Dato og tid er 14.12.2017 03:36:54

Alle tider er UTC + 1 time

Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Jeg vil være fan!

Ved ikke om der overhovedet er nogen som kan følge mig her... Det er selvfølgelig ikke fordi jeg ikke kender mange fede, gode, stilfulde bands fyldt med karismatiske, dygtige, lækre, og bla bla bla... musikere som man kan beundre og være fan af MEN: for det første er de stort set alle sammen bands som for længst er holdt op med at eksistere (Love, Silver apples...) eller også er der bare et eller andet som gør at de ikke holder alligevel... Interpol for at tage et eksempel - deres nye plade er jo ikke så god som alle havde håbet.
Et andet problem kan være at gruppen er så undergrund/obskur at det er svært at finde nok information (og musik for den sags skyld...) til at kunne kalde sig egentlig fan. fx.: sunburned hand of the man, no necks blues band, animal collective...

Jeg ved ikke hvorfor men jeg savner dengang jeg holdt af nogle musikere og vidste at jeg ville kunne lide det næste album de kom med lige meget hvad... og jeg savner at kunne dyrke noget mere ved et band end bare musikken (som selvfølgelig er det vigtigste!)

Lige nu tror jeg at den sejeste gruppe jeg kan komme i tanke om er: Sagor & swing. tjek selv: http://images.google.dk/images?q=Sagor+ ... C3%B8gning :lol:

Swingerne her har sikkert ikke samme problem fordi der bliver ved med at komme nye "indie bands" eller også opstår nogle af de gamle igen og så kan man jo altid blive fan... igen... igen (hostpixieshost)

Titel: Re: Jeg vil være fan!
Brugeravatar

Geografisk sted: 25.09.1955 in Lippstadt
Blu3flame skrev:
Interpol for at tage et eksempel - deres nye plade er jo ikke så god som alle havde håbet.

Nej, men næsten. Den er i hvert fald god. Jeg tror ikke de kan lave noget hø, så dem er jeg fan af.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: next to a pink princess with my hair in a mess
Blu3flame skrev:
Swingerne her har sikkert ikke samme problem fordi der bliver ved med at komme nye "indie bands" eller også opstår nogle af de gamle igen og så kan man jo altid blive fan... igen... igen (hostpixieshost)

Hvis man er ægte fan af et band, der går i opløsning og så genopstår, så bør man vel tage det med også og så ud fra, hvad der kommer ud af genforeningen vægte, om man synes det nu var en god ide eller ej.

Jeg er f.eks. utrolig glad for, at både Wedding Present, House of Love og Duran Duran er genopstået, omend man i sidstnævnte tilfælde kan undres om deres bedste værker ikke er bag dem.

Kort sagt - i mine øjne bliver man ved med at være fan, hvis musikken var god, også selvom det der bliver lavet nu er noget møg. Man er vel i så fald "bare" fan af det gamle de lavede.

Giver det mening?

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Søerne/H.C.Ørsted Institutet
Lekkim skrev:
Giver det mening?

Jamen selvfølgelig gør det det, du har skrevet mange andre uforståelige indlæg uden at stille det spørgsmål tilsidst. Men i dette tilfælde kan jeg ikke svare andet end "Ja det giver sgu fuldt ud mening det du siger der".

TN: Jeg skulle ikke drikke rødvin for mig selv

Lekkim skrev:
Blu3flame skrev:

Hvis man er ægte fan af et band, der går i opløsning og så genopstår, så bør man vel tage det med også og så ud fra, hvad der kommer ud af genforeningen vægte, om man synes det nu var en god ide eller ej.

Jeg er f.eks. utrolig glad for, at både Wedding Present, House of Love og Duran Duran er genopstået, omend man i sidstnævnte tilfælde kan undres om deres bedste værker ikke er bag dem.

Kort sagt - i mine øjne bliver man ved med at være fan, hvis musikken var god, også selvom det der bliver lavet nu er noget møg. Man er vel i så fald "bare" fan af det gamle de lavede.

Giver det mening?

Enig - jeg ville også være glad hvis et band som Love genopstod (det har de vist gjort et par gange...?) men det er trist hvis man på forhånd kan sige at det nye materiale aldrig vil kunne matche det gamle...

Det er heller ikke det som er mit problem men netop at der ikke er nogen grupper som er så cool og samtidig laver så god musik at man KUN KAN være fan... Interpol er et godt bud - de har attitude, stil og gode tekster og musik meeen så faldt de alligevel af på den på antics... måske er jeg bare for kræsen :(

Brugeravatar

Geografisk sted: next to a pink princess with my hair in a mess
Indiehead skrev:
du har skrevet mange andre uforståelige indlæg uden at stille det spørgsmål tilsidst. Men i dette tilfælde kan jeg ikke svare andet end "Ja det giver sgu fuldt ud mening det du siger der".

Nå... øh - ok...

men så...

tak..

eller?

:roll:

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Lekkim skrev:
Indiehead skrev:
du har skrevet mange andre uforståelige indlæg uden at stille det spørgsmål tilsidst. Men i dette tilfælde kan jeg ikke svare andet end "Ja det giver sgu fuldt ud mening det du siger der".

Nå... øh - ok...

men så...

tak..

eller?

:roll:

:lol: Ja jeg skulle måske have skrevet "Giver det nogen mening?" Hvorefter du kunne have svaret "Nej"

Indiehead skrev:
Lekkim skrev:
Giver det mening?

Jamen selvfølgelig gør det det, du har skrevet mange andre uforståelige indlæg uden at stille det spørgsmål tilsidst. Men i dette tilfælde kan jeg ikke svare andet end "Ja det giver sgu fuldt ud mening det du siger der".

TN: Jeg skulle ikke drikke rødvin for mig selv

Det er der sgu ikke nogen der tager skade af. Personligt vil jeg se lidt på den Carolus-juleøl, min svigerinde gav mig i gave...den ser god ud.
Jeg er Interpol-Metallica-Radiohead fan. De tre vil jeg købe et nyt album med, til hver en tid.
Måske også nok Portishead. Og Elvis, men sådan er der så meget.

Titel:
Brugeravatar

Er det ikke muligt at være fan af et opløst band?

Titel:

Indiehead skrev:
Er det ikke muligt at være fan af et opløst band?

nej! har du nogensinde mødt en beatlesfan for eksempel din naive stakkel?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time