Dato og tid er 15.12.2017 07:28:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel: Re: 06/11: Blood Incantation, Anatomia, Spectral Voice på Lo
Brugeravatar

Geografisk sted: På pension
PeterEllermann skrev:
Vil Special Voice være noget for mig?

Det tror jeg, ja.

klap vil du have.
Stolt som en pave
modtager du skænd
som en nådegave.
- Uddrag fra digtsamlingen “Hviskende brise” af Prins Henrik

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Working class hero.
Spotify: 114022072
Nå okay.

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Brugeravatar

Geografisk sted: Nbro
Min umiddelbare dom over Spectral Voice (fik kun sidste nummer med af Anatomia, og missede Blood Incantation - mandagskoncerter :x :roll: ) og min umiddelbare dom var vist "true men lidt middelmådige". Ligesom en bog eller en film kan vokse på én, efter man er færdig med den, er koncerten imidlertid blevet siddende i kroppen på mig. Jeg har også fået hørt pladen et par gange nu, og efterhånden fremstår Spectral Voice som et af #åretsnavne.

Derudover var det en fornøjelse at hilse på nye og gamle bekendtskaber i SMC!

Brugeravatar

Fint valgmøde på Høvlen - borgmesteren holdte selvfølgelig lange brændtaler om Ozzy, Savatage og Belli.
Anatomia nåede jeg ik det store af. Det lidt jeg nåede var fint men meget doomed, er nok lidt mere til debuttens Autopsy stil. Basistens show med edderkoppehår i stemmeskruerne gav mig små nervøse trækninger.
Spectral Voice var rigtigt godt, men selvom jeg har fået lyttet til pladen nogle gange er jeg ikke helt med på hypen. Det er i mine øre en fin plade, men ikke oppe på årets metalplade niveau.
Så Blood Incantation var pisse godt! De spiller sindsygt og de har sangene! Er ret meget på linje med Enolas forundring over at det formåede at være så godt til trods for forsangerens ret douchede opførsel: “For real! Turn it down! This is not a Beach Boy koncert” - Stakkels lydmand, der var sgu da ikke noget galt med vokal niveauet til at starte med.

Brugeravatar

Geografisk sted: A place called Candied Island!
Helt til venstre, forrest for scenen: Vokalen var altså nærmest ikke-eksisterende i de første 1-2 numre af Blood Incantation. Så blev vokalen skruet op til at overdøve det hele i et nummer, så blev der skruet lidt ned igen og mod sidste halvdel var den perfekt. EHG snakkede også om manglende guitar i hele første halvdel, efter koncerten. Under alle omstændigheder forstår jeg godt når en teknisk onanist ikke får sin perfektionistiske vilje, men der er ingen grund til at være en douche about it.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Men hans anker var jo at vokalen var for høj? Stod midt for - og der var vokalen på et meget passende niveau i starten, indtil det blev beordret skruet meget mere ned til knapt hørbart. Er helt ok med controlfreak perfektionismen, det er sikkert en af forklaringerne på hvorfor de er så gode. men alt det brokken (synes heller ikke man er stand til at vurdere hvordan lyden er i salen når man står på scenen, men det er måske bare mig.) river jo en ud af ens fede transcende metal nirvana. Jeg undres jo også mest over at tiltrods de mange bitche-pauser var en skide god koncert.

Brugeravatar

simonvt skrev:
Men hans anker var jo at vokalen var for høj? Stod midt for - og der var vokalen på et meget passende niveau i starten, indtil det blev beordret skruet meget mere ned til knapt hørbart. Er helt ok med controlfreak perfektionismen, det er sikkert en af forklaringerne på hvorfor de er så gode. men alt det brokken (synes heller ikke man er stand til at vurdere hvordan lyden er i salen når man står på scenen, men det er måske bare mig.) river jo en ud af ens fede transcende metal nirvana. Jeg undres jo også mest over at tiltrods de mange bitche-pauser var en skide god koncert.
Synes det lyder ret vildt, at der har været så stor forskel på lyden taget betragtning af at vi har stået max 5-6 meter fra hinanden. Det lyder som to vidt forskellige oplevelser vi har haft. Altså de har begge været med irritationer, men på hver sin måde. Så meget plejer Loppen heller ikke at sejle med lyden.

Er enig i din parentes og altså, hvad ved bønder om agurkesalat?

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Internetistan
Jeg stod oppe foran lige i hjørnet til højre (hvis man har face mod scenen), og der var intet problem med lyden. Det er godt nok et underligt lokale at spille op, men det lyder mærkeligt, at vi har haft så forskellige oplevelser af det. Det kan være simonvt og jeg havde forvildet os ind i Loppens bermudatrekant af god lyd.

Brugeravatar

Enola Gay skrev:
Jeg stod oppe foran lige i hjørnet til højre (hvis man har face mod scenen), og der var intet problem med lyden. Det er godt nok et underligt lokale at spille op, men det lyder mærkeligt, at vi har haft så forskellige oplevelser af det. Det kan være simonvt og jeg havde forvildet os ind i Loppens bermudatrekant af god lyd.
Loppen har bedst lyd omkring midt for og til højre, men der kan man aldrig se en skid når man er to lorte høj og hr. 3 meter høj maser sig foran. Men synes altså ikke at det plejer at være så følsomt for knapdrejerier til venstre for scenen.

Hvoromalting er, er det ligegodt sindssygt at det er en dødsmetalkoncert der skal kridte banen op i forhold til lyd derinde.

Profil Hjemmeside 

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time