Dato og tid er 19.11.2017 20:51:29

Alle tider er UTC + 1 time

Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: for enden af markvejen...
Jobbe skrev:
Magnus skrev:
En masse fornuftigt, men lige klippet væk for at spare plads...

Jeg er som udgangspunkt ligeglad, med hvad jeg kan få for mine plader. Men jeg er nu ikke interesseret i at labelen lige frem falder af. Det vigtigste for mig, er lytteoplevelsen og hvis den bliver vedvarende bedre, kan jeg ikke helt se hvad der skulle holde mig tilbage... Det jeg kan frygte er så bare at de her kemikalier gør lyden dårligere. Gør hinden lyden dårligere?

Jeg er med dig - men jeg tror nu nok, at det med hinden bare er at skubbe problemet... Pladens oprindelige hinde bliver vel destrueret, så skidtet kan samle sig endnu mere og så den kan blive endnu mere antistatisk? Men hvad ved jeg... :roll:

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: Hjemme på slottet
not_batman skrev:
Jobbe skrev:
Magnus skrev:
En masse fornuftigt, men lige klippet væk for at spare plads...

Jeg er som udgangspunkt ligeglad, med hvad jeg kan få for mine plader. Men jeg er nu ikke interesseret i at labelen lige frem falder af. Det vigtigste for mig, er lytteoplevelsen og hvis den bliver vedvarende bedre, kan jeg ikke helt se hvad der skulle holde mig tilbage... Det jeg kan frygte er så bare at de her kemikalier gør lyden dårligere. Gør hinden lyden dårligere?

Jeg er med dig - men jeg tror nu nok, at det med hinden bare er at skubbe problemet... Pladens oprindelige hinde bliver vel destrueret, så skidtet kan samle sig endnu mere og så den kan blive endnu mere antistatisk? Men hvad ved jeg... :roll:

Hahahahahaha

Jeg ved ikke hvor I har fået det indtryk fra, at jeg skulle være en stor grum pladehaj, der udelukket køber sjældne og dyre plader med henblik på at sælge dem videre? Jeg har solgt i alt 3 plader (tre!) i løbet af alt den tid jeg har interesseret mig for musik, og det har hver gang været fordi jeg: enten har haft pladen i forvejen, eller fordi jeg ikke brød mig om den, og kunne få en særdeles god pris for den.

Men hey, jeg er også på "jeres side" haha. Jeg køber udelukket musik fordi det "giver mig noget" at lytte til musik.

Men det der med ikke at være interesseret i at sælge videre...det er sgu da noget crap, eller hvad??? Jobbe og Not Batman hvis I nu fandt en plade I kunne få 40000 kr for, ville I så ikke sælge den videre, uanset hvor meget I godt selv kunne tænke jer at have den? Hvis svaret er nej: så har I sgu for mange penge, og så vil det kun være rimmeligt hvis I alene påtog jer det økonomiske ansvar for, at Svingninger kunne køre rundt! :wink:

Med hensyn til jeres sprøgsmål, så må jeg indrømme at: jeg ikke aner det?!? :lol: Jeg tror dog Not_Batman har meget ret i det han siger med, at pladens oprindelige hinde kan blive destrueret hvis man renser sine plader med diverse former for heftig og syntetisk rensevæske.

I virkeligheden går jeg sgu heller ikke så meget op i at en plade absolut skal være "stone cold mint", det generer ikke mig at der er lidt knitren på en plade, det er bare med til at give "the listening experience" atmosfære, og gøre det hyggeligt at lytte til sine plader; så kan jeg jo også huske at det netop ER en LP jeg lytter til, og ikke en CD. :wink:

Anyway, med hensyn til det andet så skal I nok have fat i: syreballon, syresødosvs, fuzz daddy, eller Jemez.

DETTE INDLÆG ER SKREVET UNDER PÅVIRKNING AF: Pearls Before Swine-Balaklave

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: for enden af markvejen...
Magnus skrev:
Hahahahahaha

Jeg ved ikke hvor I har fået det indtryk fra, at jeg skulle være en stor grum pladehaj, der udelukket køber sjældne og dyre plader med henblik på at sælge dem videre? Jeg har solgt i alt 3 plader (tre!) i løbet af alt den tid jeg har interesseret mig for musik, og det har hver gang været fordi jeg: enten har haft pladen i forvejen, eller fordi jeg ikke brød mig om den, og kunne få en særdeles god pris for den.

