Dato og tid er 23.11.2017 00:40:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Sigur Ros i Forum
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstadsområdet
not_batman skrev:
det var en solid 2/6'er... lyden var overraskende god, og lyset var da meget pænt...... men bandet kunne slet ikke trække så stor en venue. og med fare for at lyde totalt gammelfar, så var selve den musikalske oplevelse alt for enerverende, det føltes i lange perioder som at stå i koldt mudder og høre en eller andet forvildet fyr stå og kalde på sauron

Umiddelbart lyder det som en 1/6, på trods af en god begyndelse.

Brugeravatar

Citat:
det føltes i lange perioder som at stå i koldt mudder og høre en eller andet forvildet fyr stå og kalde på sauron

Hvis det er en black metal koncert du beskrev havde det været en 6/6er.

And weave strange patterns on the snow

Brugeravatar

Geografisk sted: for enden af markvejen...
præcis! der er fed black/postmetal på stengade 1/11. det kunne blive fedt.

gaffa gav den 6/6 med en mur af tekst publiceret to minutter over midnat. det lugter underligt præfabrikeret

Brugeravatar

Geografisk sted: concrete desert
Tak for svar. Jeg er nu overbevist om at mit team traf en blændende ren beslutning med Fairport Convention > Sigur Ros. Jeg hørte Æegetis Burjyn (eller hvad FUCK den hedder) på mp3en og anlægget dengang i gymmeren. Dengang var det jo reel eskapisme at høre en homo syre ud på den måde. Men som forberedelse til #Forum2017 genhørte jeg både den og (), og havde samme oplevelse som not_batman beskriver så malende. Og så gad jeg sguda ikke høre e-bow på en guitar i år 2017 hvad fuck tænkte de. Og hopelandic... more like "no hopelandic for the kids" fordi det er for dødssygt.

Men hold nu en gråhåret fest hvor var FC-koncerten bare både hyggelig og stilet. Den del af middelklassen har dømmekraft, det er helt sikkert. Bandet kendte jeg ikke for alvor før koncerten, men de er jo fra Oxfordshire ligesom Radiohead, så der er intant karma den vej rundt. Og de fremførte en indfølt og dybt poetisk-lyrisk popsang 'Now Be Thankful', skrevet af en mand som jeg sidenhen har lært er en hidden gem i musikhistorien ("best-kept secret in the world of music" - John Peel), og lad mig bare sige det på den måde... det var et ånds-stærkt øjeblik, hvor jeg ikke tvivlede på at evigheden kan byde på både himmel og helvede. Måske var Sigur Ros helvede, og Fairport Convention på Viften i Rødovre.... himmelen.

Sidder og hører Fairport Convention, sangen 'Genesis Hall'. Det er dæleme da lige noget for jer her på foraet (forummet slap af jeg ved det godt men jeg er USTYRLIG). Hvorfor var I ikke på Viften i Rødovre? Det var klasse med klasse ovenpå i mange mange lag af klasse. Og billigere.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Beyond
Jeg synes nu det var den solide 4/6'er.
Andet sæt var klart bedst, men det var også svært at få en stemning op at stå i Forum til de mere stille numre i første sæt.
Et opturspunkt var da en stor del af publikum gik mellem første og andet sæt.

Jeg var der inde med min egen forælder, som dog godt kunne have brugt et sted at sidde ned undervejs i koncerten.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
Dejligt med flere Fairport Convention disciple. Glæd dig til du kommer til Richard Thompson som jo også stadig spiller og en gang imellem samme med dem.

Brugeravatar

Spotify: 113192036
Jeg quoter lige mig selv:

Citat:
Genesis Hall handler om at Richard Thompsons far var politibetjent, men et godt menneske - han blev så sat til at rydde en hippie-lejr eller et besat hus eller hvad det nu var, der hed Genesis Hall....

