Dato og tid er 20.11.2017 01:22:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2825 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: De bedste computerspil
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstadsområdet
hitler skrev:
Lang-simulator.

:lol:

Brugeravatar

Geografisk sted: Kødbyen, 1978
Spotify: https://open.spotify.com/user/118065643
Feudal-Japan er godt nok populær som setting for tiden. Nu kommer Sucker Punch også med en titel. Lige noget for K-Boten:

Og i og med at det er Sucker Punch der står bag, har det en vis sandsynlighed for rent faktisk at være et godt spil når det udkommer.

Men ellers ved jeg ikke om der var så meget fedt fra Games Week i Paris. Det her var nok det der gjorde størst indtryk:

Og så var der selvfølgelig den nye video fra Monster Hunter World der stadig ser godt ud:

Men lidt åndssvagt at man kan spille som Aloy.

Brugeravatar

Geografisk sted: concrete desert
Hvad med et spil hvor man cooper om at være en kats hjerneceller... Eller fire spillere der styrer en pote hver, og skal lande på forskellige flader.

Krea, hvis du vil igang uden at kode, så er Gamemaker Studio nok den bedste mulighed. Programmet blev brugt til at lave bl.a. Hotline Miami.....

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: 2450 Apathy
Man kommer dog ikke så langt i GameMaker helt uden at kode. I teorien kan det selvfølgelig godt bruges uden, men skal man videre end det helt basale, så kommer man ikke uden om. Til gengæld er GMs sprog super intuitivt at kode i, meget effektivt fordi det er designet specifikt til formålet og tilgivende i forhold til syntaksen.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.
Jeg er faldet i et Metroidvania-hul og fordeler spiltiden mellem Hollow Knight på MBP'en (med PS4-controller) og Steamworld Dig 2 på PS4'eren - når jeg ikke grinder formålsløst i Warframe. Jeg har totalt overgivet mig til Hollow Knight, der er på bud hos GOG til 63 kroner lige nu. Fremragende platformer med solid styring og overraskende dybt opgraderingssystem. Universet er dragende, ikke mindst på grund af spillets art direction, og HK har mere end et par ting til fælles med Soulsborne-spillene både i stemning og til dels i gameplay – det er ikke et nemt spil, slet ikke de første timer, og der er rigeligt med straf til ufokuserede gamere, især i spillets boss fights. Stor anbefaling til alle Metroidvania-hungrende internetkrigere derude - prøv det, prøv det.

Steamworld Dig 2 er en del mere farvestrålende, men vinder ligesom HK points på sin grafiske stil. Som med HK er vi ude i et tegneseriepræget udtryk spækket med partikeleffekter. SD2 er dog noget mere "cute", og hvor HK har et gotisk, Bloodborne-præget bagtæppe til sine nuttede insekter, er stemningen i SD2 mere steampunk, mere Wild Wild West, mere Westworld uden dystopien. Styringen er en del mere loose end i HK, til gengæld kan man walljump'e fra begyndelsen af spillet, og så er alt jo godt - det klæder spilverdenens mere regelrette block-opbygning med en lidt løsere styring, der til gengæld sætter større restriktioner op for spilleren end HK. Jeg har vel givet det en to-tre timers spiltid indtil videre, og jeg kan fx stadig ikke angribe eller grave uden at have de virtuelle fødder på jorden, og jeg er i tvivl om, om jeg nogensinde får muligheden for det. Det giver samtidig mening, at man i så høj grad kan benytte sig af spilverdenens "vægge", da spillet har haft den store notesblok fremme ved mødet med Spelunky. Jeg kan mærke, at jeg kommer til at spille det meget mere i den nærmeste fremtid - det grundlæggende gameplay-loop er mere tilgivende og nemmere at hoppe ned i (hehe) end HKs tilsvarende dystre konstante væren-på-vagt. Kan selvfølgelig endnu ikke komme med en endelig dom, men spiltiden forsvinder som dug for solen, og der er korte load-tider, som gør det endnu sværere at lægge fra sig.

Nu håber jeg bare, at Dead Cells snart kommer ud til enten Mac eller PS4. Det ser helt kanont ud.

Brugeravatar

tårer skrev:
Krea, hvis du vil igang uden at kode, så er Gamemaker Studio nok den bedste mulighed. Programmet blev brugt til at lave bl.a. Hotline Miami.....
Er det nemmere end Unity? Jeg har ikke prøvet nogen af dem og prioriterer lige nu at bruge min tid på noget andet end at kaste sig ud i en helt ny læreproces selv om det da kunne være sjovt.

Mr. Bungle skrev:
Steamworld Dig 2 er en del mere farvestrålende ...
Ved du hvordan det adskiller sig fra 1'eren? Forbedringer og sådan? Jeg har nemlig købt 1'eren for et stykke tid siden, men aldrig fået det spillet.

I øvrigt er Owlboy blevet annonceret til at komme til konsoller inklusiv Switch til februar næste år. Gode nyheder.

