Dato og tid er 17.11.2017 18:17:38

Alle tider er UTC + 1 time

Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 676 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 64, 65, 66, 67, 68
Forfatter besked
 Titel: Re: Way to miss the point igen igen igen igen igen.
Brugeravatar

Jeg slår ikke min indre Björk ihjel. No way. Jeg har forsøgt, det blev jeg et kedeligere og mere indebrændt menneske af. Lyt til Kimer. Subkulturen Svingninger har brug for Björk.

Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
eini skrev:
Fisker Thomas skrev:
Det undrer mig altid lidt, når folk, der tilhører/påstår at tilhøre en eller anden subkultur, ikke kan finde ud af, at også andre subkulturer har en række interne koder, der ikke rigtig giver mening uden for subkulturen, som så at sige ikke rigtig kan forklares rationelt, men bare er sådan fordi subkultur. Af samme grund forekommer det mig rimeligt både at ville skubbe Björk ud foran et tog i den ene subkultur, og i den anden subkultur ikke ville bolle med folk, der ikke hører Björk.

Mener du dermed, at dem der ikke vil skubbe Björk ud foran et tog, burde skride tilbage til deres egen subkultur?

Hvis jeg tilhører nogen subkultur, er det svingninger, det er i hvert fald ikke queer/punk/feminisme-subkulturen, eller hvad det er du forestiller dig. Så vidt jeg ved findes der ikke nogen subkultur hvor man ikke boller med folk der ikke hører Björk.

Så: Hvad gør man, hvis man efter at have været alene hele sit liv finder en "subkultur" hvor man faktisk føler sig hjemme, men man tror de ikke vil have en, fordi de vil skubbe Björk ud foran et tog? Forsøger man at argumentere for sin ret til at være der, eller skrider man igen og opgiver idéen om at have venner? Eller fatter man bare, at det er okay, at man ikke passer ind i enhver forstand, og forsøger at være sød ved andre mennesker og respektere deres koder samtidig med at man holder fast i sine egne? Det sidste er jo for helvede det jeg forsøger.

Åh, det er jo hele pointen (også at jeg ikke siger, at nogen tilhører safespacemiljøet, og det gik egentlig slet ikke på dig), der misses: jeg siger jo egentlig bare, at man selvfølgelig godt ved, at det bare er noget man siger, ikke noget man har tænkt sig at gøre. Og det virker så fjollet, når folk, der i almindelighed påstår at tilhøre subkulturer, og som godt ved, at der internt i subkulturer er ting og måder at tale om ting på, som ikke giver mening udenfor, bliver demonstrativt tonedøve, så snart andre subkulturer taler om ting. Det kom sig netop af en samtale forleden dag med en, der havde den attitude, jeg beskriver.-

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Okay, så forstår jeg bedre. All is full of love.

Edit: for en god ordens skyld: jeg har ikke haft noget imod at man siger man vil skubbe Björk eller nogen som helst andre ud foran et tog, jeg er trods alt ytringsfrihedsekstremist, men jeg har haft noget imod at man VIL skubbe Björk ud foran et tog, omend det er i overført forstand. På den måde har vi jo så sikkert diskuteret helt forskellige ting.

Senest rettet af eini 14.04.2017 12:22:17, rettet i alt 2 gange.

Det er tråde som denne, både i den gamle og den nye version, der gør at jeg ærgrer mig over at folk forlader/pauser Svings. Jeg er ikke venner med særlig mange af jer iRL, og heller ikke på facebook, og der er vildt mange tanker og holdninger jeg tager mig tid til her, men som ikke kommer til udtryk i en statusopdatering i ekko-kammeret.
Her kan Svingninger noget, som jeg ikke ser ske andre steder. Her bliver der trods al ironien og det inforståede, alligevel lyttet lidt mere til holdninger man ikke nødvendigvis er enig i.

It´s my party, and I´ll sing if I want to

Brugeravatar

Geografisk sted: Søvind
Hansen skrev:
Det er tråde som denne, både i den gamle og den nye version, der gør at jeg ærgrer mig over at folk forlader/pauser Svings. Jeg er ikke venner med særlig mange af jer iRL, og heller ikke på facebook, og der er vildt mange tanker og holdninger jeg tager mig tid til her, men som ikke kommer til udtryk i en statusopdatering i ekko-kammeret.
Her kan Svingninger noget, som jeg ikke ser ske andre steder. Her bliver der trods al ironien og det inforståede, alligevel lyttet lidt mere til holdninger man ikke nødvendigvis er enig i.

Enig.

Martin : "jeg kan slet ikke finde rundt i alle de der københavner bands som ikke er on trial"

Brugeravatar

Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Spotify: 113344089
Enig med Hansen.

Jeg stod med live-boksen i hånden forleden, men undlod at købe den. Det er ikke ret længe siden vi hørte Homogenic Live, mens vi lavede mad, og var enige om at det faktisk er det bedste der findes med Björk. Men på den anden side, hvor ofte hører man resten? Er DVD'en noget?

Profil Hjemmeside 

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 676 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 64, 65, 66, 67, 68

Alle tider er UTC + 1 time