Dato og tid er 23.11.2017 12:18:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 111 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Hyttelæsning - BØGER i Juli
- inaktiv -
Brugeravatar

Hun er højgravid med en eller anden irriterende slacker. Så det kan sgu ikke lyde særlig elegant, når hun forsvinder ned ad trappen. Og hvad ville hun egentligt hos mig i første omgang? Og tog hun selv bh'en af? Jeg piller ikke ved højgravide damer...

Brugeravatar

Hun kommer til at læse The Road på en helt ny måde nu.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
Jon A skrev:
Fisker Thomas skrev:
Jeg forstår godt sammenligningerne, men det er også fjollet, bare fordi de kommer fra samme kontinent og har en forkærlighed for paradokser og opløsning af tid og rum til fælles.
Samme land, sågar, i samme by på samme tid, men på hver sin side politisk. Og altså, det er de to mest kendte argentinske forfattere, så det er derfor de altid blir nævnt sammen, men det er osse rigtigt at de skriver fuldstændig forskelligt, og at det på den måde er fjollet at sammenligne dem.

Okay, jeg kan godt se, at den var så subtil, at man skulle være inde i mit hoved for at fange den, men joken gik på, at alle latinamerikanske forfattere altid skal sammenlignes med Borges (eller Garcia Marquez): Borges = Cortazar = Hernandez = Bolano = Coelho = Allende = Vargas Llosa = Aira = Rulfo osv.

Jeg har læst Oliver Onions' Ghost Stories. Han er mest kendt for den antologiserede og fremragende "The Beckoning Fair One", men har lavet en del andre klassikere eller semiklassikere inden for den tilbageholdende psykologiske spøgelseshistorie. Det er ret tydeligt, at han skrev for penge, og at det nagede ham - i hvert fald er novellerne befolket med succesrige bedstsælgende forfattere, der lever et roligt liv, indtil kunsten banker på døren i form af pludselig inspiration eller gamle venner, der forblev i de kunstneriske idealer, hvor hovedpersonerne solgte sig selv for mammon. Det kommer der nogle interessante og melankolske historier ud af, hvor spøgelserne bliver til mindre sindsrystelser frem for de mere håndfaste spøgelser i den (M.R.) Jamesianske tradition. Det er ret indirekte, men det undgår heldigvis den alt for klamme befamlende spøgelset = psykologisk traume, som er faldgruben i denne type. Diktionen er elegant, stilig, og narrativerne er ret så fremragende opbygget. Men i de mindre gode noveller bliver det hele også lidt blodfattigt. Hans bedste noveller er noget af det bedste i genren, hans mindre gode er læseværdige, men ikke uforglemmelige. For £4 i en Wordsword-paperback er det ingen dårlig investering.

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Fisker Thomas skrev:
Okay, jeg kan godt se, at den var så subtil, at man skulle være inde i mit hoved for at fange den, men joken gik på, at alle latinamerikanske forfattere altid skal sammenlignes med Borges (eller Garcia Marquez): Borges = Cortazar = Hernandez = Bolano = Coelho = Allende = Vargas Llosa = Aira = Rulfo osv.
Jeg læste et eller andet sted for nogle måneder siden at Paulo Coelho går rundt og er bitter over at han ikke blir nævnt i forbindelse med Nobelprisen. Og at hans bog Alef var hans måde at forlige sig med det ved at skrive op ad Borges, fordi han heller ikke fik den. Jeg er ikke holdt op med at grine siden.

