Dato og tid er 23.01.2018 00:49:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2996 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 295, 296, 297, 298, 299, 300  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: De bedste computerspil
Brugeravatar

Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme
Det er i øvrigt blæst så meget spil fylder i dag. 70gb for hvad der vel essentielt set er et hack'n'slash spil :lol:

Brugeravatar

Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.
Så er den god nok – Dark Souls: Remastered. 1080p, 60fps til alm. PS4, sign me up.

Brugeravatar

Jallan skrev:
Købte og installerede Nioh igår :shock: :shock: :shock: Endelig til PC. Tak for Mr. Bungle for reminderen. Blev for opslugt af Dark til rent faktisk at spille, men skal da 100p game i aften.

Rimelig højt entry-level det spil har. Døde tre gange før det lykkedes mig at equippe et sværd. Friskt nok at starte controls tutorial samtidig med man bliver angrebet af en fjende :mrgreen:

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Okay, jeg er også gået igang med Witcher 3. Jeg tænker vi har været alt igennem omkring det spil, men i fald vi ikke har, så bliver jeg nødt til at spørge om ikke combat bliver bare det mindste interessant på et eller andet tidspunkt? De gør så meget rigtigt i det spil, men fandenædemig om ikke det er et af de mest ligegyldige og røvkedelige kampsystemer jeg nogensinde har oplevet. Jeg er endnu ikke nået så langt, så det kan være der kommer mere kød på senere? Indtil videre er det ikke andet end en banal variant på systemet fra de der røvsyge Batman-spil. Det virker næsten uoverskueligt at skulle igennem så langt et spil med sådan et system. Jeg har set det sammenlignet med Monster Hunter, men det kunne ikke være længere væk. Der er slet ikke den grad af mening bag hver bevægelse, det behov for tålmodighed. Nu kalder Jallan Nioh for en hack and slash, men det mest HnSede system jeg har oplevet i en større anerkendt titel er kampsystemet i Witcher 3. Var det også sådan i forgængerne?

Udover TW3 har jeg holdt lidt pause fra min PS4 og brugt tid på at spille Tetris: The Grand Master. Det er selvfølgelig røvsvært, men jeg kan stille og roligt se en forbedring og har en ambition om at opnå GM inden året er omme. Der er jo også andre ting at spille.

Apropos det, så når vi snart release på Monster Hunter World, og jeg kan slet ikke forestille mig andet end, at jeg kommer til at smide mange hundrede timer i det. Det er det helt tunge hypetrain der kører.

Nintendo har holdt sig en lille mini Direct, hvor de annoncerede lidt af hvert, blandt andet Dark Souls Remaster til Switch. Jeg kan godt se det fede ved bare lige at tage DS med på farten, men jeg er ret sikker på at det er en remaster der skal spilles på PS4, som Bungle også påpeger, så lad os se bort fra den titel.
For mig var det klart vigtigste at der kommer en remaster af The World Ends With You. Jeg spillede en smule af det på android og prøvede det kort på en DS for mange år tilbage, og har sådan set ventet på at falde over et godt tilbud på spillet. Nu kommer det heldigvis til Switch, og endda med ekstra scenarios. Rhythm-actionRPG fra Squeenix, jeg er selvfølgelig vildt meget på.
Hvad fanden var der ellers? Mario Tennis så da meget sjovt ud, rerelease af Donkey Kong Tropical Freeze (meh), rerelease af Hyrule Warriors (meh), og den slags. Det mest var i den retning. Heldigvis kan man håbe på en hel Nintendo Direct inden længe, hvor tendensen siger, at der aldrig er gået mere end 20 dage fra en Mini Direct, før Nintendo har sendt en fuldlængde Direct.

