Dato og tid er 12.12.2017 15:20:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Twin Peaks
Brugeravatar

Spotify: 113192036
Billede

Er der nogen der har smagt den her Twin Peaks hipster øl som sælges i Tintin-kiosken på Vesterbro? Jeg gjorde lidt grin med konceptet da kæresten snakkede om det, og nu har hun købt een øl til sig selv, og en til sin bror, og INGEN til mig! Weekendens bommert!

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Ved ikke med øl, men min veninde er i gang med denne bog:

Billede

Kunne være, det var noget?

Citat:
Reflections: An Oral History of Twin Peaks examines David Lynch and Mark Frost’s legendary television series that aired on the ABC network from 1990-91. As the mystery of “Who Killed Laura Palmer?” played out on television sets across the world, another compelling drama was unfolding in the everyday lives of the show’s cast and crew. Twenty-five years later, Reflections goes behind the curtain of Twin Peaks and documents the series’ unlikely beginnings, widespread success, and peculiar collapse. Featuring first-hand accounts from series cocreator Mark Frost and cast members including Kyle MacLachlan, Joan Chen, Sherilyn Fenn, Piper Laurie, Michael Ontkean, Ray Wise, Billy Zane, and many more – Reflections explores the magic and mystique of a true television phenomenon, Twin Peaks

That's my daily fare

Brugeravatar

Geografisk sted: somerville
æsmet skrev:
Jeg tror, Sarah Palmer var på ferie, da hun var en ung pige i starten af teenagerne. I 1956. Da flirtede hun lidt ungdomsflirt med en gut, der måske senere skulle synge den legendariske Sycamore Trees, da Cooper træder ind i The Red Room. Ens egen konfrontation med sig selv. Jeg tror, Cooper så ham som det første, fordi, det er Coopers far. Hvis det er Coopers far, og det virkelig er en ung Little Jimmi Scott, der er sammen med pigen, jeg prøver at antage er Sarah Palmer, hende pigen, der ved grum digtreciterende mandspower voldtages af en insektfrø igennem munden, samme aften som kysset fra sangerdrengen, så bliver Sarah Palmer Coopers mor. Cooper og Laura bliver halvsøskende. Det er kun en teori. Man kunne jo have taget Cooper fra hende, fordi hun var så ung. Kun en teori. Husk det! Og det er en jeg har, og jeg har ikke set den nogen andre steder. Men snart begynder folk at se det. Jeg tror det sgu. Det ligger i luften. Vi får at se. Det er så vild en teori. Den er syg. Jeg elsker den uanset hvad.

twin peaks-tråden på svingninger og jonasæsmet-profilen på facebook er de to ting jeg tjekker, hver gang jeg har set et nyt afsnit! (okay, OG fire walk with memes, 3 ting...). fordi jeg ved, at der helt sikkert er skrevet noget fedt, okholmstyle, som jeg har tænkt og ikke har tænkt. det er så dejligt, at dit entusiasmeniveau når samme højder som mit eget. det smitter og smitter, det gør !!! som en snurrende tunnel ind i himlen. og denne teori er meget interessant....! det vil sige, at coop nu er 60 (ret sandt, ifølge twinkipedia) hmm. og jeg har lige fundet ud af i part 14, at diane jo altså også lige har en halvsøster. btw. plotplotplot. boomboomBOOM. married the manufactured man og alting! altså, der er mange tråde med næsten samme farve, men når man så kigger helt tæt på er den ene faktisk lilla og den anden er blå... forbandede farveblindhed.

I'M GOING TO EAT YOU : )

Brugeravatar

Geografisk sted: Langt ude
Spotify: 116195305
La Mouche skrev:
Er der nogen der har smagt den her Twin Peaks hipster øl som sælges i Tintin-kiosken på Vesterbro? Jeg gjorde lidt grin med konceptet da kæresten snakkede om det, og nu har hun købt een øl til sig selv, og en til sin bror, og INGEN til mig! Weekendens bommert!

Bare lave en damn fine cup of coffee.

Brugeravatar

Af alle figurer i Twin Peaks gør det mest ondt at gense Audrey.

