Dato og tid er 25.11.2017 08:30:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Københavns undergrund efter aflysningen af Psych Fest
Brugeravatar

Geografisk sted: Vesterbro
Det er virkelig på alle måder trist.

Cph Psych Fest 2016 var en af de bedste festivaler, jeg nogensinde har været på. Programmet var sindssygt godt, stemningen var helt i top under hele festivalen, og alle bands, jeg så, levede fuldstændig op til mine forventninger.

Personligt syntes jeg, programmet var så ambitiøst, at jeg frygtede for, om det økonomisk set kunne hænge sammen, men der var mange mennesker til festivalen, og med støttekroner, aftaler med spillesteder, eventuelle sponsorer osv. er det svært at vurdere de økonomiske konsekvenser som almindelig gæst.

Men mest af alt synes jeg, at det er virkelig synd for arrangørerne, som tilsyneladende har lagt et kolossalt arbejde i arrangementerne. Alle, der har været involverede i mindre musikarrangementer, ved, at man skal lægge meget arbejde i det, og at det kan være svært at få til at løbe rundt økonomisk. Man skal virkelig brænde for det, før det er indsatsen værd.

Nu håber jeg bare, at det ikke har uoverskuelige (økonomiske) konsekvenser for folkene bag festivalen, og så må vi håbe, at der kan laves lignende arrangementer i fremtiden.

Musikalske subkulturer i København er desværre en uddøende race.

Edit. Ny tråd [/Red]

Titel: CPH PSYCH FEST 2017 12-14 oktober
Brugeravatar

Geografisk sted: nation of islam
Det er bare rigtig øv! :-(

Profil Hjemmeside 

Titel: Re: CPH PSYCH FEST 2017 12-14 oktober
Brugeravatar

J Spaceman skrev:

kan du uddybe det?

edit: Jeg spørger af oprigtig nysgerrighed, det var ikke sådan en "hvad fanden snakker du om, mand!?"

Brugeravatar

Geografisk sted: Vesterbro
00Void skrev:
J Spaceman skrev:

kan du uddybe det?

edit: Jeg spørger af oprigtig nysgerrighed, det var ikke sådan en "hvad fanden snakker du om, mand!?"

Helt fint. :)

Det kan være, jeg tager fejl, og at der bare opstår en masse nye subkulturer, som jeg ikke kender noget til, men jeg observerer bare, at musikken bliver klart mere ensrettet i det københavnske natte/klubliv. Den mig bekendt sidste tilbageværende gothklub, Totentanz, har valgt at stoppe med at lave arrangementer pga. "for lidt opbakning", og psychfesten lukker så også ned. Da jeg flyttede til København for 11 år siden var der en del barer og klubber, som havde en trods alt rimelig god musikprofil set fra min vinkel, mens der de seneste år kun var Drone tilbage. Nu er de så også lukket ned.

Sidst, jeg var i Berlin, snakkede jeg med en veninde derfra om musiklivet i København, og mit svar til nærmest alle genrer og subkulturer var det samme, nemlig at det ikke længere eksisterede i København. Hun havde selv en klubaften, hvor de spillede punk, post-punk, goth, industrial, ect., og baren ved siden af kørte rockabilly-stilen. Jeg har været til den fedeste punkfestival dernede, og elektronisk musik skulle angiveligt være det helt store. Jeg har også været til et gennemført oldshool indiepop-arrangement dernede. Min generel oplevelse er bare, at der er miljøer for det hele, og at deres arrangementer er gode og gennemførte.

Berlin er selvfølgelig noget helt særligt, og det kommer København aldrig til at hamle op med, men desværre minder byen mig mere om Aarhus i nullerne end f.eks. Berlin pga. den manglende diversitet i nattelivets musikudbud, hvor jeg for nogle år siden så København som en by, hvor der var lidt større ambitioner.

Punkmiljøet omkring Ungdomshuset, Mayhem og den der Sidereal Dreams Festival er blevet gentrificeret af den pænere middelklasse med dertilhørende politisk korrekthed. Indiepop-steder som Din Nye Ven findes ikke længere (i den form), røvballemiljøet på steder som Märkbar består efterhånden kun af et par gamle bitre alkoholiserede mennesker. Er der overhovedet et sted, som spiller indie-agtige hits som The Smiths, Sonic Youth, Joy Division, Talking Heads, Gang Of Four, ect.?

Senest rettet af J Spaceman 21.10.2017 14:57:18, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
Lygtens Kro er en oase. Ellers er jeg tilnærmelsesvis enig ( :shock: ) med Basmanden.

Brugeravatar

Geografisk sted: På tønden
J Spaceman skrev:
Er der overhovedet et sted, som spiller indie-agtige hits som The Smiths, Sonic Youth, Joy Division, Talking Heads, Gang Of Four, ect.?

Sway, vil jeg gætte på. De spiller stadig det samme, som de gjorde i 2006, og ud over The Smiths kan du sikkert også være heldig at høre Peter, Björn & John.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Burn :D

And weave strange patterns on the snow

Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
Er Sway også flyttet fra Århus, nu? Så er det vel Badstuen næste gang. Spiller DJ Caine og DJ Land ikke stadig Veto og Interpol til en eller anden evig morgenfest et sted?

Brugeravatar

Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans
Technoundergrunden har næppe haft det bedre siden de tidlige halvfemsere end den har nu. Bare fordi du ikke bryder dig om en given subkultur, betyder det ikke at den ikke findes. Derudover: Burn!

Geografisk sted: Dodge City
Hvad med Musiksmag? Godt nok nogle år siden, jeg sidst har været der, men mindes da et enkelt Smiths-nummer eller to....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time