Er der ellers sket noget i gaming? Der er AGDQ lige nu, men jeg kan ikke rigtigt mærke det i år? Jeg så lidt af NES-blokken og det var sådan set fint, men ikke så mindblowing som det før har været. Lidt over midnat starter der en Mega Man 1-3 stafet, som sikkert bliver vild. Hvis ikke Robotmaster Kinky Man er informeret, så er det helt sikkert noget for ham. Resten af programmet siger mig ikke det helt store, men de slutter af med et run af Breath of the Wild, som jeg tror jeg vil se, bare for at opleve en af de bedste open worlds nogensinde blive håndteret af en mester. Anslået til fire timer, så det er lige til at overkomme.

Brugeravatar

Geografisk sted: Dr. Wily's Castle
Helt enig i dine betragtninger mht kampsystem i The Witcher 3. Det er kluntet as fuck og slet ikke responsivt. Men jeg spillede The Witcher 3 primært pga historien og universet, og ikke pga dybe game mechanics og/eller udfordring. Det er en fantastisk eventyrfortælling og et rigtig godt udgangspunkt for folk der aldrig har spillet RPG's. Og dét kan det fanme. Det er satme også imponerende, at de har kunne jamme alt det skidt ind i universet uden at spillet fucker helt op med gamebreaking bugs og glitches. Ret imponerende.

Personligt synes jeg også, at Nioh hører til i HnS genren. Men det er jo lidt et skørt mix af forskellige spil. Mest af alt Ninja Gaiden mht kampsystem. Derefter Dark Souls når det kommer til level design/build/inventory management. Og også lidt Diablo med alt den loot og item collecting. Jeg vil sige, at jeg på mange områder foretrækker Nioh og Bloodbourne over Dark Souls (altså hvis jeg endeligt skulle vælge). Mest af alt fordi det ligger mere til min spillestil, at spille ekstremt aggressiv. Det kan man ikke helt på samme måde i DS som i de to andre. Og så foretrækker jeg sgu japansk feudal setting og gothic steampunk over fantasy og sværd & trolddom. Og nu hvor vi snakker om Dark Souls og kampsystemer. Jeg håber KRAFTEDME, at kampsystem i remasteren er blevet smoothet ud, og at de har gjort noget ved hele Blight Town. DS kampsystem er noget af det mest janky og umedgørlige der nogensinde er puttet i et spil. Det er lige til at græde over. Jeg ved godt, at man bliver puttet i gabestokken hos Souls purister, for at komme med den slags udmeldinger. Men hey, jeg tager chancen! Det er noget forbandet abelort! Så FROM SOFT, please fix det skidt og den helt-af-krogen ringe framerate i Blight Town! Så bliver jeg glad!

Brugeravatar

@Half-noise: Kampsystemet i Witcher kræver lidt tilvænning. Control schemet er i det hele taget sindssygt weird. Tror jeg var 8 timer inde i spillet før det ikke længere var noget jeg aktivt tænkte over, og det var selvom jeg havde spillet temmelig langt ind i 2'eren også. Jeg kan ret godt lide kampsystemet bortset fra det. Sindssygt meget bedre end så mange andre singleplayer RPG'er (fx Elder Scrolls), men det er da lidt janky. I sidste ende er det vel en smagssag: Jeg synes i hvert fald ikke det er decideret dårligt.

@Kinky - Forstår ikke hvad du mener med DS kampsystem? Er jo kerneårsagen til at spillet er så absurd godt. Selvfølgelig var controls da helt fucked, men det var alt i det spil jo. Så sygt mange glitches og stadig et all-time top 10 spil. Kæft jeg elsker det. Tror jeg skal genspille Dark Souls snart. Sikkert når remasteren kommer. Forhåbentlig er det ikke blevet smoothed ALT for meget ud :mrgreen:

Brugeravatar

Geografisk sted: Kødbyen, 1978
Spotify: https://open.spotify.com/user/118065643
Mr. Bungle skrev:
Ser man det. Jeg troede faktisk de var i gang med et Demon's Souls-remake fordi de lukker online-serveren på PS3 her i februar eller marts, tror jeg det er.

Kontrolskemaet i W3 er rigtig nok kluntet og kunne sagtens være mere skarpt. Mary Jane har ret i at det egentlig mest er et adventure-spil der har fået en action-rpg-overhaling. Det er klart historien og universet der er spillets attraktion. Elsker at det blæser så meget.

