Dato og tid er 11.12.2017 07:02:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 709 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 71  Næste
Forfatter besked
 Titel: Mise-en-scène: Film 2017
Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
Jeg fik set Antichrist af Lars Von Trier i går efter lang tids tilløb. Jeg havde håbet den var mere naturfilosofisk og her skuffede den mig lidt da det ikke var talky nok til min smag
Til gengæld var det en af de mest ubehaglige film jeg nogensinde har set. Det er jo en slags arthouse udgave af Saw møde Evil Dead 1 eller sådan noget. Og tonen er simpelthen så ubehagelig og jeg køber fuldkommen det med at han var nærmest gak af depression da han skrev den. Jeg ved ikke med debatten om den var grim. Er den ikke meget pæn med de der skovbilleder eller er det mig der har dårlig smag?

Jeg fik Tout Va bien af Goddard i julegave så den varmer jeg op til at se nu. Men jeg vil helst have dannet selskab og min samboende ikke gift gider ikke, så jeg må hellere invitere en modernistisk boheme over til vin og ost og revolution.

Senest rettet af Lang 08.01.2017 21:10:28, rettet i alt 1 gang.

Titel: Re: Mise-en-scène: Filmt vinter 2017
Brugeravatar

Geografisk sted: Jerusalem
I julen skulle jeg have været med mine forældre i Øst For Paradis og se deres genopsætning (i anledning af Toni Erdmanns succes) af Maren Ades Alle anderen. Men fandme om de så ikke ringede og sagde, at de havde bøvl med 35mm-fremviseren, så forestillingen var aflyst. I stedet tilbød de os fribilletter til den nye Ken Loach. Fandme en krænkelse ud over det sædvanlige. Den nye Ken Loach havde jeg allerede set, og det er jo som bekendt en beskidt dårlig film, måske den ringeste guldpalmevinder i Cannes kongerække af elendige guldpalmevindere. Fy for satan. Modtagelsen af den nye Ken Loach i dansk presse er sådan noget, der kan gøre mig virkelig trist.

Har Lang set Toni Erdmann? Den burde han tage ind og se med sin sambo, jeg tror de ville få en fremragende oplevelse ud af det.

Derudover får jeg desværre set ret få film for tiden. I julen blev det også til et gensyn med Chaplins Diktatoren i ØFP, og den er jo fuldkommen uovertruffen. I morgen skal jeg se Bergmans Tystnaden i cinemateket, men det er ikke noget, jeg glæder mig særlig meget til, for jeg bryder mig jo ret beset ikke om Bergman. Den er dog lavet samme år som Nattvardsgästerna, som klart er min yndlings-Bergman, så vi får se.

Ellers går jeg mest og venter på, at Silence får premiere.

Brugeravatar

Geografisk sted: Din mor
Du og man skal bare se at få set Paterson. Forklaring i den anden filmtråd, som åbenbart ikke var fin nok for Lang.

Herudover så skyder du dig selv rimelig meget i foden, Lang, hvis du bruger Tout va bien som indgang til Godard. Det er en af hans ringeste.

Brugeravatar

Jeg så Paterson sidste sommer. Den er rigtig fin, men også på kanten af indie-cute med den etniske kæreste, der bager cupcakes og sådan. Ved heller ikke, hvor vild jeg er med digtene. Men den har en fremragende atmosfære. Dog er jeg stadig mest til Limits of Control, hvad den sene Jarmusch angår.

Så vidt jeg er orienteret er Tout va bien ikke Langs indgang til Godard. Han har i hvert fald set Weekend, og der er Tout va bien jo en fed companion piece. De minder ret meget om hinanden, men hvor Weekend er holdt i Godards paradoksalt tidløse udtryk, der er Tout va bien outdated på en virkelig interessant måde, som var den et sammensurium af den allermest dogmatiske tidlige 70'er-marxismes hovedstrømninger fra faux arbejderisme til Jane Fonda. Bestemt værd at se for den historisk interesserede, og så er der jo også flere kongesekvenser i.

Brugeravatar

Bevares. Til gengæld så håber jeg godt nok, at det udelukkende er af markedsføringsårsager, at traileren til Manchester by the Sea lignede et dansk drama med tudeindie lagt ind over.

Brugeravatar

Hvornår fatter folk, at trailere altid fremstiller gode film så dårligt som overhovedet muligt. Har du set traileren til Paterson? Den ligner jo årets allermest elendige Sundance-film:

Brugeravatar

Det er jo ikke fordi, jeg ikke fatter det, og det er jo ikke fordi, jeg ikke gider se Manchester by the Sea, blot fordi traileren ligner Susanne Bier x Bon Iver. Men derfor kan det godt overraske, hver gang man er tvunget til trailers, hvor elendigt de kan få en film til at se ud. Var det ikke Godard, der selv lavede trailere til alle sine egne film og ikke ville tillade, at andre gjorde det? Det kom der til gengæld nogle sjove resultater ud af.

Brugeravatar

Filmhistoriens fedeste trailer:

Brugeravatar

De to andre trailere, jeg var tvunget til at se, var iø. Jackie O-biopic'en, som tilsyneladende er produceret for at få Natalie Portman indstillet til en Oscar, og så en ny "anti-racistisk" Hollywood-film, der fortæller historien om, at der faktisk også var negermatematikere med til at få sat USA på månen. Det mindede mig om det år, hvor Akademiet var blevet kritiseret for, at der ikke var uddelt nok Oscars til sorte filmfolk, hvor der så kun blev uddelt statuetter til Denzel og Halle Berry osv. i alle kategorier. Kevin Costner er iø. med i negermatematikerfilmen. Man kan åbenbart ikke lave en film om USA i 60'erne uden, at han er med med briller på.

Titel: Re: Mise-en-scène: Film vinter 2017
Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
@Myggen: Sorry troede bare at stilen var at vi har en musiktråd hver måned, en film og litteraturtråd for hver sæson og en tn tråd for hvert år. Så derfor lavede jeg noget friskfyrsagtigt en ny.

Tout Va bien skyldes at den Secondyoughest lavede en vild fed pensumliste til politiske film på Facebook hvor Weekend stod øverst - som gjorde et ududsletteligt indtryk på mig - og i den forbindelse hævdede han at Tout Va bien ville være en god efterfølger at se.
Ville ønske jeg havde resten af listen men desværre har secondtoughest enten blokket mig eller slettet sin profil. Begge dele ville sikkert være ret fornuftigt.

Vi så også Diktatoren i fredag i Gloira. Den 8årige synes sig overenikøbet den var morsom og var ret fortryllet af vagabond figuren. Hynkel jokesne gik lidt hen over hovedet på hende og jeg lagde mest mærke til hvor ujævn og søgende den er af en Chaplinfilm at være. Den vandrer lidt fra optrin til optrin som er meget forskellige, nogle lidt meh - trække lod om hvem der skal sprænge Hynkel i luften fx - men så er der så nogen brager igennem i ren magi som de ikoniske scener med globussen og talen.

Faktisk en helt ok filmweekend for i dag så vi King Kong (33) og det var mægtigt. Vildt flot fortidsland på øen med de indfødtes myr, urskoven og Kongs kampe med øgler og mægtig fed karakter ham Carl Denham, som vel på sin vis i sig selv er en kritik af den underholdssyge som King Kong netop tilfredsstiller. En film med mange lag og med en meget rendyrket vision for hvad film skal være. Man forstår hvorfor den var Hitlers yndlingsfilm.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 709 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 71  Næste

Alle tider er UTC + 1 time