Dato og tid er 14.12.2017 03:32:25

Alle tider er UTC + 1 time

Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 189 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Dolly Parton - Forum - 25/09
Brugeravatar

Geografisk sted: 22081970
satirejohn skrev:
Der er da flere der gentagne gange har nævnt at der skam findes god dansktop. John Mogensen som det mest åbenlyse eksempel.

Four Jacks var da også fede, og Otto B. var kongen, og regnes de ikke som Dansk top?

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Spotify: 113192036
Jon A skrev:
@ La Mouche: Kan du overhovedet huske at vi for nogle sider tilbage diskuterede forskellen mellem at gå efter en lyd og at gå efter en melodi?

Nej, Jeg indentificerede mig meget med den der pige-fisk med korttidshukommelse da jeg så Pixar's "Finding Nemo".

Profil Hjemmeside 

Wow- den her tråd er...mayn, jeg har lige læst den fra side 1, fantastisk underholdning.
Selvhøjtidelige musiknørder er det fedeste der findes, overhovedet, overalt.
Tak tak tak til alle implicerede for en kongetråd, må den fortsætte længe endnu.

Brugeravatar

Nej, nu melder jeg må sgu også ud af musiktrådene, nu orker jeg det ikke længere. For mig er det nu nok bog-, film- og tv-trådene som jeg ikke vil kunne lade være i fred. Men at skrive om musik herinde, det er sgu ikke besværet hver længere. Medmindre man altså bare vil namedroppe nye navne for folk, og det har jeg aldrig rigtig syntes var interessant.

Men altså, så slemt er det heller ikke. Fra dem, som rent faktisk har haft noget at sige i debatten, så har tonen været hård, men så er det heller ikke værre. Og der er jo sådan set ingen, som direkte har sagt noget til mig. Men der er tonsvis af steder, hvor jeg kan finde ny musik, der er mange steder, hvor jeg kan læse om musik, og der er også steder hvor jeg kan skrive om musik. Og alle stederne, som jeg ellers bruger, kan man være i fred for den slags kommentarer, som phisteria netop har givet et uhørt meningsløst eksempel på. Med så mange andre steder, så er grænsen for hvad man kan tillade sig herinde, både med hensyn til fremmedord og emnevalg, før man får smidt et eller andet nedladende i nakken, simpelthen alt for lav. Det giver sgu ikke mening at bruge så meget tid på det mere.

Og så man måske sige at jeg kommer i karambolage med retningslinjerne, som jo siger, at målet med svingninger er: At bidrage løbende til udvekslingen af informationer og meninger om musik. Hvis du alene frekventerer Svingninger med det formål at diskutere alt muligt andet end musik, bedes du overveje at finde andre fora på nettet, hvor der er rig mulighed for dét. Men det er jeg vist ikke den eneste som er på kanten af...

Vi ses i bog-tråden!

Kronoper!

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

I dit tilfælde tror jeg nu ikke så meget problemet er fremmedord eller emnevalg, som det er det her:

Jon A skrev:
Gregor på et tidspunkt begir sig ud i en længere, lettere vaklende analyse, som ingen af os sådan rigtig får læst

Jeg har bestemt ikke noget problem med, at man bevæger sig op på et lidt højere abstraktionsniveau, og prøver at sætte lidt flere ord på sin oplevelse af et eller andet. Denne tilgang kræver tilgengæld lidt mere af skribenten end en simpel namedropping gør, og disse krav lever du ikke altid op til. Sorry.

Så bliv endelig ved med at skrive i musiktrådene, men du kan måske engang imellem overveje om dine tanker er banebrydende og velformulerede nok til at optage så meget spalteplads som de typisk gør.

Profil Hjemmeside 

Geografisk sted: Dodge City
Jeg synes, at Gregor skriver fedt og entusiastisk om den musik, han hører - på hans egen måde. Det er præcis det, Svingninger har brug for (mere af) - profiler, der bare skriver om de ting, de synes er fede, og derfor begræder jeg, hvis hans engagement i musiktrådene hører op. Jeg håber, at du skifter mening (som svingere jo har en vis tradition for. Hej Satire! Godt at se dig :D ).

Og må jeg så i øvrigt ikke lige tilføje for the record, uden at jeg i øvrigt har deltaget i trådens skyttegravskrig på begge sider, at jeg er helt enig i, at Phisterias sidste kommentar er virkelig meningsløs, provokerende og kun bidragende til den dårlige meta-stemning. Jeg ser ikke formålet.

Brugeravatar

@ kostas: Jeg gider ikke én gang til imødegå den der med at jeg ikke sku vide hvad jeg taler om, og at det sku diskvalificere mig. Men når nu du og andre har så travlt med den med at popmusik gør folk dumme og ignorante, så læs lige min uddybning af hvad jeg mener. Hvis det er for meget forlangt at læse hele tråden, inden man blander sig i den, så søg på “musik for masserne“.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Broder Salsa skrev:
virkelig meningsløs, provokerende og kun bidragende til den dårlige meta-stemning. Jeg ser ikke formålet.
jeg ser formålet! Mere dårlig meta-stemning, tak.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Gregor er vel ret beset en af de få, der har skrevet noget interessant i musiktrådene i al den tid jeg har været her. Resten har primært været personfnidder, fjolleri og namedropping (hvilket selvsagt kan være hyggeligt og så'n), denne tråd medtaget. Han er også en af de få, der har lyst til at engagere sig i det.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nbro
Broder Salsa skrev:
Jeg synes, at Gregor skriver fedt og entusiastisk om den musik, han hører - på hans egen måde.

Enig (og jeg synes sgu, at angrebene på ham i denne tråd er småperfide), og det synes jeg også, at Jon A gør. Altså skriver fedt og entusiastisk om den musik, han hører.
Jeg synes så også, at Jon A er rablende skør i denne tråd (søg evt. på "musik for masserne"). Men det vil han jo nok også mene, at jeg er, hvis vi f.eks. taler politik eller Beyonce så intet problem dér...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 189 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Næste

Alle tider er UTC + 1 time