Dato og tid er 23.11.2017 12:21:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Marvel-tråden
Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
Gregor XIII skrev:
Ok, så det er slutningen du har læst. Den er også glimrende, men jeg tror man misser ret meget af det psykologiske ved ikke at læse den hele. Hele spillet med Kingpins besættelse og Daredevils og Ben Urichs modsvar er ret fint skildret.

Hehe. En gang imellem går det virkelig stærkt. Jeg har hørt der snart kommer en forklaring på hvorfor Peter Parker ikke længere har været gift med Mary Jane. Altså ud over at de solgte deres ægteskab til djævelen...

Men tjek Kraven-sagaen ud - det er good stuff, og de burde ikke være så svære at finde. Kraven er helt besat af Edderkoppen.

Åh, jøsses - har de nu aldrig været gift? Hvorfor fanden nu det? Og hvorfor lige sælge deres sjæl til Djævelen? Og har de ikke kunnet huske det? De har måske heller ikke boet sammen i alle de år? Lorteverden.

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Jeg har forsøgt før, men lige meget hvordan i gør det så bør i altså se og følge med i S.H.I.E.L.D. Det er en lang fortløbende historie, og den foregår inde i Marvels mainstream univers, men den er bare så massivt fucked up. Det seneste afsnit tog lige en breaker fra hovedhistorien, for til gengæld at fortælle om de politiske implikationer af et kæmpe rumvæsenangreb i 1582, og de intriger det medførte mellem Galileo, Newton, Nostradamus og pave Gregor XIII (så ja, jeg er nok lidt forudindtaget...) Og det er jo naturligvis nødvendig baggrundsviden for at forstå hovedintrigen... Massivt underholdende. Simpelthen massivt.

Kronoper!

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Jeg ved ikke om nogen af jer har hørt det, men der har været en del furore over at Marvel har taget livet af et af medlemmerne af De Fantastiske Fire. Der har været en del artikler om det her og der. Lad være med at google det, så popper der bare op hvilket medlem det var. Men altså, ham som skriver Fantastic Four, ja det er Jonathan Hickman som jeg gang på gang priser i den her tråd, så jeg tænkte jeg også lige ville tjekke hvad han skriver her. Og det er massivt fedt. Simpelthen. Patos-fyldt, gode dialoger mellem heltene, og vold mange børn lige pludselig, der naturligvis er i livsfare tit og ofte. Det er virkelig velskrevet, og dødsscenen rammer lige hvor den skal. Og så er det indviklet, og der er mærkværdige henvisninger til S.H.I.E.L.D. og andre serier her og der. Han kan altså virkelig noget med at udnytte de fuldstændig bizarre koncepter og det indviklede univers, men samtidig have en kerne af det utrolige, samt det menneskelige. Jeg anbefaler. Endnu en gang.

Kronoper!

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
Gregor XIII skrev:
Jeg ved ikke om nogen af jer har hørt det, men der har været en del furore over at Marvel har taget livet af et af medlemmerne af De Fantastiske Fire. Der har været en del artikler om det her og der. Lad være med at google det, så popper der bare op hvilket medlem det var. Men altså, ham som skriver Fantastic Four, ja det er Jonathan Hickman som jeg gang på gang priser i den her tråd, så jeg tænkte jeg også lige ville tjekke hvad han skriver her. Og det er massivt fedt. Simpelthen. Patos-fyldt, gode dialoger mellem heltene, og vold mange børn lige pludselig, der naturligvis er i livsfare tit og ofte. Det er virkelig velskrevet, og dødsscenen rammer lige hvor den skal. Og så er det indviklet, og der er mærkværdige henvisninger til S.H.I.E.L.D. og andre serier her og der. Han kan altså virkelig noget med at udnytte de fuldstændig bizarre koncepter og det indviklede univers, men samtidig have en kerne af det utrolige, samt det menneskelige. Jeg anbefaler. Endnu en gang.

Jeg håber det er Johnny Storm. Det dumme svin.

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Får folk læst noget Marvel? Der er altså dælme gang i den for tiden. Har i hørt om Hawkeye? Det handler om den kendte Avenger Hawkeye, og hvad han laver i sin fritid. Han har købt sin boligblok fra en lånerhaj, og passer på de andre beboere. Det er sådan set det meste af plottet. Men så er den bare eminent skruet sammen, tegnet af de bedste tegnere, og enormt innovativt struktureret. Denne uges afsnit var det bedste hidtil: Det var fortalt fra hans hunds synspunkt!

Billede

Nærmest hvert afsnit har en eller anden ny gimmick, så historien okser sig lidt langsomt frem, men det handler som sagt også ret meget om boligpriser, så det gør ikke så meget. Tjek det ud, det er den bedste mainstream serie i mange, mange, mange år.

Kronoper!

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Nbro
FEDT at der postes i tråden her, og ikke kun ovre i den kedeligehighbrowtegneserierfraaviserneskultursektionertråd :P
Jeg har selv været i DC land de sidste par måneder, men de sidste Marvelhæfter, jeg læste, var vist Civil War, som ikke gjorde det store for mig.

I vinter var det store Marvelhit her i huset imidlertid Jim Starlins saga om Thanos og The Infinity Gauntlet fordelt på disse tre bind (på ca. 200 sider hver, hvis jeg husker rigtigt):

BilledeBilledeBillede

De er episke, kosmiske, psykedeliske, sjove og overspændte og efterlader én en anelse forpustet og mæt. Anbefales.

Brugeravatar

Spotify: 113192036
Jeg HAR kigget på Hawkeye-tegninger online. Det ligner lidt en krydsning mellem David Mazzucchelli og Chris Ware. Meget modernist-æstetisk. Så æstetisk at det sikkert skræmmer Jimmy Jazz væk.

Billede

Senest rettet af La Mouche 29.06.2013 14:07:00, rettet i alt 2 gange.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Spotify: 113192036
Ren Chris Ware:

Billede

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Nbro
SÅ vågnede La Mouche op!

Jeg har for the record intet imod "modernist-æstetiske" tegneserier, så længe de indeholder muskelsvulmende super beings i spandexdragter...

Brugeravatar

Geografisk sted: Where the wild things are.
jeg er normalt sådan en snob der holder sig til kedeligehighbrowtegneserierfraaviserneskultursektioner, men guardians of the galaxy (edit: jeg tænker 2008 serien, ikke den fra 60erne) har fanget min nysgerighed. er der nogen af jer der har læst det og som kan sige om det er noget man skal kaste sig ud i?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time