Dato og tid er 18.02.2018 00:09:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 303, 304, 305, 306, 307  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: De bedste computerspil
Brugeravatar

Geografisk sted: 2450 Apathy
Vildt nok rygte at Microsoft overvejer at købe EA. Men det giver egentlig mening på mange måder.

https://www.polygon.com/2018/1/29/16930 ... -microsoft

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Half_Noise skrev:
Jeg er enig i stort set alt hvad du skriver. Med ca. 20 timer siden søndag må jeg sige, at det er alt hvad jeg havde håbet på. Det er stadig lidt uoverskueligt at holde styr på alle stats, men det hører sig vel nærmest til franchiset. Combat virker langt mere flydende, jeg er helt vild med de åbne maps, kampene mellem monstre og har også været glad for de nye monstre. Jeg er lige kommet til Coral Highlands, og det er fandeme et flot map. Jeg var lidt bange for at spillet var gjort nemmere end de tidligere udgaver, for at åbne op for nye spillere, men så skulle jeg ud på en Anjanath-jagt, og så var den gode gamle feeling tilbage.

Hvis Capcom regner med at droppe G/Ultimate-systemet og istedet opdatere MHW løbende, så kan det blive et af de helt store spil i historien. Allerede blot det, at næste tilføjelse bliver Jho er virkelig lovende!

Hvad mainer du, naunyn? Jeg har før mainet Charge Blade og Long Sword, men er skiftet til Hammer og Bow. Jeg har aldrig spillet ranged i særligt stort omfang, så der er en del nyt at lære, herunder Critical Distance og den slags, men det kommer nok hen ad vejen. Hammer har virkelig været fedt at lære, bare tæve løs på hovedet af monstre, indtil de falder helt sammen. Jeg er overrasket over mobiliteten, men skal stadig lige lære hvor meget range jeg har på de enkelt angreb.

Jeg synes at de nye stats og opbygninger af abilities er lettere overskuelig end tidligere, men fordi det er noget andet, kan jeg selv mærke det også kræver en omstilling. Det er hurtigere at få et overblik, end nogensinde før på, hvad ens grej gør!

Jeg føler, at en af de ting, der gør det lettere, er også at være bekendt med systemerne i spillet. Det er lidt, som at ens først Souls-spil altid er det sværeste, da der er noget mekanik, som lige skal ordentligt ind på lystavlen, før det helt svinger. Jeg kan godt mærke, at mine 80 timer med Monster Hunter 4: Ultimate, selvfølgelig giver mig et vist overblik over, hvordan man spiller Monster Hunter.

Ranged har altid virket spændende, men på 3DS'en var det simpelthen for ikke-ergonomisk til min smag.

I MH4:U startede jeg med Great Sword, men følte, at jeg i høj grad endte med at blive afhængig af at mounte monstrene og få dem ned på den måde, før jeg rigtig kunne slå fra mig. Derefter har jeg haft Lance, som main, som har en væsentligt større mobilitet, end det umiddelbart virker som, samtidigt er der en lethed i simpliceten ved Lance. Den kan ikke noget fancy, men det den kan fungerer ret godt.

Jeg er dog ret træt af at se på den der Barroth rustning, som stadig er en ganske udmærket lancer rustning. Derfor har jeg forsøgt mig lidt med at få styr på Gunlance, som både er lidt det samme, men også noget helt andet end Lance. Jeg ved ikke, om jeg går i den retning, eller ej, men den har nogle ret vilde mekanikker Gunlancen.

Udover det, så tror jeg ikke, at de dropper G-rank, men jeg forventer mere, at der på et tidspunkt kommer en større DLC pakke af en art. Nu må vi se. De må også godt lige sende Monster Hunter XX ud i vesten, nu hvor World har solgt så godt.

Brugeravatar

Geografisk sted: Dr. Wily's Castle
Jeg glæder mig sgu til at jeg på et tidspunkt kommer i gang med MHW. Det ser fanme røvhamrende godt ud. Men en giga tandlægeregning og #truecommitment til Dragon Ball og Horizon ZD gør at jeg venter lidt. Glæder mig til forsat at høre om jeres optursoplevelser Noise og Nyre.

Brugeravatar

Spiller My Time At Portia (early access). Helt sikkert the next big thing for folk der kan lide Stardew Valley og den slags. Man overtager sin fars gamle værksted og så skal der ellers bygges, farmes, spelunkes, slåsses udforskes og socialiceres.

