Dato og tid er 13.12.2017 09:53:51

Alle tider er UTC + 1 time

Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 189 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Dolly Parton - Forum - 25/09
Brugeravatar

Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen
Helt enig i alt, Eini. Der er nogle meget paranoide svingere ombord. Ikke "Illuminati styrer jeres hjerner"-paranoide, men tråden er jo også ung og i selskab med tvillingetråden om hvor fedt rockisme er, er jeg sikker på, vi kan nå derhen.

Brugeravatar

Spotify: 113192036
eini skrev:
Jeg har ikke skrevet om eller hørt moderne popmusik i en del måneder nu.

Ja, du er da praktisk taget gammelmands-rockist ifølge din last.fm... Springsteen, Townes Van Zandt, Byrds, Crosby Stills, Beach Boys, Dylan etc. ligger i top.

Så meget for pop-mafia teorierne.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Sådan af ren interesse spædet op med en god del indignation, hvad er det så af det Ali har skrevet, som I synes er så fantastisk rigtigt og velargumenteret? Og som et delspørgsmål dertil: Hvad er det af det jeg har skrevet, som I ikke synes er det? Jeg har efter bedste evne forsøgt at argumentere for, hvorfor a) jeg ikke bryder mig om popmusik som sådan, b.I) lidt for meget country af det jeg har hørt lyder lidt for tæt på dansktop, til at jeg kan digge det, og b.II) hvad det er der gør country til god dårlig smag og dansktop til dårlig dårlig smag. For det har jeg så fået 10+ indlæg i stil med "årh hvad, Jon A er flyttet til Bornholm, han er en færdig mand, det rabler fuldstændigt for ham nu!" Tag jer fucking sammen, Svingninger, I skuffer mig.

Flere spørgsmål: Hvorfor er det at enhver længere diskussion herinde skal munde ud i en diskussion om diskussionsformen? Det er snart lisså automatisk, som at Gregor på et tidspunkt begir sig ud i en længere, lettere vaklende analyse, som ingen af os sådan rigtig får læst, men som ikke desto mindre får phisteria til at fnyse at han hader studerende.

Og hvorfor er der ingen der gir Spaceman credit for at han faktisk har bidraget med helt vildt meget seriøs diskussion på Svingninger på det seneste? Hvad har popmafiaen bidraget med? At være fornærmet og hifive hinanden for deres eklektisk elendige smag?

@ okker: Hvad Rudi sagde. Men tak for buddet.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen
Points to consider:
- Os der tog til Dolly Parton, i hvert fald undertegnede, synes ikke country er "god dårlig smag," men god smag. Dansktopsammenligningen og det med den dårlige smag og kitsch og mellem linjerne ironiskdistance er din egen opfindelse. De tre, jeg var afsted med, var alle begejstrede, fordi det var godt - ikke fordi det ikke var.
- Hvorfor skal en koncerttråd - ligesom en R'n'B-tråd og en poptråd og en Gaga-tråd fyldes med jeres evindelige mundlort om at I ikke kan lide det, tråden handler om, samt insinuerende indlæg om, at de der kan ikke fatter noget. Hold jer væk, hvis I synes det er så forfærdeligt. Er det fordi, I vil slås? Er det det? Hvorfor fanden gider I ellers?
- Efter du har været efter country og deres påstået homofobiske traktortrækfans over ti sider, siger du så ja tak til at modtage et countrymix, så du kan se, om det er noget for dig. Det kunne man jo også have undersøgt inden man kørte ud af en tangent. Kom nu the fuck on!
- Spaceman er en kegle. Jeg kan ikke se, der skulle være noget nyt under solen. Så er det svært at give ham props for det.
- "Eklektisk elendig smag." Du har ret, det er os, der skaber os, og ikke er fordrende for diskussionen [/sarcasm]
- Poppen nægter du så helt at give en chance via et mix, men konstaterer alligevel at også den er noget lort.
- Ali har ret i, at det gør svingz bedre, at man ikke bliver udstillet, fordi man ikke hører det mest obskure musik, der kan opdrives, men i stedet kan se noget godt i et bredere udvalg. Det er I reaktionære profiler jo så efterhånden ved at have fået afmonteret igen, og tillykke med det. Det er jo ikke fordi den såkaldte popmafia (Jesus!) ikke vil skrive længere indlæg om musik. Man gider bare ikke, når man gang på gang skal høre lort fra folk, der som dig, Jon A, ikke aner, hvad de taler om. Det er spild af tid. I har jo besluttet jer på forhånd.
Noget andet godt ved kommentaren af Ali er, at han påpeger jeres lave diskussionsform. Eksempel:
Citat:
Antal sider før der blev skreget "homo!" i en countrytråd: 5. Så' der traktortræk.

