Dato og tid er 17.11.2017 18:32:19

Alle tider er UTC + 1 time

Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 193 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR- live, Tivolis Koncertsal 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Solen
Jeg vil godt trække lidt i land og sige lyden ikke var i top, men jeg synes sgu ikke den var så ringe som i giver udtryk for - hvor sad folk? Vi var omringet af tyskere(?)

Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig
Altså, efter Mladic tikkede mod slutningen, syntes jeg at lyden var aldeles glimrende, men det var så også en ordentlig chunk henne i koncerten. Jeg havde nærmest lige sat mig ordentligt til rette, da lyset blev tændt. Øv.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
bering skrev:
Og hvad skete der lige for fadølsboden?! Kors hvor amatøragtigt. Men hyggelig aften trods alt.

Køen var endda så lang, at et par japanske turister stillede sig op for at opleve den populære attraktion. De fattede ikke, det bare var fadøl til en koncert. Jeg tror endda at den ene af turisterne, formodentlig datteren, købte en koncertbillet, som forældrene imponeret kiggede på. Mere nåede jeg ikke at finde ud af, da rygtet løb om en køløs bar til venstre for koncertsalen. 74,- kr. for en fadøl og en danskvand. Barokt.

Jeg ville stadigvæk klart have foretrukket marmorkirken. Lyden havde helt sikkert væltet rundt, men kvalitetsmæssigt var det nok blevet det samme som i Tivoli. Til gengæld kunne den forhåbentligt have været mere omsluttende end hvad vi oplevede i går. Det var alt for meget lyden af nogle højtalere på en scene og ikke en koncertsal.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

alditropa skrev:
konstruktionerne

Du mener muligvis kompositioner, men bortset fra det rammer det ret godt mit forhold til gybe: Det er netop konstrueret musik, som hverken leger i sin umiddelbarhed eller trives i sin langstrakthed. De har helt sikkert nogle gode klange m.m., og jeg kan på sin vis følge fascinationen, men det keder mig godt nok uden at det på nogen måde sender mig i trance. Samtidig synes de at have en masse på hjerte rent kunstnerisk, jf. fx deres arbitrære visuals, som de bare ikke rigtig kan finde ud af at artikulere, så det kommer til at virke som om de gerne vil have noget på hjerte. De er med andre ord utroværdige.

Men altså, jeg havde som tidligere nævnt købt billet til bulder i en kirke, så forudsætningen var på forhånd ret håbløs. Varede det virkelig kun halvanden time? Jeg gik uden for til de sidste tyve minutter.

Brugeravatar

Lyden i marmorkirkern havde været virkelig buldrende og rungende, med endnu færre detaljer, tror jeg. Jeg kunne godt lide den meget fysiske lyd, første gang stor-trommen satte ind og mine knæ blev skubbet helt ind i sædet. Så må violinen file så meget den nu kan. Men det var en mærkelig oplevelse med et mega-stenet publikum. Halvanden time var ikke ret meget for firehundrede kroner, men jeg var nu også ret smadret derefter.

Kronoper!

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Valby
jeg kom til at miste min billet på turen fra indgangen til koncertsalen, men personalet var sgu søde nok, så jeg kom ind efter at have oplyst mit navn, adresse og telefonnummer.

Jeg var glad for koncerten. Det føltes som om de kun havde spillet en halv time el. lign. da de var færdige, så tiden blev, for mig, totalt opløst. Jeg var træt og fuld så jeg slumrede og drømte mig væk, og så var jeg glad da de spillede noget fra F#A#∞, som er den eneste jeg rigtig har hørt (og guitaren i det nummer, mand! Hold kæft det lød sejt). Men gik alligevel derfra med en skuffet følelse, da jeg ikke var helt oppe at ringe, nok pga. lyden. Guitarerne var ikke så hjerteskærende høje som man kunne have håbet og trommerne var, specielt i starten, alt for høje og buldrende. Men alt i alt en god koncert, som jeg da helt klart vil huske.

Nå, så gik jeg vist ikke glip af det store, kan jeg forstå. Hvilket flere venner og bekendte også bekræfter.

Jeg endte med at tage til freejazz i en kælder i Nordvest, og det levede til fulde op til den eventuelle skuffelse ved at have gået glip af en super GYBE koncert. Men at jeg ikke gik glip af det store, er jo bare helt fint med mig :-)

Brugeravatar

Vi prøver igen i aften. Den Grå Hal er et stærkt sted til sådan en koncert, synes jeg, og der stinker i hvert fald ikke af candyfloss og Pjerrots corporate røv. Hvem skal med? Jeg hørte lige sidste nummer fra den seneste plade på vej til job, og den er godt nok god.

Brugeravatar

Det var til gengæld en af årets koncerter. Nøj, mand. Den grå hal gjorde det flot idag.

Ja, det var i sandhed en fantastisk koncert. Og stærkt med Den Grå Hal, som opvejede godt at vi var flere der ufrivilligt blev tvunget til at blive væk sidste gang, pga. deres fadæse med koncert i Tivoli.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 193 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time