EDIT:
Nu prøvede jeg lige at researche på det, og den mest pålidelige kilde jeg fandt var denne blogpost fra 2011.
Honestly, I think our absurd writer Paulo Coelho has not been awarded the Nobel Prize in Literature, therefore, it is no surprise this year, not later than 2016, our magician, in fact, does not become the great Nobel Prize in literature , the first Brazilian man deserves, if we win the right to host the Olympics, it is to think, that the next Brazilian victory is this, and obviously the former songwriting partner of Raul Seixas, is our principal name. Incidentally, did you notice that in addition to the three stooges, Paulo Coelho and there was Pele, campaigning Pro Rio in 2016, with a quintet that really there was no possibility of losing Rio, this parade. And it's Paul Coelhão. I'll repeat the question I asked here last year. - Who is more ignorant, the guy who criticizes Paulo Coelho without ever having read any of his magnificent book, or one who praises him precisely for having read all his literary work, all his books ?????? My personal ignorance lies in the first group, and yours? URGENT: It has just been announced the name of the 2009 Nobel Prize in literature, and goes to ............ the writer Herta Müller, of Romanian origin naturalized Germans, CONGRATULATIONS. Good, as Paulo Coelho, no problem, next year ta right there, and by 2016, there is still great opportunities, not the least doubt that our time will come.
Det er rigeligt bevis for mig.

Senest rettet af Jon A 21.08.2014 10:21:15, rettet i alt 1 gang.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Jon A skrev:
Fisker Thomas skrev:
Jeg læste et eller andet sted for nogle måneder siden at Paulo Coelho går rundt og er bitter over at han ikke blir nævnt i forbindelse med Nobelprisen. Og at hans bog Alef var hans måde at forlige sig med det ved at skrive op ad Borges, fordi han heller ikke fik den. Jeg er ikke holdt op med at grine siden.

Ja, det er herligt, at han går rundt og skummer over det. Det er vildt at have så lidt realitetssans. Men okay, der er jo også galninge, der hvert eneste år mener, at Murakami skulle have den.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Jeg gik på uni med en der blev voldsomt bestyrtet over at vi slet ikke sku læse Paulo Coelho som del af vores forløb om nyere brasiliansk litteratur. "Jeg er hans største fan!" proklamerede hun og lavede nogle fagter med hænderne der sku anskueliggøre et eller andet.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

http://www.theaustralian.com.au/news/world/paulo-coelho-explains-why-his-latest-novel-is-called-adultery/story-fnb64oi6-1227031024186?nk=3818293d17c455b3317825ddf041b19c

Citat:
He is in the happy position of not needing the money. He must be super rich, I say. “Of course!” he laughs. I wonder what he does with it. He has no children and seems to live simply — his watch is a Swatch and his only jewellery a silver serpent ring.

“I made a list of things I really enjoy,” he says. “The first is walking, which I do every day, but that’s free. Then archery, which I like because I can’t sit down and meditate and say ‘Om’ — I am not that type of person. Then the internet — I have broadband but that’s not expensive. Me and my wife don’t spend much money.”

What he doesn’t have is the respect of critics. For all his sales, his books are derided as cod philosophy full of platitudes such as “Everyone has a dark side”. He professes not to care. “I don’t take the critics seriously,” he insists. “They can say whatever they want — it’s part of the game. If I didn’t have such heavy criticism I probably wouldn’t be who I am.”

But clearly he yearns for critical acclaim, telling me that his dream is to win the Nobel. “Every single writer in the world wants the Nobel prize,” he says. “If I have one ambition, that’s it.”

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Wow.
Jeg ville egentlig indsætte et billede af Scarlett Johansson der rider på en delfin her, men jeg nøjes bare med at sige wow.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Valby
så gør jeg det:
Billede

Brugeravatar

Fremragende.

Apropos det med identifikation så er jeg bange for at de bøger der mig siger mest i høj grad handler om at jeg kan identificere mig med karaktererne. Så som Hunger Games. Man kan så håbe på at de samtidig er godt skrevet, men ærlig talt har jeg ingen tiltro til min indre shitdetector længere.

Jeg læser forresten Lars Noréns Filosofiens Nat. Det er stærk læsning. Jeg har læst nogle skuespil og noget af hans digtning, men det kan ikke rigtig sammenlignes med det her. Det er mest af alt en tohundrede siders nihilistisk monolog.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 111 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time