Dato og tid er 24.11.2017 21:32:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Christian Rock-tråden

john y og hans kone er jo overmennesker. jeg har først lige fået hele pladen her for nogle uger siden, og den har fået et spin næsten hver dag.

teksten til andet vers i sangen cool lovin' <3

Brugeravatar

Roskomsnusk skrev:
john y og hans kone er jo overmennesker. jeg har først lige fået hele pladen her for nogle uger siden, og den har fået et spin næsten hver dag.

teksten til andet vers i sangen cool lovin' <3

"a love song"-albummet er faktisk samlet set bedre end "cool livin'". så ved du det (og kan glæde dig til du også får fat i det). :)

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Sille...sille... skrev:
Ekkovoid har noget helt vildt godt dansk Jesus-musik med Sus&Carsten, men det er vist kun på den cd, der ligger hjemme på mit anlæg, så hvorfor skulle jeg nævne det? Men mand, altså. Godt.

nu er det blevet tilgængeligt for alle. gratis download her.
Billede

Profil Hjemmeside 

Geografisk sted: Tingbjerg
Tilbage da Muhammedkrisen kørte på højtryk faldt jeg over en amerikansk anti-muhammed sang, jeg ved ikke præcist hvor den stammer fra, men jeg har stærkt på fornemmelsen at det er folk fra en eller anden weird kristen sekt:

Budskabet fraregnet, den har da en vis catchyness over sig.

Brugeravatar

Nu læste jeg lige Fiskerens Bill Fay anmeldelse her: http://www.transmission.nu/anmeldelse.php?id=906, og så tænkte jeg om der var en der kunne lede mig til den sang, der kan overbevise mig om at jeg skal være vild med Fay? Jeg har ikke helt set lyset endnu.

Og så en anden ting. Er Simon Finns Pass the Distance tilgængelig på vinyl, og er det den jeg bør købe? Nu har jeg ihvertfald trippet over Jerusalem i 3-4 år, så jeg tænkte det var på tide rent faktisk at anskaffe mig noget.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
satirejohn skrev:
Nu læste jeg lige Fiskerens Bill Fay anmeldelse her: http://www.transmission.nu/anmeldelse.php?id=906, og så tænkte jeg om der var en der kunne lede mig til den sang, der kan overbevise mig om at jeg skal være vild med Fay? Jeg har ikke helt set lyset endnu.

Og så en anden ting. Er Simon Finns Pass the Distance tilgængelig på vinyl, og er det den jeg bør købe? Nu har jeg ihvertfald trippet over Jerusalem i 3-4 år, så jeg tænkte det var på tide rent faktisk at anskaffe mig noget.

Det er den, og det er den du bør starte med.

Hvis ikke du er på Fay og har hørt Time of the Last Persecution, så er du nok ikke til det. Bemærk at han jo altså også er relativt behersket - dramaet ligger i hans tekster og i hans levering af samme (og i Ray Russells guitarspil). To oversete perler i Fay-diskografien, som jeg synes burde overbevise flere, men som nok ikke gør det:

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

det er sikkert ikke "still some light" du skal begynde med (selv om jeg elsker de nye keyboardbaserede sange), men måske "tomorrow tomorrow and tomorrow" kunne være et alternativt sted at forsøge sig. jeg er i hvert fald blevet ret så glad for netop den i løbet af det seneste halve år.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Geografisk sted: Institut Benjamenta
Af Still Some Light skal du kun forsøge med cd 1.

Tomorrow... kunne være en spændende indgangsvinkel. Jeg mener det var min første, og den tog lang tid for mig at komme på. Da den sad der, så sad den der også.

Måske From the Bottom of an Old Grandfather Clock kunne være en mulighed - sangene er mindre orkestrerede og mere rå i lyden. Men altså - det kan være du bare ikke er til ham, og det er fair nok.

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

det her nummer er også ret fantastisk. det er sejt så meget de når på så kort tid, og man kan godt forestille sig at jason pierce har lyttet til det en gang eller to.

Profil Hjemmeside 

Brugeravatar

Tusind tak! Jeg giver lige Fay tingene et lyt.

Jeg kan dog kun finde Pass the Distance LP'en via musicstack, hvor jeg synes den er lige lovlig dyr. Jeg havde en forestilling om at Coptic Cat måske havde noget med den at gøre, men der har de den ikke. Måske skal jeg bare købe cd'en fra play, selvom det er lidt røv (især hvis jeg bliver glad for den - så bliver jeg jo nødt til at alligevel at købe vinylen).

Profil Hjemmeside 

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time