Lad mig omformulere: "Så! Værsgod at uddybe jeres holdninger, som jeg i øvrigt ike tager alvorligt, fordi I er dumme og intolerante." Du ved jf.:
Citat:
Popmusik gør folk dumme og intolerante, og så er det sådan set ligemeget om den pop er Madonna, Kandis eller Dolly Parton

Og så sidder du og whiner over, ingen gider diskutere med dig? Tag dig fucking sammen, Jon A!

Brugeravatar

Spotify: 113192036
Hele den der pop vs rock diskusion bunder vel grundlæggende en en pubertets-agtig indstilling verden hvor alle mennesker skal deles op i flippere, disc'ere/poptøser, hip hoppere etc. Nej, brug af distortion og disonans i populærmusik gør ikke nødvendigvis musikken bedre end hvis der er tale om poleret pop-produktion. Get over it! Hør noget jazz eller klassisk i stedet, for her ER der vitterligt tale om selvstændige genrer (på nær vokaljazz, som vel også er en afart af pop-musik). Rock og pop, who the fuck cares about the difference, it's all the same.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

@ gigantic: Hvis du virkelig ikke kan se det tragi-/komiske i at Svingningers selvproklamerede über-hick lige kommer ind fra højre og råwer "HOMO!" i en tråd om en genre, der har ry for et publikum, der står sådan ret klippefast i deres tro på de traditionelle værdier, og så oven i købet i en tråd om en kvinde, der ikke desto mindre er homoikon, så er du godt nok længere oppe i dit eget bonderøvhul end jeg havde frygtet.

Antal sider i en countrytråd før der blev spurgt om jeg ville slås: 17. Så' der traktortræk.

Desuden er det countryfansne der mener at jeg ikke ved en skid om country, selvom jeg ret tidligt har skrevet at jeg har prøvet at lytte til forskelligt country, men altid er kommet frem til at det af det der tiltalte mig mest/overhovedet, var det de lå længst væk fra den traditionelle countrys halbalstemning. Det forstod Utah, men tilbød at prøve at vise mig andre sider af countryen for at overbevise mig om at det ikke altsammen var enten americana eller frynseskjorter, og det sku man da være et skarn hvis man ikke tog imod.

[Edit]
@ La Mouche: Kan du overhovedet huske at vi for nogle sider tilbage diskuterede forskellen mellem at gå efter en lyd og at gå efter en melodi?

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

hold kæft hvor er det fedt i er så open minded! thumbs up! og hvor ville det være cool hvis der også var en der ture være til dansk top!! topmålet af god stil!!

Brugeravatar

Der er da flere der gentagne gange har nævnt at der skam findes god dansktop. John Mogensen som det mest åbenlyse eksempel.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Iøvrigt er det lidt forvirrende hvad der egentlig bliver diskuteret nu. Det virker da rimelig meget som om folk efterhånden har forstået hvor hinanden står...

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Jon A skrev:
Hvad er det af det jeg har skrevet, som I ikke synes er det [rigtigt og velargumenteret]?
Først og fremmest er din kritik ukonkret og præget af uvidenhed. Der er ikke nogen Dolly Parton-fans her, der ikke medgiver, at hun har lavet dårlige sange. Spørgsmålet er altså, om hendes bedste sange er gode eller ej. Det ville klæde dig at kritisere specifikke sange, som hendes fans synes er gode, og det ville især klæde dig at kritisere sangene med udgangspunkt i, hvad de forsøger at opnå. Hvis du ikke synes, det er besværet værd at sætte dig ind i genren og sangene, så må du finde dig i, at andre ikke synes, din mening er særligt relevant.

For mig at se er det mest håbløse, du har skrevet, dog at bestemte genrer (ikke kunstnere eller sange eller plader, men genrer) gør folk "dumme og intolerante". Vi må have helt forskellige definitioner af intolerance, for for mig lyder det ekstremt intolerant og en lille smule dumt at lægge hele genrer for had, endda uden at gide gøre en indsats for at tilegne sig (eller i hvert fald give udtryk for) en forståelse af genrens virkemidler og værdier.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 189 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Næste

Alle tider er UTC + 1 time