Dato og tid er 23.11.2017 12:20:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1444 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 140, 141, 142, 143, 144, 145  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Yndlings restaurant!
Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
Det var sjovt nok sådan en lambic. Så tæt på man kan komme på rent faktisk at drikke eddike. Det kunne jeg godt finde på at gøre igen når jeg nu holder meget af eddike og pivsur limonade og den slags. Min eneste anke er at %erne er lige de laveste? Eller skal man bare have større flasker og tyre den som cider på en varm sommereftermiddag?

Brugeravatar

Hvis man er i nærheden af Viborg, så sving forbi Birgittelyst Kro. Jeg var der i går, og det var på min top tre over restaurantoplevelser i Danmark. Et sønderjysk ægtepar åbnede kroen for et års tid siden, det er stilfuldt og uprætentiøst og bare virkelig solidt lokalt funderet madhåndværk, endda med vellykkede nyskabelser som at krydre smørret med purløgsblomster. Vi fik tre retter: rimmet laks med purløgscreme, maltgrene og blomsterkarse, duet af sommerbuk med friske danske grønsager og cognacglace og en islagkage til dessert som var TO DIE FOR. I det hele taget var alt på tallerkenen det bedste af sin slags jeg kan mindes at have smagt. Vildt gode øl også. Fik en hvedeøl fra Ugelris, fremragende! Omkring 1000 kroner for to personer inklusive øl og kaffe. Og så gå en tur langs åen og rundt om søen bagefter.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
Ser sgu ud til at vi kan komme ud på lørdag.
Nogle der har prøvet Anarki eller det nye Marv & Ben? Naturvin er et krav....
Måske vi bare skal gå på Musling igen, igen.

Brugeravatar

Geografisk sted: for enden af markvejen...
Dale Cooper skrev:
Findes der et sted med god libanesisk/syrisk mad i kbh? Jeg var et smut i mellemøsten i sommers, og jeg har en fever for noget god mezze.

hiver lige den her forespørgsel frem igen - skal til hovedstaden i oktober og vil gerne ha' noget ordentlig mad. tænker måske at menneskestrømmen fra området kunne have bidraget positivt til det kulinariske landskab?

Brugeravatar

Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans
Mahalles libanesiske morgenmad/frokost på Birkegade er i hvert fald varmt anbefalet.

Brugeravatar

Geografisk sted: Dr. Wily's Castle
Liban Cuisine på Rantzausgade. Skal du have Libanesisk på Nørrebro så er det stedet.

Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Bjert
andreassyr skrev:
Mahalles libanesiske morgenmad/frokost på Birkegade er i hvert fald varmt anbefalet.
Wørd, og priserne er hæderlige!

Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hov, nu var jeg lige inde forbi den her tråd for første gang længe, og så at der havde været snak om lambic...

@ Lang:
Som tommelfingerregel, så hold dig fra Lindemans. De laver nogle rimelig underlødige produkter, sammenlignet med andre lambic-bryggerier. Særligt Lindemans billige, små flasker smager decideret af helvede til.

I Danmark er vi så heldige, at 3 Fonteinen næsten altid kan findes i velassorterede butikker. Gå med det. Ellers er Boon og Girardin også OK. Særligt begge af bryggeriernes 'Black Label' er strålende - Girardins 'Black Label' finder man dog desværre sjældent, mens Boons 'Black Label' også næsten altid kan findes i velassorterede butikker.

Og så er der et bryggeri som Cantillon, der også laver awesome lambic, men dér skal man altid være enten meget hurtig på tasterne eller svinge forbi sin lokale pusher samme dag, som de sættes til salg. Det er sådan noget, som nørder støvsuger butikkerne for, og mængden der kommer til Danmark er i forvejen meget lille. Det samme gælder for specielle 3 Fonteinen-udgivelser, som fx 'Armand & Gaston' og 'Hommage'.

På gode ølbarer har de dog ofte de specielle lambic-ting på deres bottle lists, men de er (næsten) altid betinget til drink-in-only. Himmeriget har en sick bottle list (også hvad andet end lambic angår), og Koelschip, som også er blevet nævnt i tråden, har selvfølgelig også rigtig meget. Koelschip har desuden Bokkereyder, som er det hippeste-af-det-hippeste inden for sur øl i verden - en ung gut, som driver et lille lambic-stikkeri, hvor han blender urt fra andre bryggerier og tilsætter frugt (til hovedparten).

Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Af amerikanske ting, så kan man også godt finde Crooked Stave, Cascade Brewing og American Solera i Danmark ofte. Også rimelig bomben sur øl.

Et bryggeri som Wicked Weed kan man også finde rundt omkring, men hvis man er true, så køber man ikke Wicked Weed længere, fordi de er blevet opkøbt af ølverdenens store, stygge ulv: Anheuser-Busch.

EDIT: Brekeriet fra Sverige laver også en del gode ting - det kan dog være op og ned med deres ting... Danske Alefarm laver også nogle vildt gode ting med deres Farmhouse Ales.

Brugeravatar

kenk skrev:
Girardins 'Black Label'
Nam nam nam. Man kan få den i Aalborg, men synes, de har skruet godt op for prisen på den efterhånden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1444 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 140, 141, 142, 143, 144, 145  Næste

Alle tider er UTC + 1 time