Dato og tid er 20.08.2017 10:34:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Twin Peaks
Brugeravatar

Spotify: 113192036
Jeg er ikke helt kommet mig over at series blev så 'kosmisk' i afsnit 8, og så gik tilbage til næsten at være 'normal' (sådan relativt set), jeg vil have mere kosmiskhed. Eller, alternativt, mere Harry Dean Stanton.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Spotify: 113192036
Apropos David Lynch og Harry Dean Stanton:

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Er den tv-serie ikke snart slut?

#kedeligpådenkedeligemåde
#forstårogstøtter

Brugeravatar

Geografisk sted: Din mor
Der er mange, der har set afsnit 12 som endnu en trolling-øvelse fra Lynch, denne gang i at gøre det så langtrukkent og "obvious" som muligt. Men ja, det var godt nok røvsygt. Men det har helt sikkert været pissesjovt for ham og Mark Frost at sidde og skrive. Det tror jeg også, at jeg skrev tidligere i tråden. Jeg forventer stadig, at han bare runder serien af med som mange bolde i luften som muligt – igen for at trolle folks forventninger om en forløsning/afslutning. Tror heller aldrig, at Cooper kommer ud af sit zombiestadie. Der er så mange, der er blevet trætte af det, at den joke er nødt til at trækkes helt ud i ekstremerne...

Brugeravatar

Geografisk sted: Kødbyen, 1978
Jeg synes nu også det var sjovt. Jeg har faktisk grinet mig gennem det meste af afsnit 11 og 12. Sjoveste serie længe.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Det er da fantastisk. Det er jo bare at nyde det. Jeg kan godt nok ingen problemer se, og jeg ligger helt ude på kanten af sengen i hver eneste scene, der generelt indeholder tragik, komik, absurditet, visdom og sorg som en voldsom ost. Det er et mesterværk. Fix your heart or die. Jeg ved ikke, hvad trolle betyder, men jeg kan med sikkerhed sige, at Lynch mener det her. Det går i hjertet. Der er selvfølgelig en usikkerhed omkring hvad helvede det er, der foregår i sådan en klaustrofobisk scene med Audrey, men det er da en fremragende måde at bygge op på. Spænding, I ved. Der er ingen, der reelt har noget at sige her, fordi de måske ikke tør? For mig at se er det en enestående fortælling om tid, og når man har fucket op big time, selvom man var stjernen, om man kan råde bod på skaderne. Tilgivelse og udnyttelse af uskyld. Jeg tror nemlig, indsigten altid belønnes hos Lynch. Om det så betyder himmel eller helvede. Det har været helvede nok snart for Cooper at se sig splittet i så brutale modsætninger. Der er så meget, der truer Twin Peaks både inde fra og ude fra. Sygt intense scener i afsnit 13. 14 bliver jo bare mere, indtil det må eksplodere efter det. Jeg behøver heldigvis ikke at påpege, at folk kan virke hjerneskadede, uopmærksomme og kedelige her. Giv det ti år. Om tyve år kan der være en chance. Udnyt den enestående mulighed for at se, dyrke og forstå noget som helt klart vil vise sig. Stille og roligt, mand. Sarah Palmer, det er min teori, Little Jimmi Scott og insektfrøen. Det har skabt Cooper. Det har skabt det hele. Og det hele vil mod en inficeret by. Angrebet af tid, jo. Faretruende tæt på at udslette alt, vi elsker ved Twin Peaks. Kan noget samles, som er så splittet. Prøv nu og kig lidt med hjertet. Der er denne følelse af usikkerhed. Jeg kommer selv til at skrige af grin, når der måske skal grædes og omvendt. Ingen har nogen teorier? Jeg kan sige, jeg vil kysse Tom Sizemore for det skuespil. For satan. Han er nærmest indbegrebet af hele lortet. Stoppe i tide med at begå en dumhed, for ondskab elsker, man kan gå længere, og Bob vil gerne lige med lidt længere ude. Nogen siger tit tøsedreng til hinanden her på Nørrebro. Så kan jeg se Bob komme snigende. Han er klar. Laura hjælper sine elskede i Twin Peaks som en summen i tingene. Nogen vil gå meget længere end Anthony. De er dømt til et liv i fucking helvede. Det er spændingen imellem disse kræfter i alt. Små som store scener. Prøv at kigge lidt på det. Det var langt væk i starten. Skuespillet bevidst styltet. Nu nærmer vi os målet. Det bliver skarpt. Fokuseret. Der skrues op.

