Dato og tid er 22.02.2018 07:49:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 200 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Ingen rap KUN fadøl til Ungfugl og Fisker Thomas HN Feb
Brugeravatar

Geografisk sted: 2400
phisteria skrev:

R & S Records all over, hvis du ikke kender til deres outputs, så check op på deres udgivelser 92-95.

Jeg er skam også meget glad for den mere rå trance, fra dengang det vel lige så vel kunne kaldes acid. Det fra den periode er helt sikkert også bedre at mixe sammen hvis den står på clubbing. Ungfulg smed et mega svedigt mix (Lunde og Rønn? Noget i den dur) med den slags i en anden tråd (som jeg ikke fik kvitteret for vel at mærke. :oops: hermed gjort)

Lige nu elsker jeg bare at dykke ned i det her cheesy stads, som er lidt fyfy hos puritanikerne. :D Er også helt pjattet med nogle af de poppede edits af vokal-trance fra den periode. Hold godt fast - Her kommer lige et par personlige faves med ekstra ost:

Den der lidt dubinspirerede melodi kan et eller andet ganske vidunderligt.

Den her skal man bare elske. Ubetinget. Er du da iøvrigt Vimmersvej for en punchy bas :)

Og hvordan kan man ikke elske denne?
<3 <3

Hvis det skal være smagfuld cheese/silkeblød og cremet råmælksbrie, så er det her ambienttrack fra Kamaya Printers stærkt anbefalelsesværdigt. Igen har Tijs/Tiesto en andel i foretagendet. Man fatter det ikke..

Black Hole Recordings i perioden 97-00 er en guldgrube!

Herligt mix!

Det her er så til gengæld ren ost med ekstra ost på. Rædsom vokal. Ja egentlig er samtlige af delelementerne kvalmefremkaldende. Quattro Formaggi-trance. Alligevel overgiver jeg mig fuldstændig på grund af overgangen/breakdown som kommer 1:20-2:10 inde i nummeret. Er fuldstændig overbevist om at Beam & Yanou ikke aner hvad de laver, men det er totalt unikt og vildt charmerende. Et lille kunstværk bygget af REN LORT. Derfra er resten bare en guilty pleasure FEST! :oops: :mrgreen:

Mmm Fondue!

Yep, i know. I know! :oops: shoot me

Ikke trance, men vel en slags electro-house der udkom samtidig med alt det ovenstående. Alt andet de har lavet sutter ubegribelig fælt, men denne elsker jeg...

Til sidst må jeg lige hype Agnelli & Nelson. De har den moderne, cheesy trancelyd, men hvor kan de bare producere og stykke numre sammen. Albummet Hudson st. Skal man høre hvis man har bare lidt affinitet for trance. Desværre har de en uvane med at smide nogle afskyeligt primitive synthflader ind over et ellers meget interessant track (titel nummeret bliver delvist ødelagt). Embrace har så vildt et build. Det er længe om at komme op i gear, og lad dig ikke skræmme af dyh-duh dyh-duh synthen. Jeg garanterer at du står og danser 4 min inde.

De kan også glide over i noget loungey house helt ubesværet.

Brugeravatar

Jensth skrev:
....links

Okayyy , altså du skal have max point for begejstring.

Men ;

Jeg kan slet ikke følge med i den genre der. Jeg lyttede mig igennem dine links, og her og der var der ting/ sekvenser jeg kunne med. Men overall må jeg desværre melde pas ; det er for cheesy til mig.

Jeg kan så ikke dy mig for at smide et par gamle R & S ting op...

Jeg elsker al den følelse der er i det, samtidig med at det er ret så fandens klinisk. Og så er det helt sindssygt at genopdage det labels diskografi, og den helt åndssvage mængde (kvalitets)udgivelser de slap fra 91-95.

Brugeravatar

Elskede det der Sylvernummer da jeg gik i folkeskole. Har ikke hørt det siden 2001. Var det et hit i Danmark? Jeg tror kun jeg kender det fra mine ferier i Schweiz og Tyskland.

Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Bjert
Jeg synes samtlige numre, I to har postet på de seneste par sider, er virkelig gode.
@Jensth: De hedder Lund & Rønde og er brødre og er mega rare og spiller den fedeste techno/trance i byen, og de holder hof på CB i begyndelsen af marts: http://www.facebook.com/events/178849962883947/

Brugeravatar

Fuck jeg har været til mange knaste tunnelfester i Sølvgadetunnelen hvor de to drenge spillede. Eller også er det min hukommelse der bedrager mig, for jeg har det som om de altid spillede når jeg var derude til tramp. Hukommelsen var oftest medtaget efter sådan en tur. Turn The Tide er mega fed stadig btw. Godt genhør. Vi er trådt ind i en æra hvor man må høre den gode dancepop uironisk.

Brugeravatar

Mig bekendt er det de to, der sammen med min helt gamle homie Marc Helt, stod bag tunnelfesterne ved Sølvgade. Så de har da helt sikkert dj'et der. Jeg var der dog kun en håndfuld gange, men de gange jeg var der, var det nogle godt udmoste fester.

Brugeravatar

Kender da udmærket Marc. Han er som regel hvor der er techno. Vi har mange fælles venner og bekendte. Var han ikke også fra sønderjylland ligesom et par af de andre drenge.

Brugeravatar

Så var det oss' lige i 92 at R & S smed den her

Fuck mand, jeg kan huske den første fest jeg hørte den spillet til, tror den blev smidt på 3-4 gange, og hver gang rev den gulvet fuldstændigt midt over.

Brugeravatar

Geografisk sted: 2400
Antimatter skrev:
Elskede det der Sylvernummer da jeg gik i folkeskole. Har ikke hørt det siden 2001. Var det et hit i Danmark? Jeg tror kun jeg kender det fra mine ferier i Schweiz og Tyskland.

Man glemmer bare ikke det nummer igen. Det her er et CJ Stone remix, som jeg har postet fordi den rigtig gode version ikke er lagt op på tuben. Stone har også lavet et Radio Edit som ligger på Spotify. Det er den bedste version IMO. Jeg så altid dancehitlisten på Viva i 99-00. Hvis jeg nu siger exploration of space, ringer det så en klokke?

Mht. CJ Stone, så vil jeg primært huske ham for denne evergreen:

:P
Jeg får altid et smil på når jeg ser videoer fra den tid. Hvad fanden tænkte de på? Ideløst, uden retning, latterligt og ligeglad. Med andre ord: Slut-90erne!

@Phisteria: Jeg kan sagtens høre hvorfor du kløjs i det. Jeg var 15 år, da denne genre bragede igennem til sodavandsdisko og i fjernsynet. Min kærlighed til det må skyldes ekstrem neuroplasticitet i de år. Tager jeg meget fejl hvis du er lige 6-7 år ældre? De ting du poster er mega fede og klart mere tjekkede!

Brugeravatar

Antimatter skrev:
Kender da udmærket Marc. Han er som regel hvor der er techno. Vi har mange fælles venner og bekendte. Var han ikke også fra sønderjylland ligesom et par af de andre drenge.
Jo, eller Kolding hvor jeg også sådan cirka er fra. Plejede at hænge en del med holdet bestående af Marc, Jonas Rotne og Mikkel Ulriksen. Hvis du en dag ser en trampertype iført en Black Flag- eller Nas T-shirt(mine yndlings)til en technofest, så hils på hvis du tør :geek:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 200 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time