Dato og tid er 14.12.2017 03:30:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Blood Axis + Die Weisse Rose + David E Williams 22/8, Ly
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Helt fin koncert.

Brugeravatar

Geografisk sted: Ydre Nørrebro
Såeehm.
Nogen der fik det lidt underligt over Michael Moynihans strakte arm?
Er med på at neofolk-æstetikken spiller meget på det militante og småfascistiske, men det der var sgu over stregen - og det endte med at betyde at jeg listede af før tid.. Synes generelt anden halvdel af koncerten var præget af en underlig stemning. Hovedsageligt fordi jeg aldrig bliver lun på 'Martial Industrial', men også pga. hans tiltagende Phil Anselmo-attitude på scenen. Han skulle have holdt sig til sin lille keltiske tromme.

Havde tydeligvis ikke gjort min research på manden ordentligt, for blev en kende overrasket over hvad jeg efterfølgende kunne læse om Moynihan.

Fra nu af tager jeg min neofolk om ensomhed og livslede, tak. Ingen hyldester til den angelsaksiske slægt.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
Jeg så da ikke nogen strakt arm? Hvornår var det?

Personligt synes jeg, at anden halvdel af koncerten fungerede bedst, men jeg må indrømme, jeg savnede et større band.

Moynihan har helt sikkert været involveret i dodgy ting i 90'erne, men det er mit indtryk, at det ikke er tilfældet længere, Jeg vil ikke påstå, jeg kender manden godt, men jeg har alligevel brugt en del tid med ham - og jeg kan meget, bl.a. på baggrund af insiderviden, vanskeligt forestille mig, at han skulle have de sympatier, han er blevet beskyldt for gennem så mange år.

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Fisker Thomas skrev:
Jeg så da ikke nogen strakt arm? Hvornår var det?

Personligt synes jeg, at anden halvdel af koncerten fungerede bedst, men jeg må indrømme, jeg savnede et større band.

Moynihan har helt sikkert været involveret i dodgy ting i 90'erne, men det er mit indtryk, at det ikke er tilfældet længere, Jeg vil ikke påstå, jeg kender manden godt, men jeg har alligevel brugt en del tid med ham - og jeg kan meget, bl.a. på baggrund af insiderviden, vanskeligt forestille mig, at han skulle have de sympatier, han er blevet beskyldt for gennem så mange år.

Skal ikke kunne sige titel på sangen, men det var vel lidt over halvvejs. Min kammerat bekræfter, så det er altså ikke indbildning fra min side. Edit: Sidst i' Reign i Forever'. Han havde lige dannet en form for symbol med sine arme og så blev den ene arm hængende efterfølgende. Selvfølgelig stod han ikke og 1943-heilede, men det var en strakt arm længe nok til at det skabte nogle uheldige associationer.

Glædeligt hvis rygterne om mandens nazi-sympatier er overdrevne. Kan også snildt være, at jeg overdriver mit umiddelbare indtryk af manden, men på baggrund af min egen oplevelse - og den efterfølgende læsning, er jeg ikke efterladt med et positivt indtryk.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Det må jeg indrømme, jeg ikke lige lagde mærke til.

På det personlige plan har jeg kun positive ting at sige om ham. Det siger jo så ikke så meget om hans eventuelle politiske holdninger, men han har virkelig aldrig udtalt sig i den retning, når jeg har talt med ham, nærmest tværtimod. Det er mit indtryk, at han finder racisme ret dumt, selvom det næppe gælder alle hans venner. Men med fortiden taget i betragtning kan jeg da godt forstå, hvis man tror noget andet. Jeg tror bare nærmere, man skal se det tidlige Blood Axis som en grundlæggende amoralsk sfære, der kan være ret ambivalent, frem for at være politisk.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

- synes nu ikke, at det virker særligt heilende, men gense selv.

Krigsfascinationen og natur-/nationalromantikken kan godt drive lidt rigeligt ned af væggene, og man bliver ikke rigtigt mere afklaret omkring, hvor dybt eller i hvilken retning det stikker ved at trawle internettet igennem.

Brugeravatar

Fisker Thomas skrev:
Det må jeg indrømme, jeg ikke lige lagde mærke til.

På det personlige plan har jeg kun positive ting at sige om ham. Det siger jo så ikke så meget om hans eventuelle politiske holdninger, men han har virkelig aldrig udtalt sig i den retning, når jeg har talt med ham, nærmest tværtimod. Det er mit indtryk, at han finder racisme ret dumt, selvom det næppe gælder alle hans venner. Men med fortiden taget i betragtning kan jeg da godt forstå, hvis man tror noget andet. Jeg tror bare nærmere, man skal se det tidlige Blood Axis som en grundlæggende amoralsk sfære, der kan være ret ambivalent, frem for a t være politisk.

Han kan jo være blevet mildere med årene.

Men den sidste sætning er spot on - og opsummerer fint, hvorfor jeg har svært ved at navigere rundt i neofolk universet fra tid til anden. Det kan virkelige være svært at gennemskue de bagvedlæggende motiver.

Morten skrev:
- synes nu ikke, at det virker særligt heilende, men gense selv.

Krigsfascinationen og natur-/nationalromantikken kan godt drive lidt rigeligt ned af væggene, og man bliver ikke rigtigt mere afklaret omkring, hvor dybt eller i hvilken retning det stikker ved at trawle internettet igennem.

Vil gerne medgive at jeg heller ikke kan se det på baggrund af din video. Ovre fra venstre side, hvor jeg stod placeret, virkede det meget overlagt og "in your face". Har du kameraet rullende hele vejen? Kan ske det var imellem Reign og næste nummer.

Senest rettet af EHG 21.10.2016 10:35:34, rettet i alt 1 gang.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Jeg bilder mig selv ind at have rimeligt godt styr på, hvem der har hvilke politiske motiver inden for scenen. Moynihans traditionalisme virker mest af alt som en personlig vej, der har indflydelse på ens livsstil, frem for som en forkromet plan for alle (det ville nok heller ikke være superfedt, hvis det var det).

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Fisker Thomas skrev:
Jeg bilder mig selv ind at have rimeligt godt styr på, hvem der har hvilke politiske motiver inden for scenen. Moynihans traditionalisme virker mest af alt som en personlig vej, der har indflydelse på ens livsstil, frem for som en forkromet plan for alle (det ville nok heller ikke være superfedt, hvis det var det).

Hvem betragter du som politiske?

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Ja, hvem er rigtige nazister og fascister? Tag bare både neofolk og metal-scenen med i dit skema.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time