Dato og tid er 16.12.2017 21:39:25

Alle tider er UTC + 1 time

Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 371 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Brugeravatar

reckoner skrev:
hvis du nogensinde dukkede op til de gode koncerter ville du vide, at jeg danser, synger med og generelt er alt andet end en akademikerbrille
og endda også når det drejer sig om en enkelt mand og en akustisk guitar på et lille kunstgalleri i berlin med under tyve betalende gæster. hvem der dog besad din energi. suk.

Profil Hjemmeside 

Titel:
Brugeravatar

Professoren skrev:
Der er virkelig så meget musik jeg elsker, som er lavet af fuldstændige outsidere, næsten ingen kender eller gider beskæftige sig med.

Lyder spændende. Har du lavet nogen lister ifm. diverse svingninger top50 optællinger eller har nogle guldkorn du vil af med?

Titel:
Brugeravatar

Ang. min afklaskning fra Palesaint, så er der ingen grund til at fortsætte den diskussion. Måske misforstod jeg dig og så er det da bare ærgerligt. Jeg mener dog jeg lidt forsøgte at forholde mig til reconers indlæg. Men de er så lange og ... Essensen af meget af det reconer har skrevet, har jeg tolket som om VU mere eller mindre skulle være den moderne rocks vugge. Dem der definerer al rock i dag. Sikkert misforstået og overforolket. Om ikke andet mener jeg ikke det er sådan. Og hvis VU skal vælges ud fra det, så er det ikke mig!

Definér respekt! Ja, ellers kommer vi vel ikke videre.

For mig er det alene noget med om den/det omtalete musiker/band rammer noget. Ganske enkelt og ikke andet. Jo, så måske noget med, at jeg er imponeret. Måske endda tangerende til noget religiøst - (ja, ja, slap så lige af ikk'!)

De tre musikere jeg respekterer mest er: Neil Young, PJ Harvey og Josh Homme. Forklaringen på dette er lang og følelsesladet og kan nok kun forklares til ligesindede over øl og hygge. De rammer mig bare og jeg nyder det de laver. Jeg synes det er fantastisk og derfor har jeg respekt for dem. Ikke længere.

Neil Young har lavet en del afbrændere, men det betyder ikke noget i den store sammenhæng for mig. Jeg elsker musikken og jeg elsker stemmen. Det berører mig og jeg kan blive dybt bevæget over mange af hans sange. Og sjovt nok smitter det af i andre sammenhænge. Min bedste ven siden ´82 har det på samme måde - og det giver os en samhørighed, og mærkeligt nok smitter respekten af. Jeg respekterer på samme måde andre mennesker, der har et passioneret forhold til NY. Ex Bongzilla, der har den mest omfattende NY bootlegsamling, jeg har set - eller som da jeg besøgte Foxy første gang og hun havde NY filmplakat hængende - bang! - sådan! Det rammer noget udefinerbart. Meget lidt intellektuelt ...

Derfor var jeg også så glad for den første afstemning. Den viste, at når folk skulle vælge fra og vælge fra hele tiden. Tja, så snævrede det hele lige præcis ind til at NY var den musiker som vandt! Så det må jo være fordi han lige præcis besidder noget, der åbentbart kan ramme flertallet - selv herinde!

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: cities of the red night
Tomsen skrev:
Josh Homme.

hvad er det?

'b

Titel:
Brugeravatar

børge skrev:
Tomsen skrev:
Josh Homme.

hvad er det?

'b

queens of the stone age, Kyuss og mange andre

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: København S
børge skrev:
hvad er det?
Kyuss/Queens of the Stone Age/Eagels of Death Metal

@Tomsen: Du skelner stadig ikke særlig meget imellem hvad du respekterer og hvad du bedst kan lide. Palesaint skrev tidligere at han i princippet respekterer stort set alle de kunstnere, der var opstillet i Lekkims afstemninger - og udover, at jeg har det på samme måde - så er det jo netop det, der er pointen: Man kan da sagtens respektere noget man sjældent hører, måske endda noget man ikke kan lide...

Vi spørger lige igen: Hvilke faktorer er vigtige for vores respekt? Er det nok at være pissehurtig på guitaren, eller kræver vi at en kunstner skal være nyskabende osv? Tomsen's kandidater er alle gode - men hvorfor? Jeg giver reckoner ret i at det aftvinger enorm respekt at grundlægge noget - men det kan da sagtens være at Neil Young besidder nogle egenskaber, der gør at han alligevel indhenter Dylan - men hvilke Tomsen?

Profil Hjemmeside 

Titel:
Sikke en lang tråd. Er der nogen der har foreslået Elvis Presley eller Louis Amstrong.

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
Musikministeren skrev:
Sikke en lang tråd. Er der nogen der har foreslået Elvis Presley eller Louis Amstrong.

ja og nej. Men viskarne foreslog vist en eller anden neger.

Titel:
Brugeravatar

du skal ikke kalde Nat King Cole for neger. Du kan kalde ham brunet smør i form. Ikke neger.

Profil Hjemmeside 

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: cities of the red night
burde vel egentlig hedde nat king cool

'b

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 371 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38  Næste

Alle tider er UTC + 1 time