Jeg klatspiller ret meget for tiden. Lidt Age of Empires II HD som jeg aldrig fik spillet i sin tid, kun I'eren, men altså kongespil, har ryddet witcher-kontrakter i Witcher 3, spillet mere Stardust HD, lidt GTA online, og så har jeg været så letsindig at starte en ny karakter i Demon's Souls, egentlig bare fordi jeg ikke vidste hvad jeg lige skulle spille, men så blev jeg hooked og nakkede den første boss i første hug, som dog også er nem, og fik mere blod på tanden så det er det tætteste jeg er på at spille noget lige nu. Jeg gik lidt kold i Nier Automata fordi selvom de indledende scener fra et andet perspektiv er fede nok, så, når det kommer til selve hovedspillet, er det jo egentlig meget det samme man skal igennem, så det får lige en pause.

Jeg vil dog gerne lige komme med en slags advarsel mod Pyre. Købte det fordi jeg godt kunne lide Bastion som Supergiant Games også står bag, og Pyre har fået ret positive anmeldelser. Men jeg synes ikke det er så fedt igen. Langt henad vejen er det halvt visual novel, halvt sportsspil som minder om en slags basket. Basket-spillet er sådan set fedt nok, det er på sin vis både opfindsomt og strategisk og derfor sjovt, men så er det heller ikke vildere. Og visual novels har jeg det lidt blandet med fordi det jo egentlig bare er en tegneserie man bladrer i, og det er jo kun fedt hvis det er en god historie. Den fanger mig ikke rigtig. Det Supergiant Games er gode til dog, er at skabe fremmedgørende verdener der ligger et eller andet sted mellem fantasy og sci-fi. Det foregår nærmere i andre dimensioner, parallelle verdener hvor alt er opløst i et mystificeret kosmos. Spillet er også sindssygt flot. Men altså, gameplay-wise er jeg lidt lunken. Man skal i hvert fald lige overveje om sportsspillet er noget man gider.

Brugeravatar

Geografisk sted: concrete desert
krea skrev:
tårer skrev:
Krea, hvis du vil igang uden at kode, så er Gamemaker Studio nok den bedste mulighed......
Er det nemmere end Unity? ....

Jeg har ikke prøvet det endnu. :| :shock: Har bare læst en del anbefalingstråde hvor det blev fremhævet som let, samtidig med at en del berømte indiespil er lavet ved hjælp af det.

Men altså, 2d versus 3d engine... Det må med usvigelig sikkerhed være 2d-eren der er lettest, tænker jeg.

Nu kom jeg i tanker om tekst-spil programmet 'Twine'. Så slipper man jo for at lave grafik. http://twinery.org

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Ja, Twine kender jeg. Det har jeg rodet lidt med uden at lave en færdig historie.

Brugeravatar

Geografisk sted: 2450 Apathy
tårer skrev:
krea skrev:
tårer skrev:
Krea, hvis du vil igang uden at kode, så er Gamemaker Studio nok den bedste mulighed......
Er det nemmere end Unity? ....

Jeg har ikke prøvet det endnu. :| :shock: Har bare læst en del anbefalingstråde hvor det blev fremhævet som let, samtidig med at en del berømte indiespil er lavet ved hjælp af det.

Men altså, 2d versus 3d engine... Det må med usvigelig sikkerhed være 2d-eren der er lettest, tænker jeg.

Nu kom jeg i tanker om tekst-spil programmet 'Twine'. Så slipper man jo for at lave grafik. http://twinery.org

Jeg har leget en del med GameMaker. Og det ér virkelig let at komme i gang med. I modsætning til Unity kræver det ikke at man kan et af de større gængse programmeringssprog, hvilket lidt er magien ved det. Man kan sidde en halv time efter man har startet programmet første gang uden at have kodet en linje og føle at man har lavet noget der virker som et rigtigt computerspil. Men så samtidig vide at man sidder med et værktøj som er kraftfuldt nok til at lave et verdensomspændende indiehit.

Man kommer dog ikke uden om at kode hvis man vil lave mere end bare små simple øvelser. Til gengæld er GameMakers programmeringssprog, GML, meget let at gå til fordi det er lavet specifikt til GameMaker og ikke er et større genetisk sprog.

Der findes et hav af tutorials ude på interwebs, men jeg vil fremhæve Tom Francis' Make A Game With No Experience-serie. Han er god fordi han selv startede uden nogen helst kodeerfaring og bare gik i gang med at lave et spil (Han var spiljournalist og lavede Gunpoint). Så han går ikke så meget op i at gøre tingene 100% efter bogen, men på en måde der giver mening for en nybegynder specifikt i GM.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Skoven
Spotify: masshaste
Ja, Tom Francis' serie er virkelig, virkelig god. Han har sådan et afslappet klamphugger-approach, og så er han helt grundlæggende en fed fyr. Også anbefalet herfra.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2825 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283  Næste

Alle tider er UTC + 1 time