn og os selv og andre virkelige og uvirkelige ting. Det er det, der gør det så godt. Og så har det humor. "Min mor havde rodet hår..." Timingen er suveræn. Det kører bare. Her er Skammens vogn med Dårlig fødselsdag:

Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
Vildt nok phunkhouseraregrooves whatever nummer det John Howard & Co: The Word Is Out.
Hvem har nomineret det?

Geografisk sted: Ved siden af mig selv
Alt ved denne afstemning er #slay. Hvor er det rigtigt at placere Tom Jones og Merzbow i samme felt.

Og selvfølgelig bør alle stemme på Swans - New Mind udover de to. Spørg bare dig selv, hvor overlegent man kan levere så #woat lyrik dér.

Brugeravatar

æsmet skrev:
Man spørger sig selv, hvad hørte en konge som Prins John fra Robin Hood? Den konstante, nærmest barnlige, skuffelse over sit riges uduelighed. Dårlig fødselsdag, dårlig påskedag, dårlig midsommer, dårlig juleaften, dårlige venners dårlige fødselsdage. Børnene skal med. I giver dem for lidt her. De kan jo ikke skrive og diskutere. De er ikke dannede, vel. Men med et enkelt blik starter fars band rytmeboksen, da han mindes den reelle skuffelse over at få noget, man ikke vil have. "Der var engang til påske..." Det stikker sådan, når det er tæt på. Børnene har ikke selv fundet på harens æg. Slet ikke på spillekort og cykeltasker! Det er sådan man laver kunst. Kunstneren vækkes, ser og går til værks. Det er så simpelt. Det er konge. "Minimalistisk og mesterligt." Med afstand det bedste track i denne play-off. Det sidder lige på kanten af det tilladelige. Den grænse, vi stille må flytte. Så vi kan få åbnet for, hvad vi kan tåle. Så vi ikke hele tiden bliver så skuffede over at noget ikke er så godt som slik eller ABBA. Inspiration ud i skuffelsens dans. Så vi bedre kan være med børn og os selv og andre virkelige og uvirkelige ting. Det er det, der gør det så godt. Og så har det humor. "Min mor havde rodet hår..." Timingen er suveræn. Det kører bare. Her er Skammens vogn med Dårlig fødselsdag:

Jeg får lyst til et glas appelsinvand. Det er udmærket klovnefunk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time