Dato og tid er 22.02.2018 07:29:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Månedlige udgifter til musik i fysiske formater?
Jeg bruger ikke penge på musik i fysiske formater 30%  30%  [ 14 ]
Under 500 kr 41%  41%  [ 19 ]
Mellem 500-1000 kr 13%  13%  [ 6 ]
Mellem 1000-1500 kr 9%  9%  [ 4 ]
Mellem 1500-2000 kr 7%  7%  [ 3 ]
Over 2000 kr 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 46
Forfatter besked
 Titel: Re: Køber I stadig plader?
Brugeravatar

Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen
Pete Rock skrev:
Citat:
There have always been two kinds of musicians-those who create and those who imitate. Weather Report creates. It is that rare thing in music, an original […] Together these gifted young musicians have created Weather Report, a soundtrack for the mind, the imagination, for opening up heads and hearts.

Når man trækker, "de er dygtige musikere"-kortet, har man godt nok tabt.
Der er ikke som sådan noget galt med Weather Report. Jeg har da selv Heavy Weather. På vinyl, natch. Men du ved jo godt, hvad jeg mener, Tough. Det er typerne, den er gal med. Dem og så også "Hotel California".

Brugeravatar

Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Spotify: 113344089
Jeg købte 36 plader i 2017, mest brugte og mest vinyl. Det er et kraftigt fald i forhold til tidligere år, og 2017 var det første år i virkeligt mange år, hvor jeg ikke købte mindst én plade hver måned. Til gengæld fortsatte jeg med at downloade 2-3 plader om ugen og forventer at fortsætte med at købe dem af dem fysisk som jeg hører mest. Jeg tror nok, jeg er begyndt at synes at enkelte CD'ere er fjollede og irriterende, men til CD-bokse kan stadig være lidt lækre. Jeg brænder stadig old-school mix-CD'er til bilen, så en del musik vil jeg gerne have i fuld kvalitet (vi har dog også et par dedikerede mp3-afspillere). Jeg foretrækker ikke at streame, vil gerne eje mine mp3'ere fysisk.
Udstyr: Vi har faktisk to ikke konfirmationsanlæg men tæt på, en gammel forstærker, en Project 3 og en nyere sony-CD + nogle gamle B&O-væghøjtalere i den ene stue, Surround + sub + blue-ray i den anden. Desuden har vi forskellige slags computerhøjtalere i de øvrige rum, som vi hører en stor del af musikken igennem.
Billede
Vi har tre af dem her, android-tv-bokse, som kan afspille musik, streame TV og vise video i stue, soveværelse og køkken, og når vi hører musik og laver mad, er det gennem sådan én + nogle logitech computerhøjtalere oven på køkkenskabene.
Jeg tror kraftigt på teorien om at man enten kan høre god musik gennem et lorteanlæg eller omvendt, men der er også en aldersting som kommer ind over, og jeg ville virkelig gerne have et sæt ordentlige gulvhøjtalere i stedet for B&O'erne. :roll:

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Stanford University
Min onkel Nis hører/hørte kun ting der lød godt på hans psykopat-rørgrejs-anlæg, som han havde sammensat ved at tage billeder for et eller andet hifi-magasin og mest blive betalt i naturalier. Det førte til forventlige yndlingsplader med Joan Armatrading og sådan noget, men også til overraskelser som Ja Rule's The Last Temptation, der blev hørt meget på det absurd vilde anlæg.
Billede

Brugeravatar

Geografisk sted: Jerusalem
Onkel Nis <3

Var Nis på Fyre Festival?

Brugeravatar

Geografisk sted: Stanford University
Nej, men jeg tror han ville have passet godt ind.

Geografisk sted: Ved siden af mig selv
Jeg køber vinyler. En 30-50 stykker om året, så jeg er under eller lige omkring de 500 kr. om måneden. Og så lytter jeg til spotify/soundcloud/youtube på bærbar med standard apple ørebøffs. Har et nogenlunde anstændigt anlæg, tror jeg da nok, retro-chic (for nyligt istandsatte) med lidt mere moderne højttalere, der kan tåle at stå (næsten) klods op af bagvæggen (hvilket de færreste kan). Ku' godt ønske mig de der Klipsch Heresy III, men det bliver når børnene Bersærk og Flipper forhåbentlig en dag bliver yndefulde.

Billede +
Billede +
Billede

Brugeravatar

I går købte jeg dobbelt A-batterier og kan dermed få min walkman til at spille igen.

Som så mange andre freaks and geeks kunne jeg denne gang ikke modstå hypen og lod mig inspirere af soundtracket til Guardians Of The Galaxy volume 2. I filmen lytter Chris Pratt nemlig til et såkaldt awesome mixtape. Soundtracket er old school og ganske godt. Båndet har medfødt et tiltagende salg af bånd i virkelighedens verden, forlyder det, og for ikke så længe siden, så jeg desuden et klip i tv-avisen, der handlede om, hvordan flere og flere bands udgiver på bånd.

Bånd var det første, jeg lyttede til på egen hånd. Specifikt en Beatles' opsamling, jeg fik af min britiske bedstemor, da jeg var 7-8 år.

Siden blev det til en del Take That-bånd og selvfølgelig mine egne mix, og bum!, så kom CD'en og ændrede det hele.

I dag vil jeg gerne følge tidens tendens og begynde at udvide min sparsomme båndsamling.

That's my daily fare

Brugeravatar

Jeg solgte hele min pladesamling for et års tid siden og begyndte at være streamertypen. Lige komme lidt væk fra at have det materielt over musik og få lyttet nogle nye ting istedet, og det har fungeret helt genialt. Jeg vil stadig gerne købe plader, men for det ikke tager overhånd er tommelfingerreglen at jeg må købe, hvis det ikke er på spotify.
Kassettebånd er fucking fantastiske i øvrigt. Det er et medie der ligesom legimiterer middelmådighed. Det koster intet at fremstille og lyden er fucked i forvejen. Det er som om ens forventninger tit er helt i bund, så man nærmest kun kan blive overrasket.

Brugeravatar

Skal helt sikkert samle plader igen når jeg bliver velhavende pensionist.

Brugeravatar

00Void skrev:
Kassettebånd er fucking fantastiske i øvrigt. Det er et medie der ligesom legimiterer middelmådighed. Det koster intet at fremstille og lyden er fucked i forvejen. Det er som om ens forventninger tit er helt i bund, så man nærmest kun kan blive overrasket.

Nu strammer du den.

Lyden må for min skyld gerne være fucked. I særdeleshed, når det drejer sig om båndet, jeg har i ørerne nu:

Jeg fandt to gamle mix tapes, som en ven gav mig for en del år siden navngivet Skinny Teen Pop and Meaty Grunge og Female Singers. Suverænt i min bog. Førstnævnte, som er det, jeg hører nu, indeholder numre af Beat Happening, Leonard Davies, Delta 5 blandt andre.

På coveret er hans egne tegninger tilmed. Bless his socks.

That's my daily fare

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time