Dato og tid er 11.12.2017 07:02:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 709 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Mise-en-scène: Film 2017
Brugeravatar

Spotify: 113192036
Kubrick boxen koster kun £15 på amazon.co.uk lige nu. Så billigt at selv amerikanerne bestiller den fra England....

Billede

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Din mor
Så er der sikkert en ny boks med nogle nye masters på vej. Så vidt jeg ved, var det de gamle HD-masters, der blev brugt til blu-ray-udgivelserne af alle filmene, og Kubrick-kataloget må vel være det, Warner har relanceret allerflest gange, fordi hans fans næsten er lige så autistiske, som han selv var. Der har i hvert fald været snak i krogene om, at den 50 års jubilæumsudgivelse af 2001 må komme næste år.

Brugeravatar

Criterion har jo udgivet to af titlerne allerede, hvis de har købt rettighederne de næste år frem, så kkommer der nok ikke nogen anden box der er til at betale foreløbig. Jeg kan meget godt lide de gamle masters, men selvfølgelig kan Criterion lave dem endnu bedre med den seneste teknologi.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: nation of islam
dead heat. herlig underholdning til morgenmaden.
Billede

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Billede

Jeg fik set min første Melville - jeg havde fundet Criterion DVDen billigt i Accord. Den er Fransk 1960er cool på den helt rigtige måde. Men den får mig nok ikke HELT til at styrte ud og købe den nye Melville box.... måske når den falder i pris.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

La Mouche skrev:
1960er fans, fans af Pennebaker's "Dont Look Back" og Hendrix-fans: denne her kommer ud i Europa i December:

Billede

Synopsis
On a beautiful June weekend in 1967, at the beginning of the Summer of Love, the first and only Monterey International Pop Festival roared forward, capturing a decade’s spirit and ushering in a new era of rock and roll. Monterey featured career-making performances by JIMI HENDRIX, JANIS JOPLIN, and OTIS REDDING, but they were just a few performers in a wildly diverse line up that included SIMON AND GARFUNKEL, THE MAMAS AND THE PAPAS, THE WHO, THE BYRDS, HUGH MASEKELA, and the extraordinary RAVI SHANKAR. With his characteristic v�rit� style—and a camera crew that included the likes of Albert Maysles and Richard Leacock— D. A. PENNEBAKER (Don’t Look Back) captured it all, immortalizing moments that have become legend: Pete Townshend smashing his guitar, Jimi Hendrix burning his, Mama Cass being blown away by Janis Joplin’s performance. The Criterion Collection is proud to present the most comprehensive document of the Monterey International Pop Festival ever produced, featuring the films Monterey Pop, Jimi Plays Monterey, and Shake! Otis at Monterey, along with every available complete performance filmed by Pennebaker and his crew.

DIRECTOR-APPROVED SPECIAL EDITION FEATURES
New 16-bit 4K digital restoration of Monterey Pop, supervised by director D. A. Pennebaker
Restored high-definition digital transfers of Jimi Plays Monterey and Shake! Otis at Monterey
Alternate soundtracks for all three films featuring 5.1 mixes by legendary recording engineer Eddie Kramer, presented in DTS-HD Master Audio
THE OUTTAKE PERFORMANCES: Two hours of performances not included in Monterey Pop, from the Association, Big Brother and the Holding Company, the Blues Project, the Byrds, Country Joe and the Fish, the Electric Flag, Jefferson Airplane, Al Kooper, the Mamas and the Papas, Laura Nyro, the Paul Butterfield Blues Band, Quicksilver Messenger Service, Simon and Garfunkel, Tiny Tim, and the Who
Audio commentaries by Pennebaker and festival producer Lou Adler, and music critics and historians Charles Shaar Murray and Peter Guralnick
New interviews with Adler and Pennebaker
Chiefs (1968), a short film by cameraman Richard Leacock, which played alongside Monterey Pop during its inaugural theatrical run
Interviews from 2002 with Adler and Pennebaker and with Phil Walden, Otis Redding’s manager
Audio interviews with festival producer John Phillips, festival publicist Derek Taylor, and performers Cass Elliot and David Crosby
Photo-essay by photographer Elaine Mayes
Monterey International Pop Festival scrapbook
PLUS: A booklet featuring essays by critics Michael Chaiken, Armond White, David Fricke, Barney Hoskyns, and Michael Lydon

sat ned til £18 under black friday salget på amazon.co.uk! det kostede 350 kroner indtil for kort tid siden.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Bjert
Igår så jeg Ai Wei Weis 'Human Flow'. Jeg har tæt på ingen holdninger til ham, andet end jeg synes, han er lidt irriterende, fordi jeg forbinder ham med en form for kunst, jeg forestiller mig, Politiken Plus 50plusserne synes er fed, fordi han er kinesisk OG samfundskritisk kunstner. I 'Human Flow' er der en træls scene, hvor han bytter sit pas med en syrisk flygtning, men ellers er den sgu meget fed. Der er nogle vilde optagelser fra Grækenland, Bangladesh og Syrien.

Brugeravatar

Billede

Billede

Jeg er gået igang med min nye 4K restoration Buster Keaton box.... plottet i "Sherlock Jr." virker lidt rodet første gang man ser den, men fuck nogle stunts og effekter. (scenen med toget ovenfor er fx optaget baglæns for at det ikke skulle være farligt) Og restarureringen får en næsten 100 år gammel film til at se stort set ny ud. vildt!

Billede

Fik endelig set den restaurerede Stalker. Igen - FOR VILDT - at man kan få den film til at se næsten ny ud.... det er dog stadig ikke min favorit Tarkovsky (Det er "Spejlet" der er det). Lidt prætentiøs dialog, og ind imellem får man bare følelsen af at det er tre mænd der går rundt mellem i et industrielt wasteland og LEGER at de er med i en science fiction film. Men altså... kameraarbejdet.

Billede

fik endelig set Dardenne brødrenes 1999 Cannes vinder. God socialrealisme.... lidt Ken Loach agtigt self, men mere dynamisk end hans film.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Billede

Kaurismäki boxen er på vej med posten.... den endte nede på 500 kroner for ti discs (stort set hans samlede produktion), 50 kroner pr. disc. Ikke så horribelt.

Selvfølgelig ikke verdens bedste instruktør eller noget, men farverig let humoristisk finsk tristesse er sgu meget fedt her om vinteren.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Kødbyen, 1978
Spotify: https://open.spotify.com/user/118065643
Hvad syntes du egentlig om hans seneste film, La Mouche? Jeg kan godt lide ham, hans stil tiltaler mig, men jeg var der ikke helt med "Lys i mørket".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 709 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71  Næste

Alle tider er UTC + 1 time