GENESIS HALL

My father he rides with your sheriffs
And I know he would never mean harm,
But to see both sides of a quarrel
Is to judge without haste or alarm

Oh, oh, helpless and slow,
And you don't have anywhere to go
You take away homes from the homeless
And leave them to die in the cold
The gypsy who begged for your presents
He will laugh in your face when you're old

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Bjert
Spillede Fairport lige så fedt i Rødovre som i denne video:

Ian Matthews har det rigeligt her, ser det ud til :) vanvittigt fed optræden

Brugeravatar

Geografisk sted: concrete desert
På stort set ingen måde. FC er pt en flok gamle nisser (på den seje eventyr-facon), og sad alle fem på en bred række og spillede 'hyggeligt'. Beat-aspektet var som alkoholmængden i en cider, og kunne sikkert skuffe mangt en udvasket naiv hippie, . (Violinisten var klædt som en beatpoet med memento-mori-malerier på hjernen, men humøret var højt og de lod til at elske opmærksomheden.) Men de spillede til gengæld indfølt og med flair for rumklang og en særlig bismag af liv-og-død Gandalf-livsklogskab bag ordene og melodierne. Og de kunne nok ikke have været mere ædru hvilket maksimerede præcisionen og friheden til at lege virtuost med deres rutiner.

Trommeslageren klarede sig dristigt gennem koncerten næsten udelukkende ved brug af et slags tamburin-setup, en slags rytme-shaker og en Roland HPD-20 'håndpad' med nogle næsten dubstep- eller slowcore-agtige chill slag (det fungerede men var måske lidt bizart også), og en 'stortrommetrigger', måske for at kunne bære det til og fra bandbussen.

Jeg var lidt useriøs i anmeldelsen ovenfor... 'hyperbole' ... max gas.... det var ikke himmelen... men de fortjener 5/6 Konger for indsatsen musikalsk, samt for fænomenal fan service med masser af anekdoter og cd-signering i koncert-pausen (krummer tæer... tyksmurt fan service må ALDRIG udløse bedre karakterer... de ville snige den op på 5 Konger uanset det... lige lave snigeren op i de fem konger du ved)

Jeg har ikke set nogen pro anmeldelser af koncerten, så ved ikke om man kan finde fotos af dem. Får associationer til Brian Wilson på Plænen tidligere i år, hvor heller ingen anmeldere kunne tænke sig at gøre et nummer ud af det. Til gengæld får vi en sending Sigur Ros-anmeldelser som ingen nogensinde får overblik over. Halvdelen kunne ligeså godt være skrevet på hopelandic og sendt direkte til hopeland hvor end det så er føj for katten. Skrevet med nutte-glimt i øjet, det var sikkert en glimrende queer oplevelse. :lol:

Om R Thompson... han har åbenbart lige smidt to akustiske udgivelser her i år. Og han er i øvrigt muslim. Om det hænger sammen med hans spændende alvorlige stemme det skal jeg ikke kunne sige. :shock:

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Spotify: 113192036
tårer skrev:

Om R Thompson... han har åbenbart lige smidt to akustiske udgivelser her i år. Og han er i øvrigt muslim. Om det hænger sammen med hans spændende alvorlige stemme det skal jeg ikke kunne sige. :shock:

Thompson kan være sjov, joker rimeligt meget mellem numrene til koncerter, og så er han i øvrigt MEGET moderat hippie-(Sufi)muslim.... skulle såmænd ikke undre mig hvis han har Salman Rushdie bøger stående i reolen, haha.

Tjeck fx denne video hvor han joker jovialt om Fairport dagene og Fairports lange navn, før han pludselig bliver alvorlig og spiller en spooky version af Fairport klassikeren "SHe Moves Through The Fair".

My young love said to me
"My mother won't mind
And my father won't slight you
For your lack of kind"

And she laid her hand on me
And this she did say
"Oh, it will not be long, love
Till our wedding day"

And she went away from me
And moved through the fair
And fondly I watched her
Move here and move there

And then she went onward
Just one star awake
Like the swan in the evening
Moves over the lake

Last night she came to me
My dead love came in
So softly she came
That her feet made no din

And she laid her hand on me
And this she did say
"Oh, it will not be long, love
Till our wedding day"

Profil Hjemmeside 

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time