Brugeravatar

Stærkt forsvar! Denne er til dig:

When this kind of fire starts, it is very hard to put out. The tender boughs of innocence burn first, and the wind rises, and then all goodness is in jeopardy.

Spoiler:
Billede

That's my daily fare

Brugeravatar

Jamen, det er for lækkert. Så siger jeg tak. Tegn nogle flere. Der kommer nogle svedige ting at tegne for dig om godt og vel et døgns tid.

Brugeravatar

Har også tegnet Sarah Palmer. Kan du uddybe hendes rolle lidt?

Spoiler:
Billede

That's my daily fare

Brugeravatar

Jeg kan sige, hvad jeg ved. Og så kan jeg sige, hvad jeg tror. Sarah Palmer er i princippet den eneste overlevende af et fuldstændig forfærdeligt incestforhold i det hus, hun stadig bor i. Der er foregået så meget horror i de møbler, på det gulvtæppe i de spejle, ikke mindst, for hendes mand Leland Palmer var ikke ene om det. Han legede for tæt med en fyr ved navn Bob som er virkelig svær at snakke om. En personificeret ondskab. Virkelig og uvirkelig. En abstraktion. Laura Palmer så i lang tid bare Bob gøre disse modbydelige voldtægter mod sig. Den dag hun så virkeligheden i øjnene, det var hendes far, var den dag hun skulle/ville dø. Sarah så også Bob i det hus, hun vidste måske, hvad der foregik, men blev holdt uklar, og ønskede måske selv at se væk ved hjælp af hardcore selvmedicinering. Laura døde og serien startede. Det var faren og Bob. Alle græd. Bob var der stadig. Leland var der stadig. Så fik det besøg af Maddy. Lauras kusine. Jeg tror måske, det var Sarahs søster Beths barn. Hun lignede Laura på en prik, bare med sort hår. En nat i det famøse afsnit, hvor morderne Leland og Bob blev afslørede blev Maddy banket og kælet ihjel i den stue Sarah nu sidder og ser boksning og blodige film om rovdyr i. Hun drikker Bloody Mary uden ret meget bloody, og hun ryger konstant, hun er på piller. Leland døde da han blev anholdt, og Bob forduftede ligesom ud af ham. Sarah er meget alene i det store hus, der på en måde har sit helt eget liv. Hun bor i et spøgelseshus.

Jeg tror, Sarah Palmer var på ferie, da hun var en ung pige i starten af teenagerne. I 1956. Da flirtede hun lidt ungdomsflirt med en gut, der måske senere skulle synge den legendariske Sycamore Trees, da Cooper træder ind i The Red Room. Ens egen konfrontation med sig selv. Jeg tror, Cooper så ham som det første, fordi, det er Coopers far. Hvis det er Coopers far, og det virkelig er en ung Little Jimmi Scott, der er sammen med pigen, jeg prøver at antage er Sarah Palmer, hende pigen, der ved grum digtreciterende mandspower voldtages af en insektfrø igennem munden, samme aften som kysset fra sangerdrengen, så bliver Sarah Palmer Coopers mor. Cooper og Laura bliver halvsøskende. Det er kun en teori. Man kunne jo have taget Cooper fra hende, fordi hun var så ung. Kun en teori. Husk det! Og det er en jeg har, og jeg har ikke set den nogen andre steder. Men snart begynder folk at se det. Jeg tror det sgu. Det ligger i luften. Vi får at se. Det er så vild en teori. Den er syg. Jeg elsker den uanset hvad.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time