Men hey, jeg er også på "jeres side" haha. Jeg køber udelukket musik fordi det "giver mig noget" at lytte til musik.

Hahahahahaha :D selv. Nogle gange tror jeg sgu, at du udvikler sære konspirationsterorier ud fra alt det syre du indtager. (Ikke for at du skal føle dig truffet eller udsat eller noget) - Ikke den slags syre, men lidt lissom Brandons syre; opfindsom syre. Det fik i al fald mig til at grine lidt indeni. Jeg "mistænker" dig ikke for at være en grum storsælgende vinylpusher, men du har garantrissert mere forstand på det sådan rent "vedligeholdelsesmæssigt" end jeg. Jeg er jo faktisk så ny indenfor feltet, at de fleste af mine plader stadig er temmeligt nye - plus lige nogle få brugte efterhånden.

Magnus skrev:
Men det der med ikke at være interesseret i at sælge videre...det er sgu da noget crap, eller hvad??? Jobbe og Not Batman hvis I nu fandt en plade I kunne få 40000 kr for, ville I så ikke sælge den videre, uanset hvor meget I godt selv kunne tænke jer at have den? Hvis svaret er nej: så har I sgu for mange penge, og så vil det kun være rimmeligt hvis I alene påtog jer det økonomiske ansvar for, at Svingninger kunne køre rundt! :wink:

Alt har en pris! Det er bare størrelsen, der er spørgsmålet!

Magnus skrev:
Med hensyn til jeres sprøgsmål, så må jeg indrømme at: jeg ikke aner det?!? :lol: Jeg tror dog Not_Batman har meget ret i det han siger med, at pladens oprindelige hinde kan blive destrueret hvis man renser sine plader med diverse former for heftig og syntetisk rensevæske.

I virkeligheden går jeg sgu heller ikke så meget op i at en plade absolut skal være "stone cold mint", det generer ikke mig at der er lidt knitren på en plade, det er bare med til at give "the listening experience" atmosfære, og gøre det hyggeligt at lytte til sine plader; så kan jeg jo også huske at det netop ER en LP jeg lytter til, og ikke en CD. :wink:

Jeg kan godt følge dig i det med "lytteoplevelsen", men når det i nogle tilfælde er så grelt, at pladen nærmest laver en mindre "statisk eksplosion", som bliver forstærket direkte ud, så er det ikke fedt mere. Og på min nye brugte Blur - 13 Lp er der så meget "støv/støj" på de mere stille sange sidst på pladen, at jeg decideret ikke ka' holde det ud og må pille den af. Det er jo pænt nederen, når det lissom er en af mine favoritplader, og når den sidste side er så supergo'!

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh. S
Magnus skrev:
Jeg ved ikke hvor I har fået det indtryk fra, at jeg skulle være en stor grum pladehaj, der udelukket køber sjældne og dyre plader med henblik på at sælge dem videre?

Det indtryk har jeg heller ikke.
Magnus skrev:
Men det der med ikke at være interesseret i at sælge videre...det er sgu da noget crap, eller hvad???

Som gode gamle Erhard sagde: "Det har jeg aldrig sagt!"
Jeg mente blot at hvis lydoplevelsen blev bedre, men prisen dårligere på en af de plader jeg har stående, fordi jeg behandlede dem med noget, ville jeg aldrig vælge det fra for at holde prisen oppe. Ikke dermed sagt at du ville, det har jeg heller aldrig sagt. Desuden har jeg ikke noget stående, som er noget værd for alvor, og får det formodentlig heller aldrig. Så det er en temmelig akademisk diskussion.
Magnus skrev:
Jobbe og Not Batman hvis I nu fandt en plade I kunne få 40000 kr for, ville I så ikke sælge den videre, uanset hvor meget I godt selv kunne tænke jer at have den?

Jo, alt har sin pris.
Magnus skrev:
Med hensyn til jeres sprøgsmål, så må jeg indrømme at: jeg ikke aner det?!? :

Det var da ærgeligt. :(

Titel:
- inaktiv -
Brugeravatar

Geografisk sted: På TV
Magnus skrev:
Hvis man har en værdifuld, men "scratched" plade, kan man prøve at få den renset i en professional "pladerenser-maskine"; Be-Bop I københaven har en, og jeg vil tro at en butik som Soundstation også har en stående.

Hvor meget vil en sådan rensning koste?

