Dato og tid er 15.12.2017 07:24:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: FoEG: Laraaji//Ash Nav//Videodrones//Cam Deas, 9. december
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
FoEG præsenterer: en aften i fordybelsens tegn med Laraaji (US), Ashtray Navigations (UK), Videodrones (DK) & Cam Deas (UK)

Billede

120 kr. / 150 kr. inkl. latter-meditations-yoga-workshop (!)

FB-event
Billetter

-----------------------------------------

LARAAJI (US)
Comedian turned mystic and master zither player Laraaji transforms KoncertKirken into a space of deep celestial immersion.

Performing on the streets of New York in the 70s Laraaji was spotted playing his trance inducing zither music by Brian Eno which resulted in the release of Ambient 3: Day of Radiance. Since then Laraaji has steadily and consistently explored and experimented with the percussive and transcendent sounds of the zither and other similar instruments. All Saints Records just released the twin albums Bring on the Sun & Sun Gong.

In recent years his career has been celebrated extensively, with two All Saints/Warp retrospectives 'Celestial Music 1970–2011' and 'Two Sides of Laraaji' as well as reissues of earlier albums. He has also collaborated with a new generation of underground musicians such as Sun Araw, their new LP Professional Sunflow (Superior Viaduct) being the fruit of the live shows they played together in 2014.

In addition to playing a live show, Laraaji will host a laughter meditation yoga workshop in the afternoon. The workshop has very limited capacity.

ASHTRAY NAVIGATIONS (UK)
With an ever-changing lineup centred upon Phil Todd, Ashtray Navigations have been active for more than 25 years and have a whopping 100+ releases in the books on such labels as Qbico, Siltbreeze, Blackest Ever Black and Spirit of Orr as well as Todd's own label Memoirs of an Aesthete. Known for their trippy and sometimes ritualistic live shows, Ash Nav will guide you through the calm fields of drone and raga into the depths of noisy, expansive rock where endless guitar figures swirl around bubbling synthesizers and fractured beats.

For their first Copenhagen concert since 2009, Ashtray Navigations is Phil Todd and Melaline O'Dubhshláine.

VIDEODRONES (DK)
Videodrones is the unholy marriage of Causa Sui drummer Jakob Skøtt and techno wiz Kristoffer Ovesen. Together, they fuse swirling arpeggios and 70's & 80's horror soundtrack dread with throbbing beats and basslines to create a sort of new age-y dystopia that sucks you in and spits you back out. Improvised synth madness at a breakneck pace that can and will go anywhere.

CAM DEAS (UK)
A 12-string virtuoso turned modular synth master, Cam Deas uses the organic sound of the guitar as the foundation for his explorations and modulations of timbre, tone and time. While the results are often eerie and abstract, there remains a human component to the maze of sounds produced by the innumerable patch cables, and a strange logic buried somewhere beneath the surface.

Senest rettet af wonderfulspam 17.11.2017 09:44:19, rettet i alt 4 gange.

Titel: Re: FoEG præsenterer: Laraaji (US) m.fl., KoncertKirken 9. d
Brugeravatar

Lyder sindssygt godkendt.

Brugeravatar

Kunne også blive noget giftigt lort. Latterworkshop???

And weave strange patterns on the snow

Brugeravatar

Det her holder i al fald meget godt. Latterworkshop holder jeg mig fra. Der er sgu ikke noget at grine af.

Brugeravatar

Jeg forstår godt jeres skepsis ang. latterworkshoppen, og det er helt sikkert ikke noget for alle. Men så alligevel: da Laraaji afholdt to yogasessions på Unsound i 2015 var min indstilling den samme - jeg har det ok med meditation, ambivalent med latter, og yoga og workshop er på min top 10 over kræftfremkaldende ord - men efter at have været til en talk med Laraaji, kunne det ikke gå stærkt nok med at komme op på festivalkontoret og få købt billet til en af hans workshops. Og det var så fantastisk, at jeg overvejede at købe billet til nr. 2 også.

Hvis man har et minimum af naivitet og glæde bag sin skal af kynisme - usandsynligt her på svingninger, I know - vil jeg anbefale det på det kraftigste. Og det er ikke fordi jeg har sælgerhatten på, de ekstra 30 kr. vi tager for workshopbilletten går alligevel bare til at dække leje af det rum i KoncertKirken, hvor seancen kommer til at foregå.

Er man fuldstændigt uinteresseret i workshoppen, kan jeg meddele, at der kommer tre navne mere på programmet. Vi håber at kunne offentliggøre de første to inden så længe.

Brugeravatar

Geografisk sted: Stanford University
Jeg synes det er virkelig blæret at I gør det.

Titel: Re: FoEG: Laraaji//Videodrones//Cam Deas, KoncertKirken 9. d
Brugeravatar

Så blev aftenen lige lidt vildere. Billetter her: www.foeg.dk/laraaji - der er stadig masser tilbage, men jeg tror ikke det bliver ved med at være tilfældet.

Der kommer ét rimelig opperen navn mere inden for en uges tid.

Titel: Re: FoEG: Laraaji//Ash Nav//Videodrones//Cam Deas, 9. decem
Brugeravatar

Der gik lige lidt mere end en uge, men det er stadig rimelig opperen: Ashtray Navigations tilføjet!!

Shit, jeg glæder mig til den her aften. Lige høre lidt next-level modular synth efterfulgt af ren kosmisk glæde, så et syreraga-show der efter forlydende går over i decideret rock og slutte af med en ordentlig techno-horror-koger. SES!

Brugeravatar

sygt sygt sygt nok mand! Fuck!

Brugeravatar

Godt en uge til den her. Jeg tror det bliver en flot aften. Vi gør hvad vi kan for at gøre Koncertkirken så indbydende som muligt hvad angår lys, visuals, pausemusik og så videre - alle de ting, vi gerne ville gøre til fulde hver aften på FoEG, men som der sjældent er overskud til.

Hvis I vil gøre FoEG en kæmpe tjeneste, så køb lige en forsalgsbillet. Så kan vi lettere konfigurere rummet ift. antallet af gæster, og vi behøver ikke have for mange søvnløse nætter pga. usikker økonomi.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time