Jeg har haft et par virkelig gode spiloplevelser den seneste uge:

Lidt tilfældigt gik jeg i gang med 3D Mario Land. Tror jeg havde brug for noget hygge og farver efter at have spillet Observer og Hellblade. For helvede, det er sjovt. Superfedt level-design med masser af små hemmeligheder, man skal grave frem, vertikalt og horisontalt. 3D-miljøet er virkelig godt udnyttet. Nu forstår jeg bedre potentialet i Mario Odyssey.

Og så er jeg gået i gang med Persona 5. Fuldstændig solgt til det spil, selvom det her 8 timer inde stadig virker som én lang tutorial. Men det gør bare alt rigtigt. For det første er det et af de mest stilsikre spil, jeg har spillet. Er helt vild med den kombinede animé/manga-stil, de skarptskårne grafiske elementer, det får spillet til at virke ekstremt cool. Stemningen i spillet er fed. Man føler virkelig at man er den der teenager der er ny på gymnasiet, jeg har kaldt min karakter Kim Ozu, ensomheden ved at være i en ny by hvor man ikke kender nogen, og man er der pga. et misforstået fuck-up. Flashback-strukturen fungerer også vildt fedt. Narrativt har de fuldstændig ramt hovedet på sømmet. Jeg bryder mig normalt ikke om visual novels og lange cutscener, men indtil videre har spillet vel for 80-90% af tiden været netop dét. Man har virkelig begrænset mulighed for at handle. Men det gør mig ingenting fordi historien er så god.

Og så er der kampsystemet som efterhånden er begyndt at forme sig og tegner til at blive ganske interessant, tur-baseret med en del strategiske muligheder. Især er jeg ret vild med den måde man scorer personaer på, hvor man skal overtale dem ved sprogligt at parre deres sprog med de tre sprogmuligheder man får. Måske ikke superavanceret, men alligevel et ret sjovt mini-game. Det er muligt at det er helt almindeligt i jrpg'er og/eller Persona-spil, men jeg er ikke stødt på det før. Jeg troede egentlig ikke jeg ville kunne lide det, på en måde burde jeg heller ikke, men det er bare så gennemført at jeg har overgivet mig fuldstændig.

Men man skal downloade den japanske sprogpakke. Jeg synes de amerikanske stemmer er off i spillets univers.

Brugeravatar

På en måde er det fedt nok at Geralt er sådan lidt tung og kluntet i det, han er jo en gammel mand, og bare han falder 3 meter, så dør han, modsat den der abnormt overmenneskelige type der er symptomatisk for den slags spil. Det er dog ikke en undskyldning for at det nogle gange tager en time at sætte sig ned i en båd eller bestige en hest, men ligesom Kinky Robot er det i højere grad spillets univers og intriger fremfor combat-delen der gør, at jeg hele tiden vender tilbage. Half Noise, hvad med at sætte sværhedsgraden lidt op? På Sword and Story har jeg i hvert fald være tæt på at jerne joysticket i gulvet af raseri. På den fede måde.

Brugeravatar

Geografisk sted: Stanford University
Jeg spiller Rayman Legends, og det er fandme fedt. Som en lidt mere medgørlig Super Meat Boy, eller et Sonic spil der ikke sutter røv. Er der andre svingere der er på, og hvor mange teensies har I fundet?

En ting jeg virkeligt godt kan lide, er at man kan gennemføre en bane eller to på under en halv time, så man kan gøre fremskridt i spillet uden at sidde i timevis. Kan I anbefale andre spil til PS4 der er sådan, hvor man kan have en tilfredsstillende spiloplevelse på en halv times tid?

Brugeravatar

Armageddon Bundle fra Daedelic på 90% lige nu. Indeholder absurd mange point'n'clicks. Sat ned fra 120€ til 12€ indtil d. 22.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2996 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 295, 296, 297, 298, 299, 300  Næste

Alle tider er UTC + 1 time