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: frederiksberg have
Jobbe skrev:

det ødelæger pickupen hurtigere, den køre jo rundt i hinden og hiver det med op..
og hvis i vasker, så pas på som magnus siger, har reddet mange plader på den måde, ikke at en riset og støjende plade blir støj fri men det hjælper meget..
har reddet en lollipop shoppe Lp som var til at smide ud, gav en 100 kr for den, udover den var totalt riset osv, var der også mange hack i hvor den gik i selvsving, dem kan man fjerne med en blød blød spids blyant, tar ikke pis på jer, men det skal man nok øve sig i, på en plade man er klar til at smide ud..

Senest rettet af syreballon 04.12.2004 19:05:40, rettet i alt 1 gang.

Profil Hjemmeside 

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: Salems Lot
Jobbe skrev:
Magnus skrev:
Jobbe og Not Batman hvis I nu fandt en plade I kunne få 40000 kr for, ville I så ikke sælge den videre, uanset hvor meget I godt selv kunne tænke jer at have den?

Jo, alt har sin pris.

Med visse undtagelser.

Billede

MuAHHAHA!

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: Hjemme på slottet
Citat:
not_batman skrev:
Hahahahahaha :D selv. Nogle gange tror jeg sgu, at du udvikler sære konspirationsterorier ud fra alt det syre du indtager. (Ikke for at du skal føle dig truffet eller udsat eller noget) - Ikke den slags syre, men lidt lissom Brandons syre; opfindsom syre. Det fik i al fald mig til at grine lidt indeni. Jeg "mistænker" dig ikke for at være en grum storsælgende vinylpusher, men du har garantrissert mere forstand på det sådan rent "vedligeholdelsesmæssigt" end jeg. Jeg er jo faktisk så ny indenfor feltet, at de fleste af mine plader stadig er temmeligt nye - plus lige nogle få brugte efterhånden.

Haha, der er ingen tvivl om at den "teen-angst-paranoia-Kim-Fowley-Bohemian-Vendetta-Driving-Stupid-Beacon-Street-Union-syre" som jeg, i voldsomme mængder, udsætter mig selv for på daglig basis...godt kunne gøre en en smule paranoid...synes dog ikke rigig den virker sådan på mig...haha Jeg tror bare jeg reagerede sådan fordi jeg, herinde, ofte er blivet "beskyldt" for at være: en OND collector med øje for ussel mammon... :wink:

Anyway, intet kunne være mere forkert! :D you can trust me... hehe:

DETTE INDLÆG ER SKREVET UNDER PÅVIRKNING AF: Karen Beth-The Joys Of Life

Titel:
Brugeravatar

not_batman skrev:
Jeg havde lidt den samme fornemmelse; nemlig at det nok alligevel ikke er den mest optimale løsning at hælde kemikalier på ens dyrebare vinyl. Man hører jo så meget - både af godt og ondt.

hej,

nu er det mig som har givet "strawdog" sin Profect record cleaner i sin tid, da jeg selv syntes at have haft held med det på mine plader. Jeg kan forstå, at nogle folk er lidt bekymrede med virkningen af "kemikalier" på deres dyrebare plader.

I virkeligheden er der tale om en blanding af sprit og voks til denne behandling. Man kan sammenligne det med den voks, bilentusiaster bruger til veteranbiler. Spritten renser al skidt, ørevoks, øl, nikotin osv ud af rillerne på pladen og fylder mikroskopiske huller i rillerne ud med voks, hvorved der dannes en glat overflade - hvis korrekt påført (eller rettere aftørret), ikke en hinde - således at pladens følsomhed for skidt og støv for fremtiden vil være nedsat. Lyden er for mig hørbart bedre, da pickup'en ganske enkelt bevæger sig mere ubesværet, uden at signalet forringes.

Bemærk at der er tale om gør-det-selv-arbejde, og som alt andet af den slags gælder, at hvis man ikke føler sig sikker udi akrobatikken, vil det helt sikkert være en god idé at lade en prof udføre rengøringen.

Profect koster 150kr i AA Audio (No affiliation, BTW).

godt nytår

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200 Kbh. N
Måske et dumt spørgsmål....?

Hvad er det der er galt med pladen, hvis man åbner er ny plade fra en forretning... Pakket ind og det hele og der li'som er sådan noget på den der ligner noget en finger kunne have lavet...? lidt over idet hvid grå??
Er det bare noget med farven...? Det kan (vist) ikke høres når den spiller..

Den skulle jo gerne være ny når man køber den sådan?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Forum låst Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time