Dato og tid er 16.12.2017 00:19:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 229 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Næste
Forfatter besked
 Titel: Anbefaling vedr. singer-songwriter
Brugeravatar

Jeg søger egentlig blot nogle kvalitets navne som har en lyd der minder om følgende:

Ray Lamontagne
Joe Henry
Bon iver
J. Tillmann
Bright Eyes

Måske ikke udpræget samme genre, men noget lidt mere roligt musik, med en god lyd.

Måske ikke det hele som er svingeryndlings, men så er der i det mindste en lyd at gå efter.

Titel: Re: Anbefaling vedr. singer-songwriter
Brugeravatar

Spotify: 113177199
Prøv disse.

Cam Penner

Jeg fik pladen stukket i hånden for et par dage side. Det er skidegodt. Meget low-key, bare en mand med sin guitar og sange om at være en mand med sin guitar.

William Fitzsimmons

Hans skæg er vist det mest moderne ved ham, men musikken minder ret meget om J Tillman.

Nels Andrews

Han bor i Texas for tiden. Han har kun lavet et par enkelte plader, Sunday Shoes og Off Track Betting. Det er skidegodt.

Danny Schmidt

En af verdens bedste sangskrivere. Go buy.

Sam Baker

Lavede 2009s bedste plade med 'Cotton'. En gammel fyr, der engang blev sprængt i luften i Peru. Hans stemme har ikke været den samme siden, men det er fandme nogle gode sange, han skriver.

AA Bondy

Singer-songwriter hype.

Eric Bachmann

Forsangeren fra Archers Of Loaf og Crooked Fingers. Har udgivet et soloalbum på Saddle Creek.

Greg Laswell

L.A singer-songwriter. 'Three Flights From Alto Nido' er stadig en af verdens mest oversete plader.

Lowlights

Deres nye plade, Further/Free er skidegod. Udgiver på Darla

Malcolm Holcombe

Gammelt røvhul.

Matthew Ryan

Ung fyr fra Nashville, der har lavet plader siden tidernes morgen. Den nye, Dear Lover, er ret afdæmpet og elektronisk.

Richard Shindell

Hvis du er til modne singer/songwritere. Hold kæft, hvor jeg egentlig hader det udtryk. Kender du Tina Dickow? Hun er også singer/songwriter!

www.myspace.com/tommcrae

Deprimeret englænder. Eftersigende den nye James Blunt...

www.myspace.com/thedukeandtheking

Felice Brothers-offshot. Skidegodt, siger jeg dig!

Håber du kan bruge det her. Jeg skal nok finde på flere

Brugeravatar

Geografisk sted: Desolation Row
@ Utah
Du mangler Josh Ritter. Når det kommer til sangskrivningen, så er han i mine øjne det bedste siden skiveskåret brød.

Radiostyrt, du kan høre ham her.

Brugeravatar

Utah skrev:
William Fitzsimmons

Ja. Goodnight er i hvert fald dejlig. Kan være jeg skal prøve de andre også.

Hvad skal man have med J Tillman?

Brugeravatar

PerH skrev:
Utah skrev:
William Fitzsimmons

Ja. Goodnight er i hvert fald dejlig. Kan være jeg skal prøve de andre også.

Hvad skal man have med J Tillman?

'Minor Works', 'J Tillman/Long May You Run' og 'Vacilando Territory Blues'

Josh Ritter har ikke lavet en hæderlig langspiller siden 'Hello Starling'. 'Animal Years' havde sine højdepunkter, men den seneste var jo direkte rædderlig

Brugeravatar

Geografisk sted: on a mountain
jeg ved ikke, om det er for nedbarberet (og jeg kan sikkert klandres for at lave skjult reklame for en koncert, jeg er med til at arrangere), men asa irons plade er altså stadig noget nær verdens bedste folkplade. man kan i hvert fald aldrig helt anbefale den nok.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Kallipolis
Nu siger du god lyd, så her er nogen flere indie venlige folk fyre: M. Ward, Doug Paisley, Scud Mountain Boys, Great Lake Swimmers, Hem, Over the Rhine.. ... og du kender godt Lambchop ikk?

Du skal også have The Felice Brothers med The Felice Brothers selvom den "larmer " på sådan en The Band agtig måde.

Brugeravatar

Beefheart skrev:
@ Utah
Du mangler Josh Ritter. Når det kommer til sangskrivningen, så er han i mine øjne det bedste siden skiveskåret brød.

Radiostyrt, du kan høre ham her.

Åh ja, ham glemte jeg. Han er også rigtig fin.

Men ellers tak for de mange svar. Der er jo en masse at lytte igennem. Herligt! Og så kan jeg lige give en melding om hvilket af det jeg fandt interessant nok. Tak, tak.

Mht. Tillman skal man hvert fald høre dette nummer: http://www.youtube.com/watch?v=OVPet3TWwHw, som rigtig nok læner sig meget op af fleet foxes, sjovt nok.

Brugeravatar

Lang skrev:
Nu siger du god lyd, så her er nogen flere indie venlige folk fyre: M. Ward, Doug Paisley, Scud Mountain Boys, Great Lake Swimmers, Hem, Over the Rhine.. ... og du kender godt Lambchop ikk?

Du skal også have The Felice Brothers med The Felice Brothers selvom den "larmer " på sådan en The Band agtig måde.

Nu er det jo begrænset, hvor meget "folk fyr", der er over Over The Rhine og Hem. Fremragende orkestre, ja, men mændene holder sig sgu ret pænt i baggrunden. Og så er Scud Mountain Boys i højere grad rock, end det egentlig er folk eller "singer/songwriter".

Brugeravatar

Utah skrev:

Danny Schmidt

En af verdens bedste sangskrivere. Go buy.

Nu tager det jo tid at høre så mange navne igennem. Men indtil videre ramte dette plet: This too shall pass er et dejligt nummer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 229 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Næste

Alle tider er UTC + 1 time