Dato og tid er 20.11.2017 01:24:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 526 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: LN Marts 2015 og frem
Brugeravatar

Geografisk sted: nazist
wipf skrev:
Fedt.

robotter

Så er du nødt til at læse International Journal of Social Robotics: http://www.springer.com/engineering/robotics/journal/12369

Ikke så meget om robotter, men alligevel værd at læse er Surveillance & Society: http://library.queensu.ca/ojs/index.php/surveillance-and-society/

Køb min bog her!

Ta' jer nu sammen selv lidt folk.

Brugeravatar

wipf skrev:
...naturen, universet...
Nogen som har hørt om det der Ny Jord, tidsskrift for naturkritik? Er det noget ved? Jeg er mere til blogs, nemlig.

Kronoper!

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
Det er Leapfrogs hjernebarn!

Brugeravatar

Geografisk sted: på bunden af øresund
Jeg holder London Review of Books, Revolver, Music & Literature, Cinema Scope og Vagant. Et par af dem kunne måske godt udskiftes snart.

Edit: hehe. ikke noget dårligt udtryk, lang.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
wipf skrev:
Fedt.

Litteratur, retrospektiv musik, naturen, universet, robotter etc.

Surt du ikke også interesser dig for politik for ellers ville Hapers Magzine ville et godt bud, som er skrevet til litttertært interesserede læseheste og som som regel indeholder lidt af det hele.

https://en.wikipedia.org/wiki/Harper%27s_Magazine

Jeg har ikke fået læst så meget i det, men Ny Jord synes jeg er interessant.
For tiden læser jeg Sæterbakkens Gennem Natten. Det er den første Sæterbakken jeg læser - han er go'. Jeg skal anskaffe mig Siamesisk.
Før det læste jeg Hjertetid som er brevvekslinger mellem Paul Celan og Ingeborg Bachmann, som havde et langt kærlighedsforhold. Stærk, stærk læsning

Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
Jeg har læst Ligottis Songs of a Dead Dreamer i Penguin Classics-udgaven. Jeg tror, jeg foretrækker tidligere udgaver, der er lidt mere stilistisk outrerede; her kan man godt mærke, at revisionerne er i pagt med hans mere didaktiske senere stil (som jeg ikke i sig selv anser for et problem). Det er jo begrænset, hvor meget man skræmmes, når man læser samme horrornovellesamling fra 10. gang eller noget, men til gengæld træder humoren, stilen og melankolien meget tydeligere frem; der er sådan en slags inverteret dualisme på færde, hvor denne verdens eneste værdi ligger i at antyde en anden verden, der så er båret af en ekstremt forfalden forfaldsæstetik.

Det er også blevet til Paul Celans og Ingeborg Bachmanns brevveksling, Hjertetid. Alene tidslinjen bagest bærer sin egen stille melankoli. Det er på mange måder en smuk udgivelse, og der er noget tragisk over den måde, det løber ud i sandet på, mens vanviddet tiltager, særligt hos Celan. Jeg kunne ikke lade være med at blive skuffet over, at han beskylder von Rezzori for antisemitisme, men det er selvfølgelig en detalje. De skiftevis manipulerer, raser, taler kærligt, elsker, patroniserer og ængstes, og Linnea Maja Ernst havde ret meget ret i sin WA-anmeldelse, da hun talte om kærlighedens forrykte tale, samtidig med at (som Ernst også påpegede) man også slår over i det rent forretningsmæssige nu og da, der er honorarer og aftaler, der skal passes. Det er en bog, jeg godt tør anbefale.

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Jeg er ca. halvvejs igennem Between The World And Me. Den er virkelig godt skrevet. Coates' sprog flyder virkelig naturligt selv når han skriver mere kompliceret. Og det er interessant at få et indblik i hvordan sorte tænker/kan tænke om den verden de lever i. Men jeg kan ikke lade være med at studse over nogle ting, som skurrer i mine ører (eller øjne). Når han forklarer, at hans far, og sorte fædre generelt, slår deres børn, fordi de er bange for at miste dem, så virker det som en dårlig undskyldning. Som om at alt hvad sorte gør er en konsekvens af den måde de bliver behandlet på. Som om at de ikke har noget ansvar selv.

Og så synes jeg han bruger meget tid på at tale om "black beauty". Jeg ved godt det er en bog om sorte amerikaneres liv, men han fokuserer virkelig meget på blackness. At Howard University er et sted med mange sorte, at de mennesker han møder er smukke fordi de er sorte. Hans fokus får ham til at fremstå unuanceret i sin holdning til verden. Hvis en hvid person brugte samme retorik, men skrev om whiteness i stedet for, så ville den aldrig blive udgivet. Jeg ved godt, at der er stor forskel på at være sort og hvid, især i USA. Men det er hans retorik, som burde fungere separat for konteksten, som jeg angriber.

Måske læser jeg for meget ind i bogen, men den fremstår for mig meget sort-hvid (pun intended).

Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
Jeg læste den nye Major. Skidegod Major, også denne gang.

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Håber den er under træet, Majorens bog!

Jeg har læst Svinestreger af Gombrowicz. Hovedpersonerne er helt besatte af mønstre, forbindelser og tankemylder ligesom i Kosmos. Vildt god.

pine skrev:
Jeg har ikke fået læst så meget i det, men Ny Jord synes jeg er interessant.
For tiden læser jeg Sæterbakkens Gennem Natten. Det er den første Sæterbakken jeg læser - han er go'. Jeg skal anskaffe mig Siamesisk.

Siamesisk er også en meget mere koncentreret, sort omgang. Gennem Natten er en anelse for længe om at arbejde sig hen til sit geniale klimaks med huset, synes jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 526 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Næste

Alle tider er UTC + 1 time