Dato og tid er 25.11.2017 10:15:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 625 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Jazzhouse: ALICE COLTRANE / ACTRESS / RICHARD DAWSON
Brugeravatar

Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans
Jeg ved ikke hvad Antimatter syntes, men jeg var satme oppe at fræse over begge gårsdagens koncerter.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
oles skrev:
wonderfulspam skrev:
Hvordan var Horse Lords? Deres koncert på Unsound sidste år var noget af det mest rædselsfulde, jeg har hørt i mit liv, men publikum var helt oppe at køre. Var folk lige så euforiske i går?

Ja, nærmest euforiske. Det fortjente koncerten også, det var præcist det modsatte af rædselsfuldt.
00Void skrev:
HVordan rædselsfuldt? Jeg synes det var fuldstændig eminent!
Jeg ved sgu ikke, hvorfor jeg reagerede så trodsigt på den koncert. Jeg kan egentlig fint lide math rock, repetition, minimalisme, polyrytmik og hvad de ellers trækker på, men jeg fik den onde konservatorie-vibe fra dem. Det var simpelthen så ekstremt tandløst og blodfattigt, at jeg blev decideret hidsig af de fleste af deres numre. Jeg kan i grunden ikke komme på en anden koncert, jeg har reageret tilsvarende på; enten er koncerter kedelige, dårlige, ikke hvad jeg havde lyst til at høre på det givne tidspunkt, eller noget tilsvarende, men Horse Lords var ikke rigtig nogen af delene. Koncerten i forgårs har givetvis været præcis lige så god/dårlig som den jeg så for et år siden, så jeg var spændt på, om der var andre med en lignende oplevelse.

Brugeravatar

Geografisk sted: Stanford University
Bad trip? Jeg kan heller ikke lide dem, for jazzet, tror jeg.

Brugeravatar

Killer weekend på jazzeren:

Fredag: Actress (UK) + Erosion Flow

Actress har lige en af årets bedste plader med i bagagen. Han spiller retti' store steder efterhånden så det er lidt et scoop at have ham nede i kælderen.

Lørdag: Richard Dawson (UK) + Jonas Okholm Jensen

Richard Dawson er fandme noget nær et geni og han spiller helt sygt gode koncerter. Og Æsmet varmer op eller hvad man nu skal sige.

Brugeravatar

wonderfulspam skrev:
oles skrev:
wonderfulspam skrev:
Hvordan var Horse Lords? Deres koncert på Unsound sidste år var noget af det mest rædselsfulde, jeg har hørt i mit liv, men publikum var helt oppe at køre. Var folk lige så euforiske i går?
Ja, nærmest euforiske. Det fortjente koncerten også, det var præcist det modsatte af rædselsfuldt.
00Void skrev:
HVordan rædselsfuldt? Jeg synes det var fuldstændig eminent!
Jeg ved sgu ikke, hvorfor jeg reagerede så trodsigt på den koncert. Jeg kan egentlig fint lide math rock, repetition, minimalisme, polyrytmik og hvad de ellers trækker på, men jeg fik den onde konservatorie-vibe fra dem. Det var simpelthen så ekstremt tandløst og blodfattigt, at jeg blev decideret hidsig af de fleste af deres numre. Jeg kan i grunden ikke komme på en anden koncert, jeg har reageret tilsvarende på; enten er koncerter kedelige, dårlige, ikke hvad jeg havde lyst til at høre på det givne tidspunkt, eller noget tilsvarende, men Horse Lords var ikke rigtig nogen af delene. Koncerten i forgårs har givetvis været præcis lige så god/dårlig som den jeg så for et år siden, så jeg var spændt på, om der var andre med en lignende oplevelse.
Jeg så dem på Momentum i Odense torsdag. Smuk setting. Jeg kan godt forstå, at man kan blive pisset af af Horse Lords, for det var sådan set fint og lige efter bogen, som wonderfulspam skriver, men det var altså også noget ferskt. Det var OK til lige at blive mindet om, at Don Caballero engang fandtes og var fede, og guitaristen lavede et par gange nogle mønstre, der lød som Gang of Four og derfor var rare, men der var godt nok også meget 4/4 over det for at være mathrock.

Og det var, som om de forsøgte at mase så meget som overhovedet muligt sammen i hvert nummer - sådan, "hey, der er kun to instrumenter i det her stykke, kan vi ikke spille sax henover så?" og "OK, nu kører det, så skal vi også have hidsig koklokke op i fjæset på alle." Det var en meget lidt åndbar musik. De gav ikke rum til de enkelte motiver, der dukkede op, bortset fra en enkelt gang, hvor guitaristen fik lov til at spille alene i et par minutters tid, mens de andre sad, som om de havde børneorm, fordi de ikke måtte gå amok på koklokken eller blæse sax, eller hvad de nu ville. Men på den anden side var der nok egentlig heller ikke så mange af melodierne, der faktisk ville kunne bære at få luft omkring sig.

Men altså, alt i alt var det faktisk OK på trods af ovenstående indvendinger. Jeg sad og rockede i min stol, okkedog. Det var bare slående, hvor lidt der blev talt om koncerten ude i baren bagefter. Det var sådan, "nåh, de lød som Don Caballero, hva?" "Ja." "Ja. Nåh, skal vi snakke om børn og drikke øl?"

Profil Hjemmeside 

Titel: Re: Jazzhouse: RICHARD DAWSON / ALICE COLTRANE / THE NECKS
Brugeravatar

Hey husk lige Richard Dawson + Æsmet i aften. Hvis det ikke bliver fremragende æder jeg min gamle hat.

Brugeravatar

Geografisk sted: Working class hero.
Spotify: 114022072
Lol skal se Juana Molina græder.

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Brugeravatar

Håber det var #worthit for hold nu helt kæft da, Dawson var ude af denne verden.

Brugeravatar

Han var helt fantastisk, men ærgerligt at han ikke spillede #hittet!

Jeg elsker Æsmet.

Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Det der Coltrane arrangement; er det kun et kor, eller er der også musik?

Profil Hjemmeside 

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 625 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63  Næste

Alle tider er UTC + 1 time