Dato og tid er 20.01.2018 10:04:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1468 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 142, 143, 144, 145, 146, 147  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Yndlings restaurant!

Geografisk sted: Kattegat
Esplanaden 48 ser godt ud, Lang. Jeg er ret glad for frokostrestauranter der faktisk bare er til frokost. Det passer utroligt dårligt ind i sådan et 9-5-arbejde, så når man endelig tager sig tiden føles det som om at nu har man styr på det, nu er man rigtig i livet, bare ned og køre et par snaps og så tilbage på job. Fornemmelsen af gamle dage.

Brugeravatar

Lang skrev:
Antimatter skrev:
Øvrige anbefalinger til morgenmadsrestauranter er velkomne. Det skal bare ikke være mad fra mellemøsten.

Jeg kan godt lide denne som er meget autentisk New Yorkish http://www.theunionkitchen.dk

Kan du anbefale noget fra menukortet? Det ligner typisk cafemad og vækker ikke umiddelbar jubel.

Brugeravatar

Harry skrev:
Dem der plejede at stå for det hele på Schønnemann rykkede over i det nye Restaurant Palægade da de åbnede. De kører et dybt seriøst smørrebrødskort til frokost. Hvis man vil have godt smørrebrød er det der man tager hen.

jeg ville have skrevet dette, så nu fremhæver jeg det bare. palægade er virkelig fantastisk.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
Antimatter skrev:
Lang skrev:
Antimatter skrev:
Øvrige anbefalinger til morgenmadsrestauranter er velkomne. Det skal bare ikke være mad fra mellemøsten.

Jeg kan godt lide denne som er meget autentisk New Yorkish http://www.theunionkitchen.dk

Kan du anbefale noget fra menukortet? Det ligner typisk cafemad og vækker ikke umiddelbar jubel.

Det er typisk New Yorker dinner. Dvs æg, mælk hvede, svin og okse i forskellige variationer men bare fresh, velkrydret, vellavet og godt. Virkelig gode eggs benedict fx. Er du ikke til det, så er det nok det forkerte sted. Men jeg var slet ikke klar over at der var fandtes anden morgenmad end dinner? Morgenmad er jo meget en amerikansk ting. Mere voksne kulturer gør jo slet ikke noget ud af morgenmad.
I Italien og Frankrig findes det kun som et stykke brød og en kop kaffe. I Sydamerika spiser man lidt frugt osv.
Så mon ikke I skal droppe morgenmaden og gå ud og spise frokost istedet?

Brugeravatar

Geografisk sted: Grosse Pointe
Kæmpe anbefaling til La Banchina på Refshaleøen! Sindssyg lækker 6 retters med fisk som tema. Hyggeligt sted - kun sytten spisepladser og så to ansatte (kokken og tjeneren), som begge var vildt flinke.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
Ja den har jeg også hørt godt om. De har flere steder og hiver også deres egne vine hjem.
http://www.alimentari.dk

Nomas nye bodega Restaurant barr, i deres gamle lokaler, var virkelig godt og en sjov aften. Retterne ligner, og er ligesom Tolbod Bodega - sild, frikadeller med rødkål, schnitzel osv. Men så bare det bedste og mest smagsfulde udgave, som du nogensinde har fået i hele verden. Og store portioner. Først fik vi en Fanøsuppe som er en egensret med bakskuld - altså tørret saltet fisk som er stegt i små stykker så det bliver en slags fiskebacon - som blev serveret i en hvid fiskesuppe med lidt rødspætte og syltet asparges. Så fik jeg nogle ordentlige marvben, og medspiser fik en slags tartar med russisk salat, og så fik hun frikadeller med kål og jeg fik en kæmpe schnitzel, som havde den absolut spødeste og lækreste panerings som må være lavet i et space lab ved 1000 grader i et mikrosekund i helt ny smørfriture eller sådan noget. Det er meget baseret på øl og naturvin og det hele er på glas og fra hane, så ligesom på den brune danske bodega, får du det lige som du vil have det.
Det er fine dinning priser med 2-300 for forretter og hovedretter men det er var det værd og går man ikke hele vejen så kan godt gøre det for det samme som et dumt brasserie i indre by.

https://restaurantbarr.com/da/

Brugeravatar

Geografisk sted: on a mountain
jeg anbefaler restaurant mes. tidl. geranium og falsled kro-kok (han har taget røgeost og boghvede med sig) mads rye magnusson åbnede i januar på jarmers plads med plads til 27 gæster (så det er nødvendigt at reservere). han kalder det selv affordable luxury, og det er egentligt ret spot on: løst fortolket new nordic, men først og fremmest godt håndværk uden for mange dikkedarer og virkelig godt til prisen (selvom den foregående menu lige var en my bedre end den nuværende): fem retter + vin (primært fra jura) til 700 kr. (100 kr. ekstra for naturvinmenuen).

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme
Det lyder da helt vildt. 700kr ink vin til alle retterne?

Brugeravatar

Geografisk sted: on a mountain
Jallan skrev:
Det lyder da helt vildt. 700kr ink vin til alle retterne?
ja, sådan ca.: fem retter og fire glas vin. dessertvin er (ligesom evt. ankomstbobler og fire små starters) valgfrit tilkøb.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme
:o

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1468 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 142, 143, 144, 145, 146, 147  Næste

Alle tider er UTC + 1 time