Og bare rolig, det kommer også til Switch.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Skal helt sikkert prøves.

Brugeravatar

Geografisk sted: Dr. Wily's Castle
Antimatter skrev:

Skal du slet ikke kæmpe mod mig i Dragon Bawl? Havde lige håbet på at spille noget matches med dig.

Brugeravatar

Har ikke nogen konsol, m8, men jeg prøver at få min lillebror til at købe det så jeg kan spille hjemme ved ham.

Brugeravatar

Geografisk sted: concrete desert
Jeg har spillet Nier Automata og må sige at det nok er for genialt til min smag. Jeg skal sgu have dybsindighederne serveret i papform, ellers flyver de forbi min lille hjerne. Jeg kan jo ikke regne ud hvor random de i virkeligheden er. "Skal jeg bruge tid og kræfter på at analysere at der er vildsvin og elge men ingen ulve i spilverdenen? Og hvad med den fucking Pascal-robot... skal jeg lige læse op på Pascal for at forstå hvorfor den hedder Pascal...?" Altså... kære spil: hjælp mig lidt på vej mht hvad der er intentionelle pointer i al underholdnings-støjen.

Men sjovt at se en 'Engels' robot... som tydeligvis har krævet en masse arbejdskraft. (Ja, jeg ved ikke om det er god humor, om det overhovedet er humor i første omgang....) og en 'Kierkegaard' robot som er sådan lidt præste-agtig. Der må findes en lang liste over alle de name-droppede tænkere som er 'repræsenteret' ved en robot i det spil. Gider virkelig ikke selv lave den. Så fedt var det heller ikke.

Spillet har det sygeste (læs: mest flippede) perspektiv på menneskets oprindelse og liv på andre planeter og religion og den slags. Men først efter ca 28 timer kommer der et par detaljer på som fik mig til at "wtf'e" lidt... men det var sikkert bare mig der misforstod noget... "random detaljer", som sagt... Den får hele armen med respektløs japansk tyveri af vestlig kulturarv og højpandet vestlig "bullshit" (som tages seriøst og twistes ud i diverse jeg-fandt-på-det-i-en-brandert-style visionære dumheder). Og så bare med anime-numser og tilsat en sund mængde fjollede dialoger. Altså jeg ved ikke om jeg kan lide det. Men japansk er det, og dermed er det jo et godt spil (ingen sarkasme fundet ved scanningen af denne sætning).

Mht gameplay... ja top-down bullethell-sektionerne kunne jeg godt nyde at genspille hvis der var ekstra incitament hver gang... og hacking-minispillet kunne udbygges til en gratis DLC-kampagne med sværere baner... men grundlæggende er der bare noget nederen ved openworld spildesignet... det havde nok været bedre med endnu mere fast-travel... det er jo ikke GTA og jeg spiller det ikke for at udforske miljøet og stjæle nye biler... fuck nu at skulle igennem en "open world" for at starte en mission, når den ligeså godt kunne startes med et klik i menuen. At skulle igennem et firkantet areal for tredivte gang er altså bare so videogame at jeg slet ikke følte indlevelsen... det var bare en firkantet bane, og nogen har siddet og placeret et bilvrag dér og en betonbygning dérovre novra hvor er næste mission.. #GameOver til open-world i japanske actionspil.

Altså kort sagt har jeg slet ikke fattet spillet. Men det var da interessant nok, og mange teenagere vil få deres mind blown af det.

edit: Det var en idiotisk anmeldelse.. havde bare lyst til at bortforklare hvor lidt jeg fattede af det. Egen anmeldelse får scoren 1/10

Ranker lige alle 'PlatinumGames'-spil:

1 Vanquish
2 Metal Gear Rising Revengeance
3 Nier Automata
4 Bayonetta
5 Transformers Devastation
6 dem man ikke gider spille (Korra og Turtles)

"Mit indtryk er nærmest, at det frie åndsliv bogstaveligt talt trives alle andre steder end på humaniora"

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Antimatter skrev:

Det kan roligt gøre, det er allerede mere vanedannende end Stardew Valley.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Så er Kingdom Come: Deliverence installeret. Wish me luck!

Profil Hjemmeside 

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 303, 304, 305, 306, 307  Næste

Alle tider er UTC + 1 time