Audrey er fanget i et limbo. Hun vil gerne blive og hun vil gerne gå. Hun vil begge dele på en gang. Hun ved ikke hvem hun er. Hun er fanget på randen af et nervesammenbrud.

Audrey var den forkælede arving til Imperiet, ejendomsretten, egoet. Et barn af overklassen, iført en skæbne hun forgæves forsøgte at undslippe, hun dansede i zig-zag på grænsen mellem det hvide og det sorte, hun gjorde hvad hun kunne for at gøre sig fri, hun brugte hvad hun havde lært: evnen til at forføre (sælge) og evnen til at ødelægge. Men det lykkedes ikke. Audrey skriger og skriger af ensomhed, som et barn der ikke blev til mere end barn, som aldrig blev elsket færdig, som Johnny, og hun har da en mand, ja, trællebundet af hendes skønhed er han vel, indskrumpet, udmagret af hendes bundløse sult. Det er ikke kærlighed der binder de to sammen, det er desperation, angst, hysterisk længsel. De har været fanget derinde siden en gang i halvfemserne. Tiden står stille. Audrey kan ikke gå, Audrey kan ikke blive.

Audrey ville så gerne frelses, hun ledte efter en vej ud. Hun forsøgte at forføre Agent Cooper. Audrey troede jo virkelig at Cooper kunne frelse hende. Og Cooper så da også på Audrey med kærlighed og nysgerrighed. Der var et øjebliks håb, var der ikke?

Og Cooper skulle vist nok have elsket Audrey, har jeg hørt engang*, men den storyline blev skrevet ud af manuskriptet, fordi Lara Flynn Boyle, der var kærester med MacLachlan, blev jaloux og nedlagde veto. Jeg ved ikke om det er sandt, men det er alligevel sandt uanset hvad.

For det skete i hvert fald ikke. Audrey lærte aldrig at elske. Men hun lærte at sælge drømme hos One Eyed Jack's.

Den ærbare kvinde vandt. Audrey fik kun den onde Cooper.

Er det ikke altid sådan det går en Audrey?

Isn’t it just too dreamy?

Jo.

Virkeligheden er ikke til at holde ud.

Brugeravatar

Fedt, Eini. Og jo. Audrey-scenerne er svære at snakke om. De virker musisk på mig, fordi der er en så syg desperation i dem. Det giver vildt meget. Der geares op i verdens tørreste hjem. Jeg har det som om Charlie er et ord for beskadiget Cooper, og hun vågner op, når Cooper vågner. Nu kommer den fortabte søn jo nok tilbage med C for Charlie. Han har aldrig haft en far, hvad pokker er der sket Audrey. Det er fucking Beckett. Der var scener i 15. del, der var ubehagelige. Stevens selvmord. Prøv lige at se den scene igen. Jeg græder bare af at tænke på den, og det er det, Lynch kan. Storyline ligger tykt i de fem minutter der. Fuld skrue på det hele i fem minutter, flyt kameraet væk fra træet, lost. Intenst skuespil. To personer, der er virkelig bange. To personer ved et træ, helt i skoven. FUCK. Gersten, Donnas dygtige lillesøster, skal takke Mark Frost for at lufte hunden den dag.

Brugeravatar

Ja. Det går fandeme lige i marven. Det gør så ondt. Og Beckett, ja, spot on.

Brugeravatar

Rygtet går, det bliver sindssygt i nat. Historisk Lynch. Prøv og nap den live med et glas Bordeaux. Det ligger så meget i luften, man ikke vil fortryde det. Giv den godt med lyd på. Burde være oppe 2.15.

Brugeravatar

En sæson mere? Øh, nej tak. Trist at måtte erkende det, men Lynch er "over the hill". Hvad laver al den kedelige indierock på Roadhouse?
#forstårogstøtter

Brugeravatar

Geografisk sted: Din mor
Hvis man har hørt Lynch' egen musik, så kan det vel dårligt overraske? Det er jo altsammen i samme drømmepop-vein som Badalamenti? Eddie Vedder i det seneste afsnit var til gengæld en rimelig bizar malplacering. Men bortset fra det, så spidser godt